Skip to main content

Hallo,

Voor de smartwatch(SMART KIDS WATCH SKW-100) van mijn dochtertje heb ik een sim-only abonnement bij KPN agesloten.

Echter als ik deze simkaart in de smartwatch doe, dan kan vanuit de bijbehorende app in mijn mobiel geen connectie maken met de smartwatch.

 

Wat mis ik hier?

Voordat de sim kaart in de smwartwatch in te voeren, heb ik de pincode van de simkaart in mijn mobiel verwijderd. Volgens de documentatie moet ik een sms naar de smartwatch sturen met de volgende instellingen:

AT+ABH=sms_cmd,set_apn,123456,6APN],]name],]password],]number]#

•Instead of APN] you enter the internet name of your provider, f.e. web.be

•Instead of aname] you enter the login name of your provider, f.e. web. If there is no name leave it empty.

•Instead of tpassword] you enter the password of your provider, f.e. web. If there is no password, leave it blank.

•Instead of nnumber], enter the number of your provider. This consists of a country-specific code (MCC), f.e. 206 and the network code (MNC) 05.

Ik heb volgende instellingen gebruikt:

AT+ABH=sms_cmd,set_apn,123456,internet,,,20408#

Als ik deze sms stuur dan krijg ik een sms terug vanuit de smartwatch.

Alleen ik krijg nog steeds de smartwatch niet gekoppeld aan de app. Mis ik hier iets in de instellingen van de simkaart of moet ik met de smartwatch leverancier contact opnemen?

 

Dank alvast voor uw hulp.

 

 

Hoi @pilot_67, wat een super leuk cadeau voor je dochter! Als ik de handleiding zo bekijk, dan mis ik nog een stukje over het koppelen in je bericht zoals op pagina 6 beschreven. Het handigste lijkt me om de QR code te gebruiken. Ik ben dan ook benieuwd of het is gelukt!


Beste @Robin_ ,

Dank voor je reactie. Deze stap heb ik uiteraard ook gedaan(op basis van de qr code op de horloge). Ik krijg steeds een foutmelding. Ik vrees dat het probleem niet aan simkaart configuratie ligt maar aan de app koppeling. Inmiddels een berichtje naar de support van leverancier gestuurd.


Ik had het eigenlijk ook wel verwacht, maar denk noem het voor de zekerheid toch even. Daar je wel een sms terug ontvangt, zal de simkaart niet de boosdoener zijn. Waar het precies misgaat, durf ik je spijtig genoeg niet te zeggen. Hopelijk krijg je snel een antwoord met de oplossing terug!