Skip to main content

Als ik mijn simkaart wil activeren via de website van kpn krijg ik de volgende melding: 

  • Uw order kan niet meer worden geactiveerd.

Dat is erg vervelend, want morgen wordt mijn simkaart overgezet naar kpn en zou hem dan wel geactiveerd willen hebben. Daarnaast heb ik specifiek aangegeven dat ik mijn oude telefoonnummer wil behouden, maar ik zie toch een ander nummer staan bij mijn nieuwe SIM-kaart. Is dit op te lossen, want dat laatste zou ik wel heel jammer vinden met bereikbaarheid.

 

Groetjes,

Niels

Hi @omenico en welkom op het forum! Gek dat het activeren niet lukt. 😕 Op de simkaart activatiepagina gebruik je het juiste simkaartnummer en ook de juiste activatiecode? 

Doorloop daarnaast ook de stappen op onze simkaart activeren pagina. Als deze bijvoorbeeld door een koerier is afgeleverd, dan is hij al geactiveerd en hoef je dit dus niet nogmaals te doen. 

Mocht ook dat allemaal niet lukken, dan kun je via de simkaart activatiepagina ook een nieuwe simkaart aanvragen, of je kunt naar de KPN winkel toe. Neem dan wel een geldig legitimatiebewijs van de contractant mee. Dan kunnen mijn collega's daar je ook een nieuwe simkaart meegeven en heb je hem sneller in huis dan wanneer hij met de post bezorgd wordt. 

Wat nummerbehoud betreft, je krijgt van ons altijd een tijdelijk nummer. Als je op de bestelbevestiging ziet dat er nummerbehoud aangevraagd is, en je hebt dit destijds per SMS bevestigd, dan loopt dat door! 


Hoi @Sanne_M ,

 

Dat van mijn telefoonnummer is een hele opluchting. Daar ben ik heel blij mee.

Ik heb de stappen opnieuw opgevolgd die jij me aanraadde en gaf hij opeens aan dat mijn simkaart al is geactiveerd zonder dat ik via kpn.com/activeren de benodigde data heb ingevuld en verstuurd. De SIM-kaart zit tenminste in mijn telefoon en ik heb de pincode ingetoetst en hij lijkt het te doen, maar ik weet dus niet of die daadwerkelijk is geactiveerd. Kan jij dat inzien? Zo niet, dan bel ik morgen wel even naar de klantenservice.


Hoi @omenico, heb je al geprobeerd om te bellen met die simkaart in het toestel? Als de simkaart niet geactiveerd is, kan je niet bellen. Lukt het bellen wel, dan is de kaart acties. Bellen met een niet geactiveerde kaart kan niet 😉


Hoi @omenico, heb je al geprobeerd om te bellen met die simkaart in het toestel? Als de simkaart niet geactiveerd is, kan je niet bellen. Lukt het bellen wel, dan is de kaart acties. Bellen met een niet geactiveerde kaart kan niet 😉

Hoi @Jasper,

ik heb geprobeerd om te bellen, maar dat is niet mogelijk. Ik ga er daarom van uit dat mijn SIM-kaart nog steeds niet is geactiveerd en ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding als ik dat wel probeer via de website. 


Dan lijkt de simkaart toch nog niet actief te zijn inderdaad. Nu geeft de site ook weer aan dat het niet actief is? In je vorige bericht noemde je dat de simkaart wel actief leek. Zou je jouw forumprofiel volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, zowel het tijdelijke als het over te nemen 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN) kunnen invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kunnen we met je meekijken.


Dan lijkt de simkaart toch nog niet actief te zijn inderdaad. Nu geeft de site ook weer aan dat het niet actief is? In je vorige bericht noemde je dat de simkaart wel actief leek. Zou je jouw forumprofiel volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, zowel het tijdelijke als het over te nemen 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN) kunnen invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kunnen we met je meekijken.

ik heb ingevuld wat ik kan invullen, voor alles wat ik niet heb ingevuld wist ik niet of vond ik niet relevant. 

Ik heb overigens jouw antwoord per ongeluk gemarkeerd als het beste antwoord dus nu lijkt het opgelost, maar dat is helaas nog niet het geval 😅


Hoi @Jasper en @Sanne_M, ik ben naar de KPN winkel gegaan en ze hebben daar mijn kaart geactiveerd. Alles doet het gelukkig. Jullie kunnen dit probleem als opgelost beschouwen. Dank jullie wel voor je hulp 👍


Het gemarkeerde antwoord heb ik bij deze ongedaan gemaakt, dat is geen probleem @omenico 😉

Met de gegevens ben ik voor je gaan kijken, ik zie het tijdelijke nummer staan en het mee te nemen nummer ook. Ik zie ook dat er een simkaart actief is, kan je het simkaartnummer van de kaart die jij hebt ook toevoegen aan je profiel? Dan kan bij 'Persoonlijke opmerkingen’. Daarmee kan ik kijken of dat overeenkomt of dat we de kaart alsnog moeten activeren. Ik was die in mijn vorige bericht vergeten te vragen, sorry.