Skip to main content

Beste lezer,

Ik ben mijn telefoon verloren, maar er wordt op dit moment nog wel gezocht en er is nog een kans dat hij gevonden wordt. Daarom wil ik niet direct mijn simkaart blokkeren, maar wil ik het eigenlijk omzetten naar een e-sim zodat ik deze voor een paar dagen (mocht mn telefoon nog gevonden worden) kan gebruiken in een oude telefoon. 

 

Is dit mogelijk om mijn simkaart om te zetten naar een e-sim zonder mijn verloren telefoon? Ik kan dus ook niet inloggen op mijnkpn aangezien ik een sms moet ontvangen daarvoor 🙂 Het gaat dus om een tijdelijke oplossing die, mocht mijn telefoon nog gevonden worden, daarna weer makkelijk om te draaien is!

 

Met vriendelijke groet,

Sven

Nee, dat kan niet @Sven Duwe. Persoonlijk zou ik de kaart blokkeren.

Om over te stappen naar e-sim is een verificatie via sms noodzakelijk. Zonder simkaart gaat dat niet. Door e-sim activatie wordt de simkaart onbruikbaar, dus mocht je hem terugvinden heb je er ook niets meer aan.

Op dit moment heb je dus sowieso een vervangende simkaart nodig. Het snelste ga je naar een KPN Winkel en haal je een nieuwe simkaart. Daarmee wordt ook de oude simkaart geblokkeerd.

https://www.kpn.com/service/mobiel/verlies-diefstal.htm#/

Je kan ook bellen naar klantenservice 0800-0402, maar dan duurt het een paar dagen totdat je de simkaart via de post thuis hebt ontvangen.


Reageer