Skip to main content

nieuwe feun heeft dual-sim dus: ik wil een e-sim erin van mijn KPN-abonnement EN de zaak als fysiek kaartje als tweede lijn. Idee is goed, uitwerking minder.

 

Probleem: het KPN-abonnement gaat zichzelf splitsen als ik het installeer als e-sim (keurig vanuit de KPN-app, stap voor stap). Ik krijg, keurig de stappen doorlopend, de schermen “Installeer mobiel abonnement” (er kan een mobiel abonnement van MijnKPN worden toegevoegd aan de feun), “Voeg mobiel abonnement toe” (er kan een mobiel abonnement van KPN NL worden toegevoegd aan de feun) en dan…..”OEPS Er is iets mis gegaan, probeer het opnieuw”.

Deze schermen komen altijd, ongeacht of ik nu wel of niet al een tweede (fysieke) simkaart (van andere provider) erin duwde of niet, en ongeacht of ik kies voor “alleen dit nummer gebruiken”  of “ik wil naast dit nummer nog een nummer gebruiken”

Ik belde al een klein uur met jullie  helpdesk: die overigens bijzonder vriendelijke collega kwam er ook niet uit en belt morgen terug. 

Ondertussen pruts ik door en ben ik tot de ontdekking gekomen dat bij de transfer het telefoonnummer en het data-abonnement dus kennelijk uit elkaar getrokken worden. Deze twee verschijnen als onafhankelijke “lijnen” in de feun (waarbij het data-abonnement een eventuele andere provider gewoon overschrijft en NIET het bijbehorende telefoonnummer geeft) De lijn met het mobiele telefoonnummer heeft dus geen data geregistreerd staan. Raarrrrrrr maar waar. Ergens gaat iets niet goed met mijn combinatie?!

 

Oh en ik heb alle opties al geprobeerd met de fysieke kaart in de nieuwe feun, de fysieke kaart in de oude feun, zelfs met de fysieke kaart in een andere dual-sim-feun….  allemaal met hetzelfde resultaat: “oeps” EN never nooit niet een sms-je dat de transitie naar e-sim is geslaagd (laat staan het verzoek om de telefoon opnieuw op te starten)…..

 

HELP?

Hallo @Hoepsika, we kampen al enkele dagen met een storing bij het activeren van de e-sim. Daar was je zelf ook wel achter vermoed ik door de melding: "Oeps…."
Onze technische mensen zijn inmiddels op de hoogte en druk bezig een oplossing hiervoor te vinden. 


@Jeroen_dB NEEEEEE!!!! Eerlijk? Dat is dan bij de klantenservice niet bekend joh! Echt… heb donderdag uuuuuuuren aan de lijn gehangen met een hele geduldige collega van je aldaar. Niks dan lof (behalve dan dat de afspraak om vrijdagmiddag terug te bellen niet door bleek te gaan). Hij kwam er dus ook niet uit. Wist kennelijk niets van de storing! Enfin. Ik ga dan maar geduld betrachten. Enig idee hoe ik erachter kan komen wanneer het wel weer werkt?


Als de storing is verholpen, dan zullen we dat zeker hier in de relevante topics melden. 


Goed nieuws @Hoepsika, de technici geven aan dat het probleem eindelijk maar toch is verholpen. De e-sim kan weer geactiveerd worden. 


Goed nieuws @Hoepsika, de technici geven aan dat het probleem eindelijk maar toch is verholpen. De e-sim kan weer geactiveerd worden. 

Hoezee! Het werkt! Dank voor het doorgeven van groen licht @Jeroen_dB