Twee maanden geleden heb ik mijn telefoon afbetaald om een nieuwe telefoon te kopen. Hierdoor stapte ik over op een sim-only abonnement, maar ik behield mijn oude abonnement met onbeperkt bellen en data. Tot mijn verbazing werd mijn abonnement de maand erop ineens gewijzigd naar 0 MB data en 150 belminuten, zonder dat ik hier zelf iets aan had veranderd. Â
Ik heb direct contact opgenomen met een medewerker van KPN, die aangaf dat dit vreemd was. Ze verzekerde me dat het probleem vanaf de volgende maand opgelost zou zijn en dat ik verder niets hoefde te doen. Ze was vriendelijk en behulpzaam, en het leek alsof alles snel geregeld was. Fouten kunnen tenslotte gebeuren. Â
Helaas bleek de maand erop dat het probleem niet was verholpen: mijn abonnement bleef staan op 0 MB data en 150 belminuten. Ik heb opnieuw contact opgenomen met de klantenservice en aangegeven dat ik hier niet tevreden over was. De medewerker bood zijn excuses aan en vertelde me dat het nu echt goed stond. Â
In de tussentijd had ik echter dringend data nodig, zowel voor werk als privé. Hierdoor was ik genoodzaakt om meerdere keren 1 GB data bij te kopen voor €7,99 per keer. Niemand van KPN heeft mij in die periode verteld dat ik recht had op gratis data als compensatie voor de fout. Pas toen mijn bijgekochte data opeens niet meer werkte, heb ik opnieuw de klantenservice gebeld. Deze keer reageerde de medewerker verbaasd over mijn situatie en kreeg ik direct 100 GB data om de rest van de maand door te komen. Â
Ik vind het onacceptabel dat het probleem twee keer niet goed is opgelost en dat ik hierdoor €166 aan extra kosten heb moeten maken. Omdat ik de bijgekochte data al had verbruikt, kon dit bedrag niet worden teruggedraaid. Als de klantenservice beter had gecommuniceerd of sneller had gehandeld, had deze fout van KPN mij geen €166 hoeven kosten.