Skip to main content

De telefoon die ik afgelopen 2 jaar gebruikt heb begint wat kuurtjes te vertonen en heb serieus net pas omgezet naar sim only. Abonnement loopt echt al veel langer en ben ook al aardig lang klant bij KPN, maar is het dan wel mogelijk om hem nog om te zetten naar abonnement met toestel ? Zoals een iphone 12 pro ?

Hoi @Twixxy 

Je schrijft  -serieus net pas omgezet naar sim only-

Hoe lang geleden is dat 'pas net' ?
Binnen 14 dagen kun je altijd nog terug en/of veranderen.

Zet vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand en kunnen ze zien wat ze nog voor je kunnen betekenen.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Hoi @Twixxy. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw telefoon niet meer goed functioneert. Helemaal je nu net over bent gegaan naar een Sim Only abonnement. Ik zie dat je op 19 september hebt aangegeven dat je het abonnement wilt verlengen naar een Sim Only. Je kon deze bestelling binnen 14 dagen annuleren, helaas is dat nu niet meer mogelijk. Dit contract is op 12 oktober van start gegaan.:disappointed_relieved:

Een nieuw abonnement kan na de eerste maand gewijzigd worden, zoals het verhogen of verlagen van je bundels. Als je een sim-only abonnement hebt kan het na 3 maanden aangepast worden naar een abonnement met toestel, dat kan niet al na de eerste maand. Dat betekend dat je op 12 januari 2021 een toestel kan toevoegen aan jouw abonnement. 


Dag @Vikash ,

Bedankt voor je antwoord op mijn vraag. Wat ik nou niet zo goed begrijp aan dit probleem, is dat oude abonnement zoals hij was is gestopt, en ik nu een “nieuw” kpn hussel abonnement heb. Lijkt mij dat het dan gaat om een nieuw abonnement ? 
 

Vind het namelijk ook raar dat ik 2 keer gebeld heb met de klantenservice of er een oplossing is en of de sim only nog stopgezet kan worden, waar ik 2 keer bevestiging op krijg dat dit nog kan. Maar zodra ik een dag erna bel kan het ineens niet meer ? Ik voel me gewoon voorgelogen.
 

Ik heb het gevoel dat als er eerder op de juiste manier gehandeld was, er best wat mogelijk was geweest (2 dagen na de volgens jullie de 14 dagen bedenktijd). In mijn ogen als consument die het sim only abonnement pas gebruikt vanaf 13 oktober waardoor het mij lijkt dat als het abonnement van start gaat je een bedenktijd hebt, in plaats vanaf de dag dat je het aangevraagd hebt. Waardoor mijn 14 dagen bedenktijd pas loopt wanneer je de “nieuwe” service pas gebruikt.

 Ik vind dat er best wat meer mogelijk moet zijn voor mensen die al jaren lang klant zijn. 
 

Jammer .


@Twixxy Ik had het je graag anders willen vertellen en begrijp dat je hier zelf anders over denkt, maar helaas kan ik hier niets anders van maken. Als er wel een mogelijkheid zou zijn, dan had ik je graag verder geholpen.