Skip to main content

Goedenavond,

Sinds een paar dagen abonnee op Unlimited met 5 GB per dag en de optie tot aanvullen met telkens 1 GB via MijnKPN of via sms. Nu voor het eerst geprobeerd aan te vullen. Via MijnKPN zie ik daar geen optie toe en via sms krijg ik om 20.40 het bericht dat de aanvraag in behandeling is. Het is nu 20 min. later. Hoe lang kan die aanvraag en terugzetten naar normale internet snelheid duren?

Hoi @Swedenborg, welkom op het forum!
Doorgaans duurt zo'n wijziging hoogstens een paar minuten! Als er achter de schermen iets niet helemaal soepel loopt kan dat natuurlijk wat langer duren.
Inmiddels zijn we natuurlijk al weer even verder! Is de bundel er zondag nog bij op gekomen?


Hallo Thomas,

Heb hier inmiddels een uitvoerig contact over gehad via twitter KPNwebcare. Het blijkt dat de activering van de extra bundel niet in MijnKPN is te zien. Wel kun je daar activeren. Ook komt er geen SMS ter bevestiging van de activering. Dus kun je het alleen aan de snelheid zien….

 


Ah, ik lees het inderdaad!


Ja, je hebt het ontdekt! Iets van een oplossing of verbetering nog niet?


Kun je misschien ook deze verbindingstraagheid ná aanvullen verklaren? 

 


En Thomas, je zult ook vast wel begrijpen dat ik voor dit nieuwe abonnement geen zgn. kosten ga betalen aangezien er niets van de aangeprijsde waar is geleverd? Ten overvloede:   

 


Ik heb daar zo geen universele verklaring voor dus heb ik nog een aantal vragen.

  • Meet je dit via je mobiele hotspot?
  • Wat voor snelheden haal je op je toestel zelf?
  • Hoe lang na opwaarderen meette je deze snelheden?
  • Ik begrijp dat je vaak aan de daglimiet zit, zou je eens kunnen proberen preventief de gratis GB bundel te bestellen (een paar uur) voordat je de daglimiet bereikt?


Dit is natuurlijk wel erg langzaam en ik hoop dat we hier een oplossing voor kunnen vinden samen. Ik kan niet je abonnementskosten verlagen omdat je nu niet je volledige snelheid haalt.


De snelheid ligt zowel op de smarthone of als hotspot gem. niet hoger dan 4 Mbps (zie bijlage huidige snelheid). Dat is meteen na begin daglimiet en aan het eind. Het kan dus zo bleek gisteravond nog lager en dan is er niet meer mee te surfen. 

 


Dit zijn geen hoge snelheden inderdaad!
Waarom je deze langzame snelheid haalt heb ik geen administratieve verklaring.
Dit lijkt hem in het bereik te zitten op jouw locatie. Om de optimale snelheid te halen op je hotspot kun je je telefoon het beste neerleggen op een plek in huis waar je de beste dekking hebt. Denk hierbij aan vensterbanken etc.