Skip to main content

De simkaart werkt niet. Ik ben afgelopen vrijdag overgegaan van een Iphone 11 naar een Iphone 13 Pro. 

Op de Iphone 11 had ik een esim bij mijn abonnement, nu wilde ik dit overzetten op mijn nieuwe telefoon, maar dat lukte niet.

Vrijdagavond heb ik de klantenservice gebeld, er werd gezegd dat ik de volgende dag per post een nieuwe simkaart zou krijgen. Gisteren heb ik niks ontvangen, dus ben ik naar de KPN winkel gegaan om een nieuwe simkaart op te halen. Die heb ik meegekregen en ik probeer deze te installeren op mijn nieuwe telefoon, maar het lukt niet. Ik krijg geen verbinding met het netwerk. 

Als ik via de kpn site probeer deze nieuwe simkaart te activeren dan krijg ik de melding: Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel uw gegevens niet verwerken. Probeer het later nog eens.

Ik heb al meerdere keren de telefoon herstart, en ook geprobeerd op mijn oude telefoon de simkaart te activeren, maar het werkt niet. Ook heb ik via verschillende browsers de activatie geprobeerd, maar telkens krijg ik dezelfde foutmelding.

 

Waar ligt dit aan  en hoe kan ik dit zms oplossen?

Goedemiddag @Ireen87 en welkom hier op ons forum!

Goed dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en aan de bel trekt want hier moet natuurlijk zo snel mogelijk een oplossing voor komen. Ik durf niet meteen te zeggen waar dit aan ligt maar ik duik hier graag dieper in zodat ik uit kan zoeken wat er fout gaat en wat er moet gebeuren zodat jij gebruik kunt maken van je nieuwe iPhone 13. Zou je daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik meteen je gegevens erbij pakken en vanuit daar verder kijken.


Ik heb mijn profielgegevens ingevuld.


Yes, dankjewel @Ireen87. Er zijn meer mensen met soortgelijke problemen dus wellicht dat er een groter probleem is. Een directe oplossing heb ik nu nog niet maar we komen hier zo snel mogelijk bij je op terug. Excuses voor het ervaren ongemak maar weet dat we hier aan werken!


Is er al meer bekend over dit probleem?

Het is aardig vervelend dat ik nu al 3 dagen niet bereikbaar ben en ook niet kan bellen.

 


Helaas nog niet. Heb je voor de zekerheid nog het simkaartnummer? Wil je die toevoegen aan jouw profiel, ga ik kijken of ik daar nog iets mee kan. 


Deze heb ik toegevoegd aan mijn profiel.


@Ireen87 Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist geprobeerd om jouw simkaart te activeren. Wil je het toestel eens opnieuw willen opstarten en testen of het nu wel werkt?


Het installeren van de fysieke Sim is gelukt. Het omzetten naar een esim niet.

Ik heb nu hetzelfde probleem, geen netwerk te vinden.


 


Ik heb ondertussen contact met 1200, hier wordt aangegeven dat het met de verlenging van mijn abonnement te maken heeft. Dat het verwerken hiervan 2 werkdagen duurt en dat ik in de app moet kunnen inzien wanneer hij het wel weer doet.

Toen ik vroeg waar in de app dit dan terug te zien is werd er aangegeven dat zij dat niet wist. Ik heb gevraagd of zij dit aan een collega van haar wil vragen. 
Er werd aangegeven dat het in afwachting is en dat ik het morgen opnieuw moet proberen. Klopt dit?


Hoi @Ireen87, ik ben bang dat mijn collega's die je via 1200 hebt gesproken wat voorbarig zijn geweest. Er zijn meer mensen met soortgelijke problemen en dit wordt nu onderzocht. Zodra ik meer weet dan laat ik je dat uiteraard meteen weten!


Daar was ik alweer @Ireen87; het probleem zou inmiddels verholpen moeten zijn dus ik ben heel benieuwd of het jou nu lukt om de e-sim te activeren! Ik zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet :)


Ja hij doet het nu inderdaad! Bedankt voor je hulp.

 

Groeten Irene


Ja hij doet het nu inderdaad! Bedankt voor je hulp.

 

Groeten Irene

Heel fijn om te horen @Ireen87 en uiteraard ook excuses voor het ongemak! Omdat het probleem is verholpen, sluit ik dit topic maar mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag :)


Gohh een bekende situatie, blijkbaar gebeurd het vaker... Voor de 2e keer dit jaar heb ik dit probleem en in de kpn winkel en bij de klantenservice hebben ze geen idee wat te doen, leidt jullie personeel eens op! Toch te bizar voor woorden dat je niet bereikbaar bent vanwege onkunde van de medewerkers.  Ben er inmiddels behoorlijk klaar mee!