Skip to main content

Ik reis momenteel door zuid Europa en mijn huidige provider voldoet niet. Daarom heb ik bij KPN een mobiel abonnement afgesloten. De simkaart is naar mijn huisadres in NL gestuurd. Nu wordt mij dagelijks gevraagd die simkaart te activeren. Dat lukt niet omdat hij thuis in de brievenbus ligt. Mijn mobiel abonnement gaat 16 mei in. Tegen die tijd ben ik ook weer thuis. Hoe los ik dit op?  Groet Piet.

Hallo @Piet Hymer ,

Gewoon de simkaart activeren als je thuis bent. Tot die tijd gewoon de dagelijkse sms negeren. 

Of je vraagt iemand anders die toegang heeft tot jouw huis om de simkaart voor jou te activeren. Door dat kaartje even tijdelijk in een andere telefoon te stoppen. 


Bedankt voor je reactie Noordzee.

Hoeveel tijd heeft KPN nodig tussen het activeren van de simkaart en het ingaan van mijn abonnement?

Want dat wordt dan wel een aantal weken minder dan in het ideale geval wanneer ik thuis zou zijn.


Maakt niets uit @Piet Hymer ,

Je moet even de simkaart activeren zodat de KPN-systemen weten dat die aangekomen is, daarna kun je hem weg leggen tot je abonnement ingaat. KPN heeft verder geen extra tijd nodig.  


Hallo @Piet Hymer, indien de simkaaart 7 dagen na bestellen nog niet is geactiveerd, wordt deze automatisch geactiveerd. Zoals je gemerkt hebt ontvang je eerst wel een aantal herinneringen.


Bedankt Jeroen.