Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb een nieuwe simkaart ontvangen bij verlenging van mijn abonnement. Ik heb geprobeerd deze te activeren, dan wordt aangegeven dat dit niet lukt omdat de combinatie van mijn telefoonnummer en het simkaartnummer niet klopt. Kunt u mij helpen?

Alvast bedankt.

Groet, Jonne

Hoi @Jonne75! Welkom op ons KPN Forum. Bedankt voor je vraag. Je hebt je abonnement verlengd, zeg je? Normaal gesproken hoef je daar niet eens een nieuwe simkaart voor te krijgen. Soms krijg je dit wel. Bijvoorbeeld, als je een nieuw toestel besteld. Je kunt de nieuwe simkaart gewoon in je nieuwe toestel stoppen. Zorg dat de oude simkaart níet actief is. Haal 'm voor de zekerheid uit het oude toestel. Zet vervolgens het nieuwe toestel helemaal uit en start 'm weer op. 
De simkaart activeert op deze manier. De manier die jij gebruikt, wordt gebruikt bij nieuwe abonnementen! 

Veel succes! Mocht je er niet uitkomen, dan hoor ik het graag. 
 


Beste Lisa,

Bedankt voor je reactie. Ik heb verlengd naar een sim only, dus geen nieuwe telefoon. In de brief bij de simkaart staat dat ik deze moet activeren via telefoonnummer en simkaartnummer. Ik heb geprobeerd wat u heeft beschreven, maar dit heeft niet geholpen. Ik heb de simkaart uit mijn telefoon gehaald, de nieuwe erin gedaan, telefoon nog extra uit en aan gezet, heeft niet geholpen.

Ik hoor graag wat nu. Alvast bedankt.

Groet, Jonne


@Jonne75 Bedankt voor je snelle reactie. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Hoor graag:blush:

 


@Lisa Ik heb de gegevens toegevoegd aan mijn profiel.


Ik zie het inderdaad @Jonne75.  Hier dien je je simkaart te activeren. Uhmm… Zou je het simkaartnummer dat je ontvangen hebt ook kunnen toevoegen een je profiel? Dan probeer ik 'm handmatig te activeren of aan je toe te kennen. Zoals het er nu uitziet is er geen nieuw simkaatje aan je abonnement toegekend. Dit zou betekenen, dat je een ‘leeg’ of ‘loos’ simkaartje ontvangen hebt. 


Bedankt voor je snelle reactie @Lisa. Ik heb het simkaartnummer toegevoegd in het profiel. Het zou voor mij ook geen probleem zijn om gewoon de simkaart te houden die ik al had. Weet niet of dat een makkelijke oplossing biedt?


Thanks @Jonne75! Je mag wat mij betreft de oude simkaart blijven gebruiken. Deze simkaart heeft de status: niet uitgegeven. Je hebt een leeg simkaartje ontvangen. Mocht je (in de toekomst) een nieuwe simkaart willen, dan kun je (wanneer je abonnement is ingegaan) via MijnKPN eenvoudig een nieuwe aanmaken. 

Bedankt voor je snelle reacties! 


Oke, heel fijn! Bedankt voor de fijne hulp @Lisa!!