Skip to main content

Ik kan geen gebruik maken van de simkaart heb wellicht een nieuw nummer nodig.

Hoi @Heena.h! Oeh, je geeft mij weinig info om mee te kunnen werken… daarom de volgende vragen: 

  • Gaat het om een nieuwe of vervangende simkaart?
  • Welke melding krijg je precies in beeld te zien?
  • Heb jij jouw toestel al eens helemaal uitgeschakeld en weer ingeschakeld?
  • Wil jij je profielinvullen met de volgende gegevens: 06 nummer, simkaartnummer en postcode en huisnummer? 
    In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. 

De gegevens in jouw profiel staan niet openbaar, maar zijn alleen in te zien voor jezelf en de KPN moderators.


Ik heb een nieuw abonnement gesloten en gebruikt gemaakt van nummerbehoud. Nadat ik de abonnement had afgesloten heb ik gebeld met een  medewerker van kpn met de vraag of ik gebruik kon blijven maken van mijn eigen nummer die toen inmiddels uit de lucht was. Waarop ik als antwoord kreeg dat dit niet kon en ik een nieuwe nummer zou krijgen.


Als een mobiel nummer niet meer actief is, dan kunnen wij het inderdaad niet meer overnemen. Je moet namelijk een actief 06 nummer hebben èn er moet een verificatie uitgevoerd worden op het te behouden nummer (dat gaat per SMS en dat kan niet als het nummer niet meer actief is). Het 06 nummer in je profiel is het te behouden nummer? Met jouw akkoord kunnen wij de aanvraag nummerbehoud annuleren, zodat het nieuwe abonnement met het nieuwe nummer actief gemaakt kan worden. 


Ik ga akkoord 


Top! Het nieuwe abonnement is bij deze actief. Je nieuwe 06 nummer heb ik in een privébericht naar je verzonden. Schakel je het toestel nog even helemaal uit en weer aan?


Het is gelukt :relaxed: hartelijk bedankt voor je hulp!


Top! Heel graag gedaan! Mocht je nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden! :information_desk_person_tone4: