Skip to main content

Beste,

 

Ik heb gister (15 juli) een simkaart bij jullie aangevraagd met nummerbehoud nadat ik mijn telefoon verloren was en sowieso al wilde overstappen naar een provider met onbeperkt internet. (bij simyo hebben ze dat niet) Aller eerst vond ik het al niet zo handig dat jullie in zulke gevallen de berichten via een sms sturen maar dat terzijde. Ik heb gelukkig toch mijn telefoon terug weten te krijgen waardoor ik uiteindelijk wel jullie berichten kon ontvangen.  

 

Het eerste bericht was een bericht waar verwezen werd naar de mijnbestelling site van kpn, maar daar wordt gevraagd om het simkaart nummer die onderaan de kaart staat. Ik heb echter mijn simkaart nog niet binnen omdat ik hem gister avond pas kon bestellen. Nu is dat geen probleem omdat ik daarop dacht te kunnen wachten om hem vervolgens te activeren. Nu is het echter zo dat ik ongeveer een uur geleden een nieuwe sms heb ontvangen met de volgende tekst: “Beste klant, om uw overstapverzoek te verwerken hebben wij uw akkoord nodig. Wij hebben nog geen sms ontvangen. SMS JA naar 6688. Als u niet reageert, krijgt uw nieuwe aansluiting een nieuw mobiel nummer. Groet, KPN”

 

Wat moet ik nou exact doen? Want de beide berichten zijn een beetje tegenstrijdig met wat ik nou precies moet doen… 

 

Ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen!

Hoi @Afcas, welkom op het forum, en welkom bij KPN! Het zijn twee verschillende dingen. Het eerste bericht is voor het activeren van je simkaart, de tweede is voor het goedkeuren van het nummerbehoud. Dus je moet ook beide dingen uitvoeren. De simkaart gaat pas werken nadat je hem activeert. En het te behouden nummer kan pas overgezet worden op die simkaart nadat jij JA ge-sms’t hebt :) 


Bedankt voor de uitleg! 


Hi Erik,

 

Ik heb nu een nieuw probleempje, iemand hier in huis vond het blijkbaar een goed idee om mijn ongeopende envelop met nieuwe simkaart bij het oud papier te gooien waardoor ik deze nu kwijt ben. Op zich is dat niet zo een probleem aangezien ik al heb kunnen achterhalen dat ik bij het ingaan van mijn nieuwe abonnement opnieuw een simkaart kan aanvragen en ophalen in een kpn winkel. Wat wel een probleem geeft is het feit dat ik dus niet weet wat mijn simkaart nummer is dat ik moet gebruiken voor het doorzetten van het nummerbehoud.

 

Ik vroeg mij dan ook af of u misschien weet hoe ik nu alsnog mijn nummer kan behouden.

 

Groet, 


Sander


Oei, dat is minder handig. Maar, geen nood! Log in op je bestelomgeving en ga daar naar het stuk voor het activeren van de simkaart. Daar zit ook ergens een regel tekst over de simkaart kwijt zijn. Klik dat aan, dan kun je een nieuwe aanvragen. Je krijgt dan per post een nieuwe thuisgestuurd. Daarmee kun je dan de rest weer doen :)


Wanneer ik daar probeer in te loggen krijg ik de volgende melding: Uw persoonlijke omgeving staat nog niet online. Het kan maximaal een uur duren voordat deze klaar is voor gebruik.


Dat is een beetje vreemd, die zou al lang klaar moeten zijn, vooral omdat je ook al vanalles hebt ontvangen qua papierwerk en sms’jes. Ik vermoed dat je dan misschien met het verkeerde nummer inlogt. Ik heb het juiste ordernummer toegevoegd aan je forumprofiel. Probeer het eens daarmee. Als dat dan lukt, klik bovenaan in het blauwe vak op simkaart activeren. Op de volgende pagina heb je dan een optie voor simkaart kwijt of niet ontvangen en kun je de nieuwe aanvragen.


Ja dankjewel! Ik had blijkbaar een bestelnummer gevonden zonder streep en cijfferreeks na de streep en daarmee kon ik dus niet inloggen, maar alles is nu gelukt! Nogmaals bedankt voor de hulp!