Skip to main content

Ik ben woonachtig in het buitenland dus kan het 0800 nr van de klantenservice niet bereiken.

Ik wil mijn kpn simkaart gebruiken om een nieiwe digid aan te vragen maar dit lukt niet omdat mijn simkaart niet registreerd.

Nu is mijn vraag wat ik hier aan zou kunnen doen en of ik mischien een nieuwe simkaart nodig heb.

 

Groeten,

 

Johan hoek.

Ojee @Ja hoek, ik hoop dat ik vanaf afstand wat voor je kan betekenen!

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren. Als het gaat om een abonnement heb ik ook de laatste 3 cijfers van je IBAN nodig. Mocht het juist om Prepaid gaan, dan heb ik het volledige simkaartnummer nodig. Beide kan je kwijt in het opmerkingenveld onderaan!


Dank u voor de snelle reactie.


Bedankt @Ja hoek!

Ik zie dat het om een Prepaid nummer gaat (en dus geen abonnement)

Om daar iets voor te doen, heb ik het volledige simkaartnummer nodig. Deze staat op het simkaartje, zou je hem op willen zoeken en onderaan in je profiel willen noteren?


Ik heb het nummer op mijn profiel gezet bij persoonlijke opmerkingen.


Ik hoop dat dit voldoende is en ook dat ik mijn nummer kan behouden want dit tel. nr. Is gekoppeld met verschillende belangrijke apps en websites. Dankuwel.


Hoe kan ik u verder helpen met het herstellen van mijn simkaart of vervangen hiervan?

 

Groeten,

 

Johan hoek.


Ik ben bang dat ik slecht nieuws voor je heb @Ja hoek, dit nummer is op 23-08-2022 opgeheven omdat er geen gebruik meer van werd gemaakt. Hier hebben we een aantal keer een sms over gestuurd, onder andere deze op 20 april: Beste klant, let op: je hebt 6 maanden niet gebeld, ge-smst of internet gebruikt met je prepaid simkaart. Daarom blokkeren wij je tegoed en nummer op 20/04/2022. Waardeer snel je tegoed op via kpn.com/onlineopwaarderen om je nummer en tegoed te behouden. Groet, KPN

Hier is geen gehoor aan gegeven, wat er voor heeft gezorgd dat we het nummer uiteindelijk helemaal uit de lucht hebben gehaald. Dit is niet iets dat we kunnen terugdraaien, dus je bent dit nummer nu echt kwijt. Ik had graag ander nieuws voor je gehad maar kan het niet mooier maken dan het is ☹️


Oke, toch gek want al die tijd is nu dus dan mijn oude nummer in contact geweest met mijn whatsapp. Dat is niet veranderd, hoe zit dat dan nu?

 

En kan ik dan een nieuwe simkaart krijgen zo snel mogelijk?

Ik moet namelijk dringend inloggen op mijn dido en dat gaat helaas nu niet.

 

 


Dido moet zijn digid*

 


Whatsapp werkt helemaal niet via de provider. Het nummer is bij Whatsapp alleen je '’gebruikersnaam'’. Vandaar dat het daar kan blijven werken ook als je nummer bij de provider niet meer actief is.

Voor DigiD kan je nu alleen een nieuwe inlog maken. Maar ik geloof dat ze daarbij brieven sturen en dat zal m.i. een NL adres moeten zijn.

Voor een nieuw mobiel nummer kan alleen dit (met prepaid): 
Laat een kennis in Nederland een simkaart prepaid pakketje kopen. Diezelfde kennis doet het kaartje dan, in Nederland dus, even in zijn telefoon en pleegt een kort belletje naar een ander Nederlands nummer (met verbinding). Dan is ie geactiveerd. Ik zou adviseren dat ie dan gelijk even extra beltegoed erop zet, want het standaard tegoed bij aankoop is buiten NL niet geldig.
Vervolgens stuurt ie het simkaartje op naar jou. 

Daarna kan je een nieuwe DigiD maken. Hoe dat werkt v.u. het buitenland is mij niet bekend.

Succes en sterkte.


Dan weet ik bij deze genoeg, hartelijk dank voor de hulp en de info.