Skip to main content
Antwoord

Simkaart stuk na omzetting nieuwe abonnement

• September 21, 2025
  • 5 reacties
  • 66 keer bekeken

De hulp sectie is niet echt goed over gedacht. Ik ben sinds gisteren onbereikbaar omdat mijn nieuwe abonnement is ingegaan. Om een of andere reden is mijn simkaart stop gezet. Deze werkt in geen enkel toestel meer. Terwijl ik deze wel nodig heb en ook niet om een e-sim heb gevraagd. Immers mijn apple watch gebuikt al een e-sim van mijn nummer en begreep dat je maar 1 e-sim kunt hebben per mobiel nummer. Maar om een nieuwe aan te vragen ga je naar de site en wordt er om je mobiele nummer gevraagd. En als je dat doorgeeft zegt ie dat er een code naar wordt gestuurd. Leuk maar ik ontvang niks meer want heb geen netwerk meer. Is geheel verdween. Je kunt dus niks meer doen. En nu wordt het  de tweede dag dat ik niks kan met mijn nieuwe iPhone. Echt jammer dit. Oh ja ik kon er ook voor kiezen om de e-sim te gebruiken maar als ik dat doe krijg ik ook een error. Waarschijnlijk omdat mijn iWatch al een e-sim heeft van mijn nummer. Maar hoor graag hoe nu verder?

Beste antwoord door Maja van KPN

Ojee ​@MilliBean, wat enorm onhandig dat je simkaart het helemaal niet meer doet 😓

Je geeft aan dat je ‘ook niet om een E-sim gevraagd hebt', dus ik vermoed dat jouw simkaart uit is geschakeld en dat je bericht hebt gehad dat je een E-sim kan activeren? Is jouw nieuwe iPhone wellicht een iPhone 17 Air variant? Zo ja, dan klopt het dat je fysieke simkaart niet meer werkt, aangezien er enkel een E-sim gebruikt kan worden met deze toestellen.

Dit werkt gelukkig wél samen met de ‘multisim’ in je iWatch, dus je kunt hem alsnog activeren. Hoe je dat doet zonder dat je een sms kunt ontvangen, zie je hier: E-sim installeren 

5 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 23, 2025

Ojee ​@MilliBean, wat enorm onhandig dat je simkaart het helemaal niet meer doet 😓

Je geeft aan dat je ‘ook niet om een E-sim gevraagd hebt', dus ik vermoed dat jouw simkaart uit is geschakeld en dat je bericht hebt gehad dat je een E-sim kan activeren? Is jouw nieuwe iPhone wellicht een iPhone 17 Air variant? Zo ja, dan klopt het dat je fysieke simkaart niet meer werkt, aangezien er enkel een E-sim gebruikt kan worden met deze toestellen.

Dit werkt gelukkig wél samen met de ‘multisim’ in je iWatch, dus je kunt hem alsnog activeren. Hoe je dat doet zonder dat je een sms kunt ontvangen, zie je hier: E-sim installeren 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 23, 2025

Ik dacht dat alleen de 17 Air geen simslot heeft.

De 17, de 17 Pro en de 17 Pro Max zouden wel nog een simslot moeten hebben voor de EU versie.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 23, 2025

Ah excuus, ik zie dat dit inderdaad niet voor álle iPhone 17 varianten geldt, dank voor de correctie ​@PeterG! Heb het even aangepast in mijn bericht.
Mijn uitleg over het activeren van de E-sim blijft ongewijzigd, aangezien dat de snelste manier is om weer een actieve sim te hebben. Als aanvulling geef ik er nu wel bij aan dat je direct een werkende simkaart kunt ophalen bij 1 van onze KPN winkels , of er 1 via de post thuis kunt laten bezorgen na het aanvragen in je MijnKPN account, als je daar kunt inloggen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 23, 2025

Dank je wel voor de uitleg. Ik heb inderdaad mijn esim geactiveerd en daarna werkte ook mijn multisim weer. Als doet het nu weer prima maar dan wel zonder simkaart  maar dat is ook prima zo. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 24, 2025

Heel fijn dat het gelukt is ​@MilliBean, bedankt dat je het nog even hebt laten weten 😊