Skip to main content

Goedenavond,

Na de simkaart update kan ik niemand meer bellen en gebeld worden. Het internet doet het nog weg. Dit is nu ongeveer een week zo. Ik ben al bij de KPN winkel geweest, helaas zeiden ze dat ze er (nog) niks aan konden doen. 

Iemand hier ook al problemen mee gehad? Hoe los je dit op?

Volgens de meneer was een simkaart wissel niet de juiste manier aangezien je dan ook de kans hebt dat het internet weg gaat.

Mvg

Hoi @Erics30 . Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je telefonie na die update helemaal is uitgevallen. Ik heb iets meer context nodig. Wat was precies de aanleiding voor die update? Hoe is dat gegaan?

Kun je ook je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven als dat gebeurd is?


Goedemorgen,

Ik was klant bij telfort, maar omdat dat over is gegaan in KPN hebben ze via de sms een update van de simkaart aangekondigd(datum en tijdstip).

Precies nadat die update is gebeurd kan ik niet bellen bellen/gebeld worden. 

Profiel is aangevuld inmiddels.

 


Duidelijk verhaal, @Erics30 .  Ik vrees dat ze een vergissing hebben gemaakt bij de winkel.

Momenteel zien we meer van dit soort issues binnenkomen en ons standaard advies is om naar de winkel te gaan. Daar kunnen ze namelijk een SIM wissel doen zodat jouw telefoon weer volledig gaat werken op KPN netwerk technologie.

Ik wil je vragen om toch weer naar de winkel te gaan. Desnoods laat je even dit topic zien op je telefoon.


Ik ben net naar de KPN winkel geweest en heb een nieuwe simkaart erin gekregen. Nu heb ik dus inderdaad geen internet en bellen/smsen meer.

Volgens de winkel zou dat maandag ochtend opgelost moeten zijn.

Ik wacht af!


Yes, mocht het morgen in de loop van de dag nog niet werken, horen wij dat. 


Het zou een wonder zijn als de simkaart wissel gaat werken , hier hetzelfde probleem kan al sinds vorig weekend niet meer bekken en gebeld worden ...  Een simpel Telfort kaartje omzetten naar KPN is erg moeilijk blijkbaar want ook na de wissel in de winkel kan ik niet bellen gebeld worden. Dit was vorige week maandag, via de chat en hier van alles geprobeerd maar verder dan het is doorgestuurd naar de technische dienst hoor ik niet. Inmiddels mijn partner hetzelfde probleem dus zaterdag stonden we weer in de winkel en wacht zegt die knul daar.   Kunnen niet met de telefoon van een buur bellen :joy:  Werkelijk ... Nou nee dus !   Was trouwens niet de enige daar met deze ellende dus hoezo sporadisch ?

 


Hier hetzelfde probleem na de update (voormalig Telfort klant), maar dan met sms’en.. deze komen niet meer door (bericht versturen mislukt). 
Is een nieuwe simkaart bestellen de oplossing?


@Belletjes, het gaat inderdaad niet helemaal goed met de omzetting. Er is dan een nieuwe simkaart nodig. Alleen die werkt ook niet direct, maar wanneer aangevraagd, worden deze dagelijks nagekeken en geactiveerd. Bij jou gaat het dus wat meer mis. Excuses. Echter zie ik dat je naar een ander provider gaat.


@MarJong13, als de Telfort simkaart niet meer werkt na de update dan is een vervangende simkaart de oplossing. Als je deze ontvangen hebt, wil je dan jouw profiel voorzien van mobiel nummer en simkaartnummer. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 


Bart_Z  Het klopt dat we overstappen maar betekent dit nu dat ik de komende 4 weken ook niet kan bellen ?  Deze klacht is vorige al naar de technische dienst doorgestuurd alleen gebeurt er niks. Kun jij me zeggen wanneer dit wordt opgelost ?


Nou, ik zie dat mijn collega er mee bezig is geweest, je gaat per morgen al over naar de nieuwe provider. Scheelt weer gedoe en dan heb je gewoon vanaf morgen weer diensten.


Hier is alles weer helemaal normaal. Een dag na de nieuwe simkaart was alles er weer.

Bedankt!


Top! Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan weten.


we updaten uw simkaart op 15 juli is dit wel juist en van KPN


@Hiltje Jeltje Als je nog een Telfort simkaart hebt, dan is het zeker van ons. 


Bart _Z 

Klopt , ik ben overgenomen door de andere provider en kan weer bellen :-)

Heb alleen nog een vraag, ik kreeg de eerste van de maand altijd de melding dat er weer een nieuwe bel bundel klaar stond, die kreeg ik nu dus ook maar op de dag dat ik overging (13 juli) kwam er weer een nieuwe start van de maand met belbundel , hoe kan dit ik ben toch weg?

 


Fijn dat je nu weer kan bellen. Wat betreft de bundel, is die ook niet van de nieuwe provider? Anders is er iets misgegaan, dan mag je het sms’je negeren. 


Bart_Z   

Nee dat was echt van KPN


Ik zie het inderdaad, de 13e. Heeft dat elkaar gekruist. Dan mag je deze als niet verzonden beschouwen. 


Bart _Z

 

Super dank je wel !


Mijn vrouw heeft bericht gekregen dat haar simkaart op 15-07-2021 geüpdatet zou worden. Dit is blijkbaar nog steeds niet gebeurd. Ze kan niet bellen of gebeld worden. Wanneer wordt dit opgelost?

Alvast bedankt,

OsjeK 


@OsjeK, Ze had de update al moeten hebben dus, Alleen werkt nu niets meer, dan kan ze een vervangende simkaart aanvragen. Want dan gaat de huidige niet meer werken, anders kon ze nog wel bellen etc. Excuses voor het ongemak. 


Probleem is opgelost door telefoon volledig uit te schakelen en opnieuw op te starten. Dit is niet automatisch gebeurd tijdens het updaten van de simkaart!!


@OsjeK, fijn dat het weer werkt! En nee, wij kunnen niet jouw toestel herstarten, dan moet je echt handmatig doen. Gelukkig was dat de oplossing. :)


Goedenavond,

Hier ben ik weer 30 dagen na het plaatsen van dit topic. 

Sinds deze avond heb ik plotseling geen netwerkverbinding meer, waardoor ik wederom niet meer kan bellen/smsen en internetten. Ik zou niet weten waar het vandaan komt aangezien ik een paar weken terug een nieuwe simkaart heb gekregen.

Wel verander ik van provider(ingang per 1 september). 

Weten jullie wat het kan zijn?

Met vriendelijke groet,

 

Ps. Ik krijg de melding: niet aangemeld bij een netwerk