Skip to main content

Van de week mijn nieuw iphone gekregen. Simkaart moest veranderd worden. Nu kom ik erachter dat de dubbele sim op mijn ipad niet meer werkt. Ik vermoed dat dat te maken heeft met het wisselen van de sim?

Hallo @Kootsj 

 

Als je voorheen een duo sim had en die omgeruild hebt voor een enkele dan komt dat i.d.d. daardoor.

Waarom moest je een andere simkaart?

De 3-in-1 simkaarten die je krijgt kan je in elke telefoon gebruiken, zeker als die naar een kleiner formaat moet, dan druk je het kleinere gedeelte er gewoon uit.

 


Oude Sim werd niet herkend


Dan maar een nieuwe Duo sim aanvragen, zal je ze beide moeten wisselen.


Hallo @Kootsj, goed dat je een berichtje stuurt.

Het lijkt er inderdaad op dat je een 3-in-1 simkaart hebt gekregen. Terwijl je een nieuwe DUO simkaart nodig hebt. Je kunt deze zelf aanvragen via MijnKPN.

Kom je er niet uit? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0402.


Hallo @Kootsj je kunt de DUO-sim ook meteen werkend meenemen in een lokale KPN-winkel.

 


Hoi @Denise_ 

 

Ik dacht gelezen te hebben dat een DUO simkaart bestellen via MijnKPN  niet meer mogelijk was, is het nog steeds (of weer) mogelijk om daar een DUO simkaart te bestellen?


Ik heb geen idee of het mogelijk is. Ben nog niet in de winkel geweest. 


Hallo @Kootsj 

 

Via de winkel zou het zeker moeten lukken en via 0800-0402 ook.

Maar ik dacht dat het via de MijnKPN website niet meer kon, maar dat weet ik ook niet zeker als @Denise_ zegt dat het wel zou moeten werken.


@GeSp Ik heb de optie nog wel in de MijnKPN app. Deze is te vinden onder ‘Simkaart vervangen’. Je krijgt daarna 2 opties te zien: 1) E-sim, en 2) normale en duo simkaart.

Ik heb zelf momenteel geen nieuwe simkaart nodig, dus verder durf ik ook niet te klikken. Maar ik zou verwachten dat als het daar staat, dat het ook nog steeds mogelijk is.


@Denise_ Op de website zie ik het niet staan.

Het is een oud Telfort abonnement misschien dat dat de reden is of is die optie ook alleen nog via de App beschikbaar?

Ik zie dus alleen dit, en als je op SIM-kaart aanvragen klikt kom je gelijk bij Nieuwe simkaart aanvragen zonder enige keuze optie en verder dan dat ga ik ook niet 😁:

 


Hallo @GeSp en als je doorklikt op simkaart aanvragen, krijg je dan niet een andere vraag van welk soort simkaart?

 


Telfort kende geen duo sim, misschien kan het dan nu nog steeds niet.


Hallo @GeSp en als je doorklikt op simkaart aanvragen, krijg je dan niet een andere vraag van welk soort simkaart?

 

Hallo @JanD 

 

Nee, ik kom onmiddelijk in het scherm van Stap 1 en verder ga ik maar niet.

Heb jij misschien een KPN mobiel abonnement, zie jij wel de optie via de website?

 

@Doornekamp33Ja, dat vroeg ik mij dus ook af, maar volgens mij heb ik toch een keer gelezen op het forum dat het niet meer kon via de MijnKPN website, ook voor KPN abonnementen.

Maar blijkbaar kan het nog wel via de app, dan zou ik eerst die app een keer op die telefoon moeten zetten, dat kan pas over een week omdat het niet om mijn telefoon en abonnement gaat.


Ik heb het even opgezocht. Voor zover ik kan zien, zou je via MijnKPN een DUO simkaart moeten kunnen aanvragen. Misschien kan dit wel alleen via de MijnKPN app en niet via de website. Dat kan ik niet vinden.