Skip to main content

Na een update werd mijn pincode gevraagd om de sim te ontgrendelen. Helaas, na drie pogingen geblokkeerd, dom, dacht echt de juiste te hebben. Nu zit ik met het volgende probleem. Ik moet de pukcode invoeren maar online heb ik daar geen toegang toe omdat mijn mobiel en kpn account (zojuist aangemaakt) niet gekoppeld zijn. Er is op mijn nummer wel een sms met code binnengekomen om te koppelen, maar ik heb er niets aan want ik kan geen sms lezen in mijn telefoon!  Hoe kan ik dit oplossen? Is het mogelijk de bewuste sms met code op een andere manier te verkrijgen, bijvoorbeeld via whatsapp of e-mail?

Groet,

Bo

Hoi @Bo1949. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je op dit moment even geen gebruik kan maken van jouw smartphone. Je kan de pukcode direct bekijken in MijnKPN. Laat je mij weten of het is gelukt?


Hoi @Bo1949. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je op dit moment even geen gebruik kan maken van jouw smartphone. Je kan de pukcode direct bekijken in MijnKPN. Laat je mij weten of het is gelukt?

 

Hallo @Bo1949 , als je mobiel abonnement (nog) niet gekoppeld is in MijnKPN dan lukt het daar inderdaad niet. Maar je kan wel online de pukcode opvragen via een formulier: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode/pukcode-opvragen.htm

Heb je dit kaartje niet bewaard (op een veilige plaats :wink: )? Daar staat de pukcode ook op.