Skip to main content

Na een update van mijn Samsung A52 moest ik de pincode opnieuw invoeren. Blijkbaar niet de goede, want hij blokkeert steeds voor langere tijd (nu tot 60 min) totdat ik een nieuwe poging kan doen om de pincode in te voeren. Hij vraagt niet om de pukcode. Wat te doen?

Ojee @Marjan86, niet zo handig dit!

Ik heb zelf ook een A52, dus ik ken het toestel 😊 Gaat het bij jou al om de update naar Android 13? Ik heb in ieder geval het vermoeden dat het nu niet om de pincode van de KPN simkaart gaat, maar om die van het toestel zelf. Weet je die nog?

Zou je anders de simkaart er even helemaal uit willen halen? Op die manier kunnen we testen of het echt om de pincode gaat die bij je mobiele nummer hoort, of toch die van het toestel zelf!


Ojee @Marjan86, niet zo handig dit!

Ik heb zelf ook een A52, dus ik ken het toestel 😊 Gaat het bij jou al om de update naar Android 13? Ik heb in ieder geval het vermoeden dat het nu niet om de pincode van de KPN simkaart gaat, maar om die van het toestel zelf. Weet je die nog?

Zou je anders de simkaart er even helemaal uit willen halen? Op die manier kunnen we testen of het echt om de pincode gaat die bij je mobiele nummer hoort, of toch die van het toestel zelf!

Ik heb de simkaart eruit gehaald, maar dan moet ik nog steeds wachten tot ik een nieuwe poging kan doen voor de pincode (6 min nog...). Maar ik heb alle codes al geprobeerd wat ik me kon bedenken


Hmm, dan gaat het dus zeker weten om de code waarmee het toestel zelf vergrendeld is en staat dit los van je simkaart. 

Hoefde je voor deze update nooit een pincode in te voeren als je toestel uit was geweest? Of bleef je toestel altijd aan en was dat helemaal niet aan de orde?

Zou je eens een kijkje willen nemen op deze pagina op de Samsung website? https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/ik-kan-mijn-samsung-galaxy-apparaat-niet-ontgrendelen/


Ik maakte alleen gebruik van vingerafdruk vergrendeling. De telefoon heb ik vrij recent, dus in die tijd is die niet een keer uitgeweest


Ah ok, ik ontgrendel die van mij ook altijd met vingerafdruk, maar bij het in gebruik nemen heb ik wél eerst ook een pincode aan moeten maken. Die pincode heb je ook nodig gehad om het ontgrendelen via vingerafdruk in te stellen. Als je echt geen idee meer hebt wat de code is, kan je volgens mij alleen door het toestel te resetten weer toegang krijgen 😬 Dit staat als het goed is wel verder uitgelegd op die Samsung pagina.

Tip voor de volgende keer: kies dezelfde pincode als van je simkaart, dan kan je na het opnieuw opstarten 2 keer dezelfde code invoeren en hoef je er niet meer over na te denken welke code er gevraagd wordt!


En hoe kan ik mijn telefoon resetten als ik niet bij de instellingen kom? Volgende keer schrijf ik inderdaad het wachtwoord op 🙈


Ja balen dat het mis is gegaan dit keer 🙁

Dit toestel krijgt wel regelmatig een update en elke keer gaat hij dan opnieuw opstarten, dus dan moet je er wel weer in kunnen komen 😅

Hoe je kunt resetten wordt onderaan deze Samsung hulp pagina uitgelegd, ik hoop dat alles daarna weer in orde is!

 


Is het allemaal gelukt @Marjan86?