Skip to main content

Hi,

 

ik ben in het buitenland en ben mijn simkaart verloren. Ik heb met spoed een nieuwe nodig.

is er een mogelijk dat ik een E-Sim kan krijgen?

Hallo @Robin1995 , heb je via MijnKPN die simkaart wel meteen geblokkeerd? Jouw toestel moet dan wel E-sim ondersteunen, anders kan het niet.

 


Hey @Robin1995, ik snap dat je snel een nieuwe simkaart nodig hebt, Alles over e-sim lees je op deze pagina: E-sim aanvragen en instellen.  Echter aan e-sim heb je nu niks helaas. Om e-sim in te kunnen stellen ter vervanging wordt er een sms/verificatie code gestuurd. 

Een simkaart wordt altijd naar het Nederlandse adres gestuurd. Naar het buitenland zenden is niet mogelijk. 


Ai, dat is vervelend @Robin1995 , een e-sim wordt lastig denk ik.

Een e-sim moet geactiveerd worden en daarvoor moet je een sms kunnen ontvangen. Zonder je simkaart gaat dat niet. Je hebt dus (eerst) een vervangende simkaart nodig. Via MijnKPN kan je die aanvragen.

Helaas verzend KPN de simkaart alleen naar een Nederlands (thuis) adres. Vandaar zal een familielid/vriend het naar jou door moeten sturen.

Vergeet je niet om de oude simkaart te laten blokkeren?

edit:  aangepast n.a.v. bericht @Jeroen_dB 
edit2: ik had dus toch gelijk :blush: , weer terug naar mijn originele antwoord.

 


Je hebt helemaal gelijk @RBxx. Ik had even over het hoofd gezien dat er een verificatie sms nodig is en daarvoor is een fysieke simkaart nodig. 


Bedankt voor de snelle antwoorden.

Is er een mogelijk dat ik een nieuwe simkaart bestel en mijn ouders die in hun telefoon stoppen?

En dan de sms code naar mij toe sturen?

 

 


Om als vervangende simkaart e-sim te gebruiken is het volgende noodzakelijk @Robin1995:

  • Open de MijnKPN app op het toestel waarop het e-sim profiel ingesteld moet worden en log in met KPN ID. 


Daar ben je dus niet meegeholpen. De enige manier is dat er een simkaart besteld wordt en dat die dan vervolgens naar jou toe wordt gestuurd.