Skip to main content

Hoi, ik heb een Sim kaartje gekocht voor een gps tracker en deze geactiveerd via mijn mobiel. Nu het kaartje in de tracker zit krijg ik geen verbinding, kan dit aan de APN instellingen liggen? Als dat zo is kunnen jullie deze dan voor mij op afstand opnieuw instellen, het tel.nr. Is 06*********

Bedankt,

Arno Bonfrer

*Admin* gegevens verplaatst in verband met privacy

Is er iemand binnen de KPN die mijn vraag kan beantwoorden?
Bij de KPN klantenservice kunnen ze niks voor mij doen.

mvg.

Arno


Hoi @Arno Bonfrer! Welkom op ons forum. Dit kan inderdaad een APN ding zijn, ik heb de APN “Prepaidinternet” voor je aangezet op het nummer uit je profiel. Als je die ook instelt op het horloge moet hij kunnen verbinden met internet!


Bedankt Thomas, ik ga het uitproberen. Als het lukt laat ik het je weten.


Hoi Thomas, ik heb het net getest maar helaas geen verbinding.

ik heb de spanning eraf gehad en de simkaart eruit en weer erin gedaan.

Het gaat trouwens niet om een horloge maar om een GPS tracker voor mijn Harley. Ik moet om deze te activeren een sms naar de tracker sturen en deze zou dan een sms terug moeten sturen maar er komt niks aan.


@Thomas 

Hoi Thomas, ik heb het net getest maar helaas geen verbinding.

ik heb de spanning eraf gehad en de simkaart eruit en weer erin gedaan.

Het gaat trouwens niet om een horloge maar om een GPS tracker voor mijn Harley. Ik moet om deze te activeren een sms naar de tracker sturen en deze zou dan een sms terug moeten sturen maar er komt niks aan.


Goedemiddag @Arno Bonfrer, ik heb even meegekeken en vermoed dat het dit hem in het beltegoed zit. Je kunt dit het makkelijkst via onze website opwaarderen: Prepaid opwaarderen


@Thomas,  het ontvangen van sms’jes wordt niet beïnvloed door je beltegoed, zie hieronder

(zelfde forum andere vraag)

Welkom op het forum. Het ontvangen van SMSjes wordt niet beïnvloed door je beltegoed. Het kan zijn dat je te lang niet opgewaardeerd hebt en dat je nummer daardoor op non-actief wordt gezet.  Er van uit gaande dat het gaat over het nummer dat je in je profiel hebt gezet> ik kan je zo 123 niet vinden in het systeem. Kun je het nummer controleren? :blush: ( er van uit gaande dat het een KPN prepaid was/is)


ah zo, ik dacht dat je geen sms reactie kreeg van je tracker. Ontvangen kost inderdaad geen beltegoed, waarom je tracker geen sms berichten ontvangt heb ik niet echt een verklaring voor. Daar hoef je normaliter ook niets voor aan te passen, heb je hierover al contact gehad met de fabrikant van de tracker?

Krijg je wel sms berichten als je de simkaart in een telefoon doet?


@Arno Bonfrer heb je het nog werkend kunnen krijgen?


@Thomas , nog niet, zal eerst mijn bel tegoed opwaarderen.. ik hou je op de hoogte.

Gr. Arno