Skip to main content

Hallo KPN,

Ik heb onlangs bij jullie mijn mobiele abonnement verlengd, maar tijdens het activeren krijg ik de volgende melding:

“De combinatie van het mobiele telefoonnummer en het SIM-kaartnummer is niet bekend bij ons. Controleer de gegevens en probeer het opnieuw.”

Ik heb het op verschillende momenten opnieuw geprobeerd, maar zonder succes.

Help!

 

Goedemiddag @Marc90!

Wat lastig dat het niet lukt om de nieuwe simkaart te activeren! Werkt je oude simkaart nog wel? Als deze in je eventueel nieuwe telefoon past, dan mag je die ook gewoon blijven gebruiken.

Past de oude simkaart niet? Dan is het wel handig dat je nieuwe simkaart geactiveerd wordt. Voor sneller contact kun je daarvoor het beste even bellen met de klantenservice via 0800 0402 (gratis en elke dag bereikbaar).

Ik kan ook vanaf hier met je meekijken, zou je in dat geval je profiel willen invullen met de volgende gegevens: postcode, huisnummer, 06-nummer, simkaartnummer (nieuwe), naam + geboortedatum van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van je IBAN? Als je dat hebt gedaan, geef me dan hier een seintje zodat ik weet dat ik met je mee kan gaan kijken!


Beste Jose,

Bedankt voor je spoedige reactie! Mijn oude simkaart werkt gelukkig nog wel en past ook in mijn telefoon. Ik heb op mijn profielpagina ook de gevraagde gegevens ingevuld.

Alvast bedankt!


@Marc90  Geen dank! Ik kan proberen of het mij lukt om je nieuwe simkaart te activeren. Het is alleen niet per se nodig als je huidige simkaart gewoon werkt en ook in je (nieuwe) telefoon past. Als ik je nieuwe simkaart activeer, werkt je oude simkaart direct niet meer. Dat is misschien niet heel handig als je op het moment niet in de buurt bent van je nieuwe simkaart. Wil je jouw nieuwe simkaart gaan gebruiken of je huidige in gebruik houden?


Beste Jose,

Zou je dit voor mij kunnen proberen? Ik heb op het moment beide simkaarten in mijn telefoon zitten, dus als het goed is blijf ik hoe dan ook bereikbaar.


@Marc90 Ik ga het proberen voor je! Ik zie echter dat de doorgegeven laatste 3 cijfers van je IBAN niet overeenkomt met de laatste 3 cijfers van je IBAN in het systeem. Zou je dat eens willen controleren? Als ik de juiste gegevens heb, kan ik het proberen voor je. 


Beste Jose,

Ik zie dat ik inderdaad een vergissing heb gemaakt. Ik heb het gecorrigeerd.


@Marc90 Het lukt mij helaas ook niet en krijg dezelfde melding. Ik heb daarom een nieuwe simkaart voor je besteld, deze ontvang je binnen 5 werkdagen via de brievenbuspost. :relaxed: Ik hoop dat het wel lukt om deze te activeren.


Beste Jose,

Het is gelukt! Ik heb de nieuwe simkaart ontvangen en meteen kunnen activeren.

Erg bedankt voor je hulp.


Ha @Marc90!

Goed om te lezen dat je de simkaart hebt ontvangen en dat je deze wel hebt kunnen activeren. :blush:

Geen dank en een prettige dag verder!


Net als Marc90, heb ik onlangs bij jullie mijn mobiele abonnement verlengd en heb ik hetzelfde probleem:

 

“De combinatie van het mobiele telefoonnummer en het SIM-kaartnummer is niet bekend bij ons. Controleer de gegevens en probeer het opnieuw.”

Wat moet ik nu doen of wat kunnen jullie doen?

 

Mvg

Richard

 


@Princemahu Goedemorgen! :blush: Ik zie dat je ook een eigen topic hebt aangemaakt en dat mijn collega's daar al op hebben gereageerd.

Het is op het forum de bedoeling dat - wanneer je een vraag hebt - je zelf een topic aanmaakt, daarnaast is het niet de bedoeling om ook nog in andere topics te reageren met dezelfde vraag. Dat maakt het voor ons ontzettend onoverzichtelijk en levert onnodig extra werk op.

Mocht er nog iets onduidelijk zijn, dan kun je dat aangeven in je eigen topic!