Skip to main content

Voor mijn schoonmoeder van bijna 80 wil ik graag nummerbehoud aanvragen, maar aangezien er geen simkaartnummer op de simkaart staat en ze niet in de buurt woont om de app “sim card”  op haar telefoon te installeren toch maar even met de klantenservice gebeld. Van te voren word ik gewaarschuwd voor een wachttijd van circa 8 min. Geen probleem. Na ongeveer 9-10 minuten krijg ik “Abigail” aan de lijn. 

“Gaat het om een prepaid-kaart”

"Ja, klopt, het is een prepaid-kaart”

“Wat is de postcode”

"Sus en zo”

“Ik ga voor u op zoek”

5 minuten later.

“Het gaat om een prepaid-kaart, dus dan zult u de app sim card op uw telefoon moeten installeren”

Uitgelegd dat ik de telefoon niet bij de hand heb en dat ik begrepen had dat ik deze informatie ook via de klantenservice zou kunnen opvragen.

“Heeft u een ogenblikje”

15 minuten (!) later

“Ik heb het nummer gevonden, maar heb nog wat aanvullende gegevens nodig. Geboortedatum, Achternaam, postcode (nogmaals). Vervolgens krijg ik netjes een 10-cijferige nummer opgenoemd en na 32 minuten kan ik verder met mijn aanvraag.

Wat blijkt. Het nummer bestaat uit 8 of 19 cijfers, dus dat nummerbehoud krijg ik nog niet rond….

Wat….???? Hoe dan...?? :thinking:

Lekker hoor……..

 

Admin: titel aangepast ter verduidelijking

 

Wat een gedoe allemaal. En dat voor een overstap....Gewoon wachten tot je weer een keer bij je schoonmoeder bent en het dan regelen. 


Ze geven mij blijkbaar geen andere keuze….


Overstappen met een prepaid is toch wel bijzonder trouwens...


Overgaan van prepaid naar een abonnement en je wilt je nummer behouden is toch niet zo heel vreemd?


Hoi @ViPa, welkom op het forum! Jammer dat dit niet zo voorspoedig verliep. Er zijn, van het simkaartnummer, een verkorte versie en een lange versie. Het lijkt erop dat de collega de korte versie heeft doorgegeven. Als jij op je forumprofiel de gegevens van je moeder zou willen invullen (postcode, huisnummer, 06-nummer, geboortedatum, dit mag in de velden die hier speciaal voor zijn of in het veld ‘persoonlijke opmerking’) dan ga ik even voor je kijken naar het volledige nummer. 


Ik heb ondertussen via de SIM CARD app het nummer achterhaald. 

Ik weet niet welk nummer ze mij heeft doorgegeven, maar het lijkt in ieder geval in geen enkel opzicht op het werkelijke nummer. 

Het is nu opgelost, maar ik krijg een beetje het gevoel dat ze er 's avonds na 21:00 geen echte moeite meer voor wou doen om de juiste gegevens te achterhalen. En waarom dat dan zo lang moest duren, om de verkeerde info op te duikelen, is mij een raadsel. 


Ik heb ondertussen via de SIM CARD app het nummer achterhaald. 

Ik weet niet welk nummer ze mij heeft doorgegeven, maar het lijkt in ieder geval in geen enkel opzicht op het werkelijke nummer. 

Het is nu opgelost, maar ik krijg een beetje het gevoel dat ze er 's avonds na 21:00 geen echte moeite meer voor wou doen om de juiste gegevens te achterhalen. En waarom dat dan zo lang moest duren, om de verkeerde info op te duikelen, is mij een raadsel. 

 

Fijn dat het met die app alsnog gelukt is om het volledige nummer te achterhalen, ViPa! En wat betreft de collega, bewust verkeerde informatie doorgeven zal het niet zijn. Wellicht is ze nog nieuw en kan nog niet alles even makkelijk vinden waardoor ze per abuis het verkeerde heeft doorgegeven. Ook voor onze medewerkers geldt dat vergissen menselijk is :)