Skip to main content

Ik heb een Samsung mobieltje, van Telfort gratis gekregen bij een abonnement ;nu  KPN Telfort heeft overgenomen  heb ik een nieuwe simkaart gekregen en geactiveerd, maar het mobieltje heeft nu een SP blokkering. Vraag hoe kan ik die blokkering opheffen?

Wie kan mij helpen.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hi @Antonio14, welkom hier!

Wat rot dat je nu ineens last hebt van een simlock op jouw toestel. Goed dat je aan de bel trekt! Kan je voor mij jouw forumprofiel zo volledig mogelijk invullen, inclusief je mobiele nummer? Geef je me een seintje zo gauw je dit hebt gedaan? Dan help ik je verder.


@Antonio14 Ik heb nog geen nieuwe reactie gezien, ik hoop dat je intussen via een andere weg een oplossing gevonden hebt. Als ik je er toch mee kan helpen, vul dan je gegevens in en laat het hier gerust weten.


KPN heeft besloten te stoppen met aanbieden van unlock codes omdat het bijna nooit meer voorkwam, simlock wordt al meer dan 10 jaar niet meer toegepast door KPN. Overigens kan het bij Telfort wel korter geleden zijn, maar dat is eigenlijk onbelangrijk.

Officieel is KPN echter verplicht (afspraak met ACM, geen wet) het simlock te verwijderen. Dat KPN beslist dat niet meer nodig te vinden verandert niets aan die verplichting, hoe raar, zeldzaam of onwaarschijnlijk ook.

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/wat-is-simlock

Een realistischer alternatief is bij een lokale telefoonreparatiewinkel te vragen om de verwijdering. € 10-20 is een reële prijs voor verwijdering. Ook kun je voor Samsung volgens mij online terecht om zelf een unlock code aan te maken / te kopen, maar daarvoor is Google je beste vriend.

Succes!