Skip to main content

Ik heb een SimOnly abonnement dat 27-12-2022 eindigt. Echter wil ik een nieuw abonnement afsluiten met toestel.

 

Op de verlenging pagina staat er hetvolgende:

Net verlengd met Sim Only, maar toch liever een abonnement met telefoon? Dat kan 3 maanden na het bestellen van je Sim Only. Ga hiervoor naar de winkel of bel ons.

 

Zojuist medewerker aan de telefoon gehad die mij vertelde dat ik mijn abonnement via haar of via MijnKPN zelf kon verlengen. Wat er dan gebeurd is dat ik de telefoon dan eerder zal ontvangen maar dat mijn SimOnly eerst tot 27-12-2022 af zal lopen en dat mijn abonnement met toestel daarna pas zou beginnen.

 

Zojuist een andere topic gelezen dat er op lijkt:

 

Ik was in de veronderstelling dat je huidige SimOnly opengebroken zou worden en ik gelijk een nieuwe contractperiode aan zou aan. Maar dit is dus niet zo? Bij T-Mobile is dit namelijk wel zo en heet dit “SimOnly met Toestel Flexibiliteit” - Lijkt me raar als KPN dit niet zou aanbieden?

 

Edit:

In de topic hierboven ik een reactie staan dat dit wel moet kunnen, heeft de telefoniste mij verkeerd voorgelicht?

Hallo @Maytje 

 

Het kan alleen na 3 maanden en tot 4 maanden (120 dagen) voor het einde van je sim-only contract, jij zit nu net binnen de laatste 120 dagen en dan kan het helaas niet meer.

Zoveel maken die ong. 3,5 maand toch niet uit, je hebt dan i.i.g. al wel vast een nieuw toestel.

Zie ook de reactie van een moderator 3 maanden geleden in het topic wat je aanhaalt:

 


Hallo @Maytje 

 

Het kan alleen na 3 maanden en tot 4 maanden (120 dagen) voor het einde van je sim-only contract, jij zit nu net binnen de laatste 120 dagen en dan kan het helaas niet meer.

Zoveel maken die ong. 3,5 maand toch niet uit, je hebt dan i.i.g. al wel vast een nieuw toestel.

Zie ook de reactie van een moderator 3 maanden geleden in het topic wat je aanhaalt:

 

Ah daar heb ik dan over heen gelezen! Bedankt voor je reactie! 🙂 Heb het gemarkeerd als beste antwoord.

 

Die 3,5 maand is toch iets voor mij om na te denken of ik wel bij KPN wil verlengen. KPN heeft voor een paar minuten roaming €60(!) extra op mijn factuur gezet omdat ik tijdens aankomst in Albanië (per boot) gelijk door moest door de douane en geen tijd had dit uit te zetten. Bij een andere provider (bijv T-Mobile) word je hier namelijk voor beschermd en kan dit niet zomaar gebeuren. Gezien ik veel reis is dit iets wat ik zelf even moet overwegen.


@Maytje  Als je veel reist en dan ook van veerboten gebruik moet maken dan kan je i.d.d. overwegen om naar  T-mobile over te stappen, bij KPN zie ik nog niet veel actie om die extra kosten als gebruiker te kunnen beperken door dat b.v. op € 0 in te kunnen stellen.