Skip to main content

Ik ben in oktober in Mierlo gaan wonen en ben toen van T-Mobile overgestapt op KPN omdat het bereik van T-Mobile (5G) onvoldoende was. Zij hebben toen voor mij een meting gedaan en aangegeven dat de satelliet te ver weg staat.
Na overstap op KPN zag ik binnen altijd 4G staan met een half balkje verbinding. Dit werkte prima.

Sinds een paar dagen zie ik 5G staan en nu heb ik hetzelfde probleem. Loop ik naar de voordeur, of naar buiten heb ik verbinding, loop ik terug richting woonkamer heb ik geen verbinding meer.

De telefoon op 4G forceren maakt geen verschil.

KPN heeft dus iets aangepast aan hun netwerk dat ik hier nu ook 5G ontvang. Echter is het bereik hiervoor onvoldoende.

Na het bellen met de helpdesk ben ik niet verder gekomen dat het opsturen van een nieuwe simkaart wat mijns inziens het probleem onmogelijk kan oplossen.

Wat nu?

 

Er moeten meer mensen zijn in Mierlo die na deze omzetting problemen hebben gekregen!?

Als ik bij mij de deur uitloop heb ik een streepje verbinding, ga ik richting Eindhoven of Nuenen heb ik vol bereik.

 

Wie heeft sinds afgelopen week dezelfde problemen met KPN mobiel?


Wij hebben deze problemen ook in Mierlo. Vandaag gebeld, ze zouden het gaan optimaliseren en we moeten afwachten.. 🤨


 

Wij hebben deze problemen ook in Mierlo. Vandaag gebeld, ze zouden het gaan optimaliseren en we moeten afwachten.. 🤨

Oke, nou ik ben benieuwd wat KPN dan gaat doen om het bereik te optimaliseren.
Van T-Mobile begreep ik destijds dat de zendmast gewoon te ver weg stond en dat ze niets konden doen hieraan.


Ik ga voor jullie navragen wat er precies aan de hand is. Ik kan hier namelijk niks over vinden.

 


Dat is fijn, heb inmiddels van meer inwoners gehoord dat zij problemen hebben en al een aantal hebben een klacht bij kpn ingediend


Ik ga voor jullie navragen wat er precies aan de hand is. Ik kan hier namelijk niks over vinden.

 

Ja jullie hebben afgelopen week hier iets veranderd qua zendmast/netwerk en sindsdien is het bereik dramatisch.


Ik heb een reactie van de technische dienst.  Er is inderdaad iets mis en men is bezig om dat te herstellen.  Wij verwachten dat het vandaag of morgen is opgelost.

Mochten jullie vrijdag nog steeds hinder ondervinden, laat het mij  hier even weten.Â