Skip to main content

Sinds afgelopen week samen met mijn broertje last van zeer traag mobiel internet. Er staat een E bouwen de streepjes.

Net contact gehad met de klantenservice en het enige wat ze mij konden vertellen is dat ik maar naar een kpn winkel moet gaan. Die bepaald niet om de hoek is.

Iemand hier ook ervaring mee? Mocht dit niet simpel op te lossen te zijn. Hoe en naar welke provider kan ik dan het beste gaan?

Bel met de fabrikant van je telefoon. 


Kan moeilijk aan de telefoon liggen als er minstens twee personen hetzelfde probleem hebben.


Ik denk dat je telefoon alleen 3 en 2g ondersteund, en omdat 3g is uitgezet valt je mobiel terug naar 2g(wat veeteelt trager is).Wat is het type?


Een Samsung S20FE


Op welke netwerktechnologie staat die ingesteld (2g,3g,4g,5g)?En hoe oud is je simkaart?En kan je op de dekkingskaart kijken of er überhaupt 4g beschikbaar is?


Het is het 4g model, maar heb verder niks geconfigureerd.

De sim kaart is ondertussen wel redelijk oud.

 


Oke, dan raad ik aan om 0800-0402 te bellen en te vragen of je een nieuwe simkaart kunt krijgen omdat je huidige waarschijnlijk geen 4g ondersteund.Je instellingen zien er namelijk goed uit en met het bereik is ook niks mis zo te zien.


Oke bedankt voor de hulp. Ik had het vermoeden van de sim kaart ook al tegen de klantenservice vermeld maar van hem kreeg ik alleen het advies om naar de kpn-winkel te gaan. Dus ik denk dat dat een dood spoor is.

Denk dat dit maar de drempel is om over te stappen naar een andere provider.


Je kan hier ook zelf een nieuwe simkaart aanvragen:

https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm

Ik denk dat het gratis is maar durf dat niet te zeggen.


Anders zeg je een nieuwe simkaart of ik stap over, ik denk dat je dan snel krijgt wat nodig  is.


Net weer contact gehad. Ik kan kostenloos in de winkel een nieuwe krijgen maar aangezien die een stukje rijden is, vind ik dat niet de moeite waard. Ze kon me ook een nieuwe sim kaart opsturen, alleen zou dit dan 5euro kosten. En nu gaat het me niet om het geld maar er word ook niet even meegedacht. 

Dus denk dat het nu echt tijd word voor een sim-only abonnement. Alle suggesties zijn welkom.


Ik zou bellen met 06 12001200

Leg het uit, dan wordt er een ticket aangemaakt, je krijgt een SMS met een code; dan wordt je verzocht om contact op te nemen met de 2de lijn.

De nieuwe SIMKAART wordt gewoon naar je opgestuurd als de 2de lijn dit noodzakelijk vindt.

@Vytas Klyvis 

Ze helpen je echt goed hoor, ik spreek uit ervaring


Ondertussen heb ik maar iets anders opgezocht. Snap niet dat ze niet iets coulanter zijn aangezien ik toch voor een flink aantal jaar gemiddeld zon 15euro per maand heb betaald voor mijn prepaid kaartje. 

 


@Vytas Klyvis 

Ik betaal €15 p/m voor 3000MB en heb gratis bellen en sms'en.

Nou, veel succes met je nieuwe aanbieder.

Ik vind het ook jammer voor je dat het zo gelopen is.


Succes


Beetje mosterd na de maaltijd, maar goed voor meelezers om te weten:

Vanaf 31 maart 2022 zijn we gestart met het uitzetten van ons 3G netwerk, per 10 mei 2022 is 3G uitgezet in alle regio's.
Zo zonder jouw 06 nummer doe ik ook de aanname dat je nog gebruik maakte van een verouderde simkaart. Je hebt al een 4G geschikt toestel, maar zonder een geschikte simkaart kun je geen gebruik maken van het 4G netwerk.

Alle klanten met een verouderde simkaart hebben bericht gehad met het (vrijblijvende) verzoek om de verouderde simkaart om te wisselen voor een nieuwe simkaart. 

KPN Mobiel abonnementen kunnen altijd kosteloos een vervangende simkaart aanvragen via MijnKPN.
In deze specifieke situatie kunnen prepaid klanten met een verouderde simkaart ook een gratis simkaart aanvragen. Dat kan via een KPN Winkel of via het online formulier Bestel gratis een nieuwe simkaart

In alle andere situaties zijn er kosten verbonden aan het aanvragen van een vervangende prepaid simkaart: €4,99. Dit bedrag wordt verrekend met het beltegoed dat je zelf hebt opgewaardeerd. Via onze klantenservice kun je geen vervangende prepaid simkaart aanvragen. 
 

Ondertussen heb ik maar iets anders opgezocht.

Super jammer! 

Snap niet dat ze niet iets coulanter zijn aangezien ik toch voor een flink aantal jaar gemiddeld zon 15euro per maand heb betaald voor mijn prepaid kaartje. 

Ik snap je gevoel. Bij prepaid is maatwerk minimaal.
In deze situatie had je ook online kosteloos een vervangende simkaart kunnen aanvragen. Je hebt nu net een collega getroffen die daar niet (goed) van op de hoogte was: excuses hiervoor.


Foutje