Skip to main content

Goedemorgen, 

Ik gebruik nu sinds een week mijn nieuwe dualsim en nieuwe telefoonabonnement met onbeperkt internet. Op de locatie waar ik dit voor werk het meeste nodig heb heb ik soms haast geen 4g en valt de verbinding regelmatig weg. Ook op andere plekken heeft mijn telefoon meer moeite met 4g dan voorheen. Waar zou dit aan kunnen liggen en is hier een oplossing voor? Heb ook wel eens over een 4g versterker gehoord is dit iets wat zou helpen? De postcode van de locatie is 3707ht. 

Alvast bedankt, 

Monica 

Hoi @monicacedar, welkom bij ons op het forum. Op meerdere plekken ervaar je dat het signaal minder lijkt te zijn begrijp ik, en sinds je deze telefoon hebt dus? Heb je het vorige toestel nog? Als dat zo is, zou je kunnen kijken of het signaal daarmee net zo is of beter? Ik hoor het graag van je.


Hallo, 

Bedankt voor uw antwoord. Het probleem doet zich voor sinds ik een nieuw abonnement heb en dual sim. Hiervoor had ik hetzelfde toestel met ook een abonnement via kpn en toen heb ik nooit ergens last van gehad. Dus aan het toestel kan het denk ik dan niet liggen. 


Het is dan onwaarschijnlijker dat het aan het toestel ligt inderdaad. Maak je hierbij gebruik van een fysieke simkaart in het toestel, of een e-sim? Zou je jouw forumprofiel ook volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan kan ik ook vanaf deze kant kijken of ik iets kan zien.


Als het goed is heb ik het forumprofiel net helemaal ingevuld. Ik heb 2 fysieke simkaarten (dualsim) 


Dank je voor de gegevens @monicacedar. Daarmee heb ik het netwerk op jouw thuisadres nagekeken. 4G is daar buitenshuis goed, binnenshuis is het bereik niet optimaal. Merk je het thuis vooral binnen, of ook buiten? Je zei dat je het op meerdere locaties ervaarde, kan je bij 'persoonlijke opmerkingen’ op je profiel een aantal andere locaties noemen, dan kan ik die ook nakijken.


Ik heb de andere belangrijke locatie bij de persoonlijke opmerkingen gezet. Het gekke is dat voordat ik mijn abonnement had veranderd en ik dus ook mijn oude simkaart van kpn nog had, ik nergens last van had en altijd gewoon goed internet bereik had overal. Nu heb ik ook vaak geen bereik midden in het centrum of andere plekken waar het bereik altijd goed was. De lijst met deze plekken is dus eigenlijk eindeloos want soms doet hij het wel en soms niet terwijl de dekking daar goed is maar voor mij op een of andere manier nu niet meer.   


Het bereik op dat adres is vergelijkbaar met het eerste adres, daarmee zou je niet zomaar geen bereik meer moeten hebben. Zou je de simkaart als test toch eens in een ander toestel kunnen proberen en kijken wat het bereik zich daarin doet? 


Het probleem is inmiddels opgelost. Ik zie dat ik vergeten te melden ben dat de 2e sim van de dualsim in een tp-link zat. Dit veroorzaakte het probleem omdat de simkaarten dan tegelijkertijd in gebruik waren. Door een losse sim voor het kastje aan te schaffen is dit probleem opgelost en werkt alles weer naar behoren. 


Aah, dat verklaart het inderdaad. Een duo-simkaart kan maar in 1 apparaat tegelijkertijd worden gebruikt. Fijn dat het met een aparte simkaart is verholpen en dat het daarmee opgelost is! Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile: