Skip to main content

Sinds enkele weken is het bereik van mijn 2 telefoons met kpn abbo erg slecht. Er is geen verbinding of 1 streepje op het scherm. De gesprekskwaliteit is slecht, gesprekken worden afgebroken.

Wat kan er aan gedaan worden?

Natuurlijk telefoons al een keertje uit/aan gezet. Dat helpt niet.

postcode 7261

Welkom op het forum van KPN @DeAchterhoeker 

Ik snap heel goed dat het vervelend is, als je op 2 mobiele telefoons een slecht tot geen bereik ervaart op het mobiele netwerk van KPN.

Daarom ben ik eens gaan kijken voor je, wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn.
Gezien je meegegeven postcode, woon je in of net buiten het mooie dorp Ruurlo.

De kwaliteit van het mobiele netwerk van KPN, is zowel binnen als net buiten het dorp uitstekend!
Zowel op het 4G netwerk als op het 5G netwerk.
Alleen op de Hengeloseweg (ten zuidwesten van het dorp) is er geen 4G dekking, maar wel goede 5G dekking.

Daarnaast zijn er momenteel geen storingen of werkzaamheden bekend op het mobiele netwerk van KPN in Ruurlo, waarmee ik kan concluderen dat alles daar prima moet werken.

Een storing die al twee weken zou spelen, zou dan inmiddels wel vermeld moeten staan op de website KPN, ook omdat er dan wel meer mensen uit Ruurlo hier problemen van zouden ondervinden, maar dat is dus niet het geval.

Mijn advies aan jouw is als volgt:

Reset van beide mobiele telefoons de netwerkinstellingen, zodat deze instellingen weer goed komen te staan in het toestel, en een eventuele fout wordt weggenomen.
In de meeste gevallen, lost zo’n reset veel problemen op.

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel fapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

Laat even weten of dit het probleem heeft weggenomen, en je weer goed bereik hebt.


Hallo, sinds een week ook hier slecht bereik op 4g, valt steeds weg compleet. Al de tips al geprobeerd maar geen resultaat. Zou wenselijk zijn dat dit uitgezocht wordt. 

 

Groeten Bertran Lankwarden 


Hallo, sinds een week ook hier slecht bereik op 4g, valt steeds weg compleet. Al de tips al geprobeerd maar geen resultaat. Zou wenselijk zijn dat dit uitgezocht wordt. 

 

Groeten Bertran Lankwarden 

 

Welkom op het forum van KPN @Bertran 74 

Zou je mij een postcode kunnen geven, zodat ik wat verder voor je kan kijken, en je dus een goed antwoord terug kan geven.


7261BM  ruurlo 


7261BM  ruurlo 

Hoi @Bertran 74 

Het antwoord wat ik bovenaan ook aan je dorpsgenoot @DeAchterhoeker heb gegeven, geldt ook voor jouw.

Op dit moment (16 november 2023) zijn er geen storingen of werkzaamheden bekend voor Ruurlo en omgeving, plus dat het 4G netwerk (maar ook het 5G netwerk) uitstekend is in en om Ruurlo.
De zendmast van KPN zit in de hoge vakwerkmast (Industrieterrein Venterkamp) waar ook de zender van Radio Gelderland op is gemonteerd, die mast is vrijwel vanuit elke hoek in Ruurlo te zien.

Dus je woont op nog geen kilometer aftand van deze zendmast als het goed is.

Buiten het dorp Ruurlo, staat er ook nog een KPN zendmast bij de spoorwegovergang Ruurloseweg.

 


Inderdaad is de dekking volgens de kaart uitstekend zag ik ook al eerder. Maar tja, de proef of de pudding is in die eeting (op zijn nengels 🙂)

resetten van de boel geeft geen verbetering. 


Dat bedoel ik, praktijk is blijkbaar anders.


Beste @DeAchterhoeker en @Bertran 74 ,

Het kan natuurlijk wel zo zijn, dat er wel iets aan de hand is met zendmast van KPN Ruurlo, maar dat dit nog helemaal niet bekend is bij de technische afdeling, die daar dan weer wat mee kan.
Als jullie beide een slechte ervaring hebben met een verminderd bereik van 4G in Ruurlo, zou ik een eventuele storing niet helemaal willen uitsluiten.

Dus daarom aan beide:

Vul je forum profiel volledig in, denk hierbij aan je klantnummer mobiel, je 06-nummer, postcode & huisnummer, en in het veld van persoonlijke opmerkingen zet je de laatste vier cijfers van je IBAN bankrekening neer.
Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een KPN moderator inzichtelijk.

Dan kan een KPN moderator het doorgeven aan de technische afdeling, die er vervolgens weer achteraan kan, om te checken of er inderdaad iets aan de hand is met hun mast in Ruurlo.

Vergeet dus niet om jullie forum profiel volledig in te vullen, want anders kan een moderator niets beginnen, en het nogmaals aan jullie vragen om dit te doen.
En dat zou zonde zijn van de tijd.

 


Ik ben via mijn kpn id aan het reageren, dat zou voldoende informatie moeten zijn.

 

En mocht dit een blijvend irritatie puntje blijven, kan ik altijd nog kijken wat ik doe.


Ik ben via mijn kpn id aan het reageren, dat zou voldoende informatie moeten zijn.

 

En mocht dit een blijvend irritatie puntje blijven, kan ik altijd nog kijken wat ik doe.

Hoi @Bertran 74 

Dat is helaas onvoldoende, want de moderator kan alleen jouw gegevens inzien in je forum profiel.
Een moderator kan dus niet zomaar in jouw Mijn KPN meekijken, die gelinkt is aan je KPN ID.
Dit heeft alles te maken met de privacywet, die best wel streng is.


Profiel aangevuld. 


Wil nog wel graag benadrukken dat in andere plaatsen 4g het wel normaal doet, om aan te geven dat het niet aan de telefoon ligt.


Profiel aangevuld. 

Top!!
Dan kan een KPN moderator gelijk aan de slag, als deze topic aan de beurt is.


Wil nog wel graag benadrukken dat in andere plaatsen 4g het wel normaal doet, om aan te geven dat het niet aan de telefoon ligt.

Hoi @Bertran 74 

Ik zal ook niet gaan ontkennen dat het niet mogelijk is, dat er toch wat aan de hand is met de KPN zendmast in Ruurlo, want jullie wonen daar en ervaren het ook duidelijk.

Ruurlo heeft zelf maar één zendmast in het dorp staan, dus al daar wat mee aan de hand is, merken jullie dat als eerste.

Heb je trouwens al het 5G netwerk geprobeerd op je smartphone?
Misschien heb je daarop geen problemen, maar dan moet je huidige smartphone wel 5G ondersteunen, en het moet ook aan staan in de mobiele instellingen.


Kben geen voorstander van 5g. Teveel gedoe over straling om zeker te zijn van veiligheid. 


Kben geen voorstander van 5g. Teveel gedoe over straling om zeker te zijn van veiligheid. 

Hoi @DeAchterhoeker 

Even een fabel bij je wegnemen, omtrent het 5G netwerk.

Het 5G netwerk is net zo veilig als het 4G netwerk of het (oude) 2G netwerk, daar zit geen enkel verschil tussen.
Zelf gebruik ik alleen nog maar 5G op mijn iPhone, omdat de verbinding stabieler en sneller is bij internet (al ligt de huidige snelheid nog wel rond of net iets boven de 4G snelheid) en de opbouw van een telefoongesprek sneller is.

De straling van het 5G netwerk is echt net zo veilig als die van 4G, laat staan het 5G signaal gaat inmiddels dwars door je woning net als die van 4G, en volgens mij heb je nog nergens last van.

Het is jammer, dat een groepje Nederlanders aan het begin van het 5G netwerk, dingen riepen en schreven over dat 5G slecht zou zijn, terwijl dat helemaal het geval niet is.
Gelukkig is dat inmiddels een flink stuk afgenomen, omdat ze zelf nu inzien dat wat ze zeiden niet klopte.

Dus je kunt met een gerust hart, je smartphone op het 5G netwerk zetten, dan zul je het zelf zien en merken dat er helemaal niets veranderd, ten aanzien van het 4G netwerk van KPN.


HI allemaal, zo te zien is er toch iets aan de hand in dat gebied aangezien het om dezelfde postcode gaat. @Bertran 74, zou jij ook je profiel in willen vullen? En niet vergeten om het op te slaan daarna, ik zie nu nog namelijk niets. Hoe meer voorbeelden ik heb hoe beter namelijk. 

Laat je me even weten als je dit hebt gedaan?Â