Skip to main content

Hallo sinds kort ben ik overgestapt naar kpn mobiel met nummerbehoud.

nu is het zo dat mijn vrouw mij sindsdien niet meet kan bellen en heb van alles al geprobeerd.

Nummer is niet geblokkeerd, nummers gewist , anoniem bellen telefoons uit en aan niks werkt wie o wie heeft de oplosssing.

met vriendelijke groet Patrizio

Hallo @Patrizio zit je vrouw ook bij KPN of loopt haar abonnement (nog) bij een andere provider? Zo ja, zat jij hiervoor ook bij die andere provider? Kan jij haar wel bellen?


Ik

kan haar wel bellen en Zij zit niet bij kpn maar bij hollands nieuwe ik zat bij vodafone.


Hallo @Patrizio , ik vermoed dat het probleem samenhangt met jouw recente overstap van Vodafone naar KPN. Op de achtergrond van deze ‘portering’ moeten er bij beide providers zaken aangepast worden. Soms gaat dat fout en is sprake van een onvolledige portering. Waarschijnlijk is er bij Vodafone een “vinkje” blijven aanstaan, waardoor alle VF abonnees jou niet kunnen bereiken. Hollandsnieuwe maakt gebruik van het Vodafone netwerk dus wellicht geldt dat ook voor hun.

Zet jouw gegevens (privé) in het forum profiel, daar alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers. Geef hier een seintje als je dat gedaan hebt. Dan kan een KPN moderator dit (laten) uitzoeken. Reactietijd is een paar dagen (het is druk).


Dank je ik heb mijn profiel ingevuld hoop dat het  snel is opgelost.

 

groet, Patrizio

 

 


Het probleem zit bij de vorige aanbieder, heb je daar al gevraagd ?


Hallo @Patrizio, wat @RBxx aangeeft, is zeer waarschijnlijk het geval:

Hallo @Patrizio , ik vermoed dat het probleem samenhangt met jouw recente overstap van Vodafone naar KPN. Op de achtergrond van deze ‘portering’ moeten er bij beide providers zaken aangepast worden. Soms gaat dat fout en is sprake van een onvolledige portering. Waarschijnlijk is er bij Vodafone een “vinkje” blijven aanstaan, waardoor alle VF abonnees jou niet kunnen bereiken. Hollandsnieuwe maakt gebruik van het Vodafone netwerk dus wellicht geldt dat ook voor hun.

Zet jouw gegevens (privé) in het forum profiel, daar alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers. Geef hier een seintje als je dat gedaan hebt. Dan kan een KPN moderator dit (laten) uitzoeken. Reactietijd is een paar dagen (het is druk).


Om dit opgelost te krijgen, heb ik zojuist een melding aangemaakt voor onze technische dienst. Zij zullen dit probleem gaan verhelpen.


Bedankt voor de hulp ik hoop dat het snel opgelost is.

 

groet, Patrizio 


Tot die tijd kan je vrouw als het goed is je wel bellen via WhatsApp. Een audio danwel video gesprek is mogelijk. Dat gaat gewoon via internet via de WhatsApp servers. En gaat, ondanks het +316 nummer, buiten de telefoon centrales van de providers om.


@PeterG ja klopt dat werkt wel evenals facetime dat werkt ook. 


Laten we hopen dat Vodafone snel het routeringsvinkje uit zet.

Zowel Vodafone (mobiel) als Ziggo (vast bellen) hebben dat. Bellers die dan beide een Vodafone/Ziggo nummer hebben komen zo niet eens op het landelijke net, wat de bedrijven dus geld scheelt.


Hoi @Patrizio , heeft de technische dienst het probleem al samen met Vodafone verholpen?


Toevallig heeft mijn vrouw mij sinds gisteravond mij weer normaal kunnen bellen!

allen bedankt voor de hulp.

 

groet, Patrizio