Skip to main content

Zoals vermeld in titel. Bij de vorige update werkte mijn mobiele netwerk ook niet meer, heb toen hier de oplossing gevonden van APN portalmmm.nl  (grote dank!) Toen werkte alles weer. 

Van de week weer een update en wederom: geen mobiel netwerk, kan dus bv geen taxi’s bestellen met app’s. 

Heb Mobiele Data opnieuw ingesteld, ging automatisch naar “internet”, werkte ook niet. Weer teruggezet op “portalmmm.nl”. Nog steeds niets. 

Locatievoorzieningen maakt niets uit, en moet trouwens ook aanstaan voor taxi-app. 

In oude Samsung werkt de sim wel goed. In iPhone XR deze problemen.

Ben behoorlijk in paniek, wat moet ik nu doen? 

 

‘internet’ zou moeten werken…

https://support.apple.com/nl-nl/HT201699


Helaas… Bij de vorige update werkte het ook niet meer, toen. heb ik “internet” veranderd naar portalmmm.nl en werkte alles weer. 

Nu bij allebei de opties niet.


Heb je je XR al een keer uitgezet na de verandering? 

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/internet/handmatig-instellen/device/apple/iphone-xr-met-ios-15-model-a1984


Ja, meerdere malen, na elke wijziging die ik probeerde. Met de sim in een oude Samsung werkt het wel. 

Heb lang aan de chat “gehangen”, maar ze konden me niet helpen. De instelingen zouden goed zijn.

Ik moet naar de winkel, waar ze waarschijnlijk hetzelfde zeggen.. 


Heb je ‘m al gereset?


Voor het resetten van de iPhone XR uit 2018 gebruik je drie knoppen: de volume plus-knop, de volume min-knop én de aan/uit-knop. Druk ze achter elkaar in voor een succesvolle reset. Houd de aan/uit-knop ingedrukt totdat het Apple-logo in beeld verschijnt.

Hoe een iPhone XR resetten?

Afbeeldingsresultaat voor apple xr reset

 


Dank je wel. Ik hoopte het zo, maar helaas..


OPGELOST! 

Bij de problemen bij de vorige update zag ik op dit forum ook iets over VPN uitzetten, hoewel dat schuifje gelijk weer aanfloepte bij veel mensen. 

De jongens van de KPN-winkel hebben de VPN helemaal uitgezet van het systeem, en nu kan ik wel bij de apps. Zoiets stoms! Maar ik ben blij dat het nu werkt, misschien lezen andere mensen dit ook nog. (En ik heb nog wat lekkers gebracht bij KPN, ontzettend vriendelijke medewerkers)


Super!  Blij dat het wat ‘simpels’ was, opnieuw installeren en opnieuw configureren zit je niet op te wachten… Succes!