Skip to main content
Beantwoord

Sinds kort geen internet meer op telefoon

  • June 26, 2020
  • 19 reacties
  • 305 keer bekeken

Sinds kort kan ik met mijn telefoon niet meer op het internet. Ik kan wel bellen. Ik had eerst ook Telfort en dan nu KPN.

niet alleen thuis maar ook op andere plaatsen blijf ik off-line. Zeer vervelend. Dit probleem heeft zich bij Telfort nooit voorgedaan. Ik ben ooit juist van Vodafone naar Telfort gegaan vanwege slechte verbinding (ook telefoneren) omdat ik in het grensgebied woon. En nu begint het weer van voren af aan, terwijl er hier in het dorp wél een kpn mast staat?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Beste antwoord door Bart van KPN

Hoi @Carien1512, welkom hier. 

Ik begrijp dat je geen mobiele data op jouw telefoon hebt. Dat is apart. Heb je zoals JanD aangeeft al een vervangende simkaart aangevraagd? Helpt dat? Zo niet, heb je de instellingen nagelopen? Mobiele data staat niet per ongeluk uit?

Ook wil ik nog wel eens meekijken naar de instellingen aan onze kant. Zou je dan jouw Forumprofiel willen voorzien van mobiele nummer en naam van de contractant? Ik hoor dan graag van je als je dat gedaan hebt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

  • June 26, 2020

Sinds kort kan ik met mijn telefoon niet meer op het internet. Ik kan wel bellen. Ik had eerst ook Telfort en dan nu KPN.

niet alleen thuis maar ook op andere plaatsen blijf ik off-line. Zeer vervelend. Dit probleem heeft zich bij Telfort nooit voorgedaan. Ik ben ooit juist van Vodafone naar Telfort gegaan vanwege slechte verbinding (ook telefoneren) omdat ik in het grensgebied woon. En nu begint het weer van voren af aan, terwijl er hier in het dorp wél een kpn mast staat?

Hallo @Carien1512 , je kunt via MijnKPN een gratis KPN-simkaart aanvragen of in de lokale KPN-winkel ophalen, misschien gaat het dan beter.

 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • July 1, 2020

Hoi @Carien1512, welkom hier. 

Ik begrijp dat je geen mobiele data op jouw telefoon hebt. Dat is apart. Heb je zoals JanD aangeeft al een vervangende simkaart aangevraagd? Helpt dat? Zo niet, heb je de instellingen nagelopen? Mobiele data staat niet per ongeluk uit?

Ook wil ik nog wel eens meekijken naar de instellingen aan onze kant. Zou je dan jouw Forumprofiel willen voorzien van mobiele nummer en naam van de contractant? Ik hoor dan graag van je als je dat gedaan hebt. 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • July 6, 2020

Werkt het mobiele internet weer? Ik ben wel benieuwd aangezien ik geen reactie meer van je heb gezien. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 11, 2020

  Excuses, maar ik heb niet meer gecheckt omdat ik sowieso weinig mobiel internet gebruik en thuis via WiFi.  Maar nee het werkt nog steeds niet. En ja, alles op mijn telefoon 3x gecheckt: ja mobiele data staat aan, ja op 4G (ook geprobeerd op 3G en 2G) en nee nog geen nieuwe Sim aangevraagd. De Sim-swap is dan waarschijnlijk nog het enige dat ik kan proberen. Zodra ik  een nieuwe heb laat ik hier wel even weten of het werkt.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • July 11, 2020

Zal ik voor de zekerheid ook nog even kijken of aan onze kant alles goed staat? Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van mobiele nummer? Hoor ik graag als je dat gedaan hebt. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2020

Nou dan heb ik eindelijk een andere simkaart gehaald in de KPN-winkel, waar men mij vertelde dat het wel degelijk kan uitmaken of er een oude Telfort-sim in zit of een KPN-sim. Want volgens de medewerker zou een Telfort-sim toch een mindere uitvoering zijn (dit zijn mijn eigen woorden, zij omschreef het wat professioneler, waarvan ik de woorden niet meer terug kan halen). In ieder geval; ik kan nu wel weer -los van de Wifi- via mijn bundel gebruik maken van internet maar het is wel zeer traag (ik hoor nog net niet een krakend en piepend modem uit de 90-er jaren). Maar dit zal ik maar wijten aan het feit dat ik in het grensgebied woon.

Bedankt voor de hulp.


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Carien1512 . Blij dat je weer internet hebt. Wat voor symbooltje staat er dan? Het grensgebied kan inderdaad invloed hebben, helaas. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2020

De symbooltjes die ik regelmatig zie is de E en ook wel eens H en de R weer vaker natuurlijk. 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • July 23, 2020

H = HSDPA 
HSDPA staat voor "High-Speed Downlink Packet Access" ,wordt gebruikt op het 3G netwerk.

E = EDGE
EDGE staat voor Enhanced Datarate for GSM Evolution. Gebruikt daar waar geen 3G is.

 

R = Roaming

Je bent dan aan het roamen. Is jouw toestel dan ook verbonden met een netwerk in het buitenland? 

Je woont heel dicht bij de grens begrijp ik?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2020

Hi Bart, ik was al bekend met de betekenissen van de symbooltjes , maar omdat Erwin er naar vroeg vermeldde ik ze. Ik woon  in een gekarteld stukje buitengebied in Nederland dat aan drie zijden door België is omringd. Dus ja, best lastig wat mobiele internetverbinding betreft. In ieder geval ik kan nu met de nieuwe Sim wel weer gebruik maken van mijn bundel (traag, maar hij doet het).

Nogmaals bedankt voor jullie hulp.

 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • July 24, 2020

Aha, alles al duidelijk dus. En omringt worden België verklaart een hoop. Fijn dat je jouw bundel weer kan gebruiken. Mocht je nog weer vragen krijgen, dan horen wij dat graag. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 14, 2020

Hi, daar ben ik weer. Tja, wéér geen internet op mijn mobiel. Nu was ik sinds lange tijd buiten het grensgebied waar ik woon, in een stad, in een woonwijk en kon niet internetten zonder wifi. Ook onderweg tijdens de rit op de A2: geen internet. Dus ook geen Google Maps. Zo heeft mijn internet bundel binnen mijn abonnement  geen zin, want in kan dus alleen op plekken waar wifi is  op internet .


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 16, 2020

@Carien1512 : Dus als ik het goed begrijp was je in een drukbevolkt, Nederlands gebied waar je geen bereik had? Je hebt ondertussen een nieuwe SIM kaart. Als deze problemen blijven optreden moeten we eigenlijk het toestel nog als potentiële boosdoener uitsluiten. Dan is het raadzaam om de SIM tijdelijk in een andere toestel te proberen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 16, 2020

Dat klopt Erwin. Midden in het land. Maar inmiddels werkt internet wel na een tip van een vriend. Hij adviseerde mij omdat ik een nieuwe simkaart had (Van Telfort naar nu KPN dus), om internet handmatig in te stellen met behulp van    https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/internet/handmatig-instellen/device/nokia/8-1-dual-sim-ta-1119
Hopelijk beklijft het, maar tot nu toe, ook thuis als ik mijn WiFi uit zet, werkt het. 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 20, 2020

Ik hoop het ook!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2020

Heb tochten beetje hoop verloren @Erwin. Vandaag wilde ik ( ik was in bewoond gebied)  terwijl ik zat te wachten even internetten, en ja hoor weer geen internet terwijl ik wel volop KPN netwerkverbinding had. Ik ging naar mijn instellingen en zette het voorkeursnetwerk om van 4G (aanbevolen) naar 3G. En toen kon ik dus wel op internet. RaRa hoe kan dat?


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 30, 2020

En als je die nou eens op automatisch zet? 

Mag ik anders nog eens meekijken naar het bereik? Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer, mobiele nummer en naam van de contractant? Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2020

hi Bart, De telefoon staat altijd al op 'netwerk automatisch selecteren'. En stond op 4G (aanbevolen), wat dus niet werkte maar op 3G wel. Ik heb mijn profiel ingevuld.

 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • October 3, 2020

Bedankt. Ik heb dan ook even meegekeken naar de dekking. Die is goed. Ook zie ik geen bijzonderheden in de instellingen aan onze kant op jouw aansluiting. Alleen wat veroorzaakt het dan wel? Het toestel misschien? Heb je de mogelijkheid om jouw simkaart te testen in een ander toestel op dezelfde locatie. Hoe is het dan? En heb je gekeken of dataroaming aan staat?