Skip to main content

Ik heb sinds kort ineens extreem slechte 5G verbinding als ik thuis ben of als ik onderweg ben. Ik heb geregeld 1 streepje of überhaupt geen verbinding. Hoe kan dit?

@Towtow inderdaad, KPN heeft al die tijd (en zelfs nu ik bij KPN weg ben nog) ook naar mijn toestel gewezen. Er zou met het netwerk niets zijn. Simkaart van Odido erin en nu bijna een week verder nog geen enkele hapering gehad! Daarnaast heeft Samsung meerdere malen mijn toestel (S24+) ‘uitgelezen’ en daar kwamen enkel haperingen en fouten vanuit het netwerk naar boven. Dit bevestigt dus eigenlijk wat @Francoix zegt: KPN loopt aan het netwerk te rommelen, waardoor problemen ontstaan. Buiten Nederland (BE, DE, VK/Noord-Ierland) heb ik nooit enkele hapering gehad. Terug in NL en het gelazer begon meteen weer opnieuw.

Nog maar een paar dagen verder nog niks gehoord niet via hier niet via jullie td en maar betalen.

Bij deze het probleem word dus helemaal niet serieus gebomen.

Jaren trouwe klant en zo gaan jullie er mee om misschien echt tijd om er over na te denken om over te stappen

kpn gaat niks doen ik geloof er niet in. Het ligt steeds aan onze toestellen jaja. Ik heb mijn simkaart in een ander toestel gedaan zelfde ellende en ik lees hier van meerdere mensen dat kpn zegt het ligt aan het toestel. Waarom doet ODIDO het perfect in mijn toestel? 
misschien heel goed dat we met meerdere gaan opzeggen? 

Ja blijkbaar willen ze van hun klanten af zelf met leuke actie voor nieuwe mensen en als je Jarne lang klant bent krijg je museum kaartjes

En mag je zelf nog geld bij leggen ze willen via alle manieren je weg jagen

Ik vind het jammer om te lezen dat jullie denken dat KPN de klachten niet serieus neemt. Dit doen we namelijk wel. Maar jullie moeten wel begrijpen dat de klantenservice niet altijd kan helpen, ook ik niet. Als het probleem dieper lijkt te liggen, dan zal de technische dienst ernaar moeten kijken. En daarvoor moet eerst een ticket aangemaakt worden. Mijn advies is dan ook om te bellen met 0800 0402 als het online stappenplan voor problemen met mobiel internet geen verbetering geeft. Mijn collega aan de telefoon kan een ticket aanmaken. De technische dienst zal dan contact met je opnemen.

@Denise van KPN neem het niet te persoonlijk op. Als wij over KPN praten, gaat het vooral over de verschillende afdelingen buiten de community. Er is overduidelijk (op veel plekken) iets met het netwerk gedaan, waardoor bepaalde Android en Apple toestellen vanaf mei problemen met het KPN netwerk hebben gekregen.

De technische dienst is helaas ook een lachertje. Meneer heeft mij na maanden wachten, uiteindelijk, meermaals gebeld en gesproken, nu blijkt dat hij vervolgens alle tickets van mij maar gesloten heeft, omdat hij er geen zin meer in had. Nu was mijn vertrouwen in KPN al weg, dus ik ben nu inmiddels bijna een week daadwerkelijk losgekoppeld van jullie netwerk. Dus mij persoonlijk boeit het allemaal niet zo meer. Maar ik heb er een hard hoofd in, dat de technische dienst dit ooit gaat fiksen voor de getroffen klanten. Alles wordt eigenlijk ontkent, is een te klein probleem, ligt aan het toestel zelf en er worden geen problemen gevonden. Uiteindelijk is de boodschap dat je met 4G wel verbinding hebt gehad: "Dus wat zeurt u? En waarom wilt u per se 5G?".

Echter waarom functioneren deze - volgens KPN - defecte toestellen dan perfect met een provider als Vodafone, Odido of een kleinere provider die op één van deze twee netwerken zit.

En nu denk ik: 'Ach, waarom typ ik dit eigenlijk nog?' 

Ik vind het jammer om te lezen dat jullie denken dat KPN de klachten niet serieus neemt. Dit doen we namelijk wel. Maar jullie moeten wel begrijpen dat de klantenservice niet altijd kan helpen, ook ik niet. Als het probleem dieper lijkt te liggen, dan zal de technische dienst ernaar moeten kijken. En daarvoor moet eerst een ticket aangemaakt worden. Mijn advies is dan ook om te bellen met 0800 0402 als het online stappenplan voor problemen met mobiel internet geen verbetering geeft. Mijn collega aan de telefoon kan een ticket aanmaken. De technische dienst zal dan contact met je opnemen.

@Denise van KPN 

Volgens mij lees je niet goed wat we allemaal hier typen.

WE HEBBEN ALLES GEDAAN WAT KPN VAN ONS VROEG, DUS OOK MEERDERE MALEN EEN TICKET AANGEMAAKT. De klantenservice de technische dienst alles binnen kpn is op dit moment geen service aan het verlenen naar hun klanten toe. 

@Denise van KPN : soms is niet reageren beter en dit is weer een treffend voorbeeld.

Dit gezegd hebbende: de toon van de boze schooljuffrouw voor de kleuterklas met ‘maar jullie moeten wel begrijpen’ laat ook allerminst betrokkenheid zien. Integendeel zelfs: denk je echt dat een tik op de vingers leidt tot enig begrip? 

Wanneer gaan jullie (kpn) eindelijk eens begrijpen dat dit probleem véél te lang duurt? Het advies om te bellen zodat de technische dient er naar kan ‘kijken’ is voor velen een gepasseerd station. Dit probleem speelt al vanaf mei (!) en het ‘kijken’ van de technische dienst lijkt inmiddels een doelloos staren geworden.

Hoe lang duurt het nog voordat er eindelijk iets concreets te melden is?  Nog een half jaar ‘kijken’, geduld hebben en afwachten?

Wees eerlijk en toon transparantie: dit probleem is voor kpn zo complex en omvangrijk geworden dat we het een redelijke binnen niet opgelost met ‘kijken’. Geef klanten een beter alternatief dan het eindeloze en inmiddels het betekenisloze afwachten en geduld hebben.

@Denise van KPN

Ik vind het jammer om te lezen dat u deze reactie geeft richting het forum, als u zich wat beter had ingelezen door op het forum te snuffelen naar de diverse topics, o.a. van mijzelf dan is het probleem groter en is Uw reactie eigenlijk erg respectloos naar degenen die hier al sinds eind mei 2024 mee bezig zijn.

Ik heb door alle hoepels gesprongen en gedoken die elke afdeling van KPN van mij nodig had, tot herhaling aan toe zelfs bij de Technische Dienst waar ik 2-3 maanden mee bezig ben geweest om een ticket aangemaakt te krijgen omdat klantenservice weigerde, dit is uiteindelijk via klachtenafdeling gegaan die ook zo lekker onbeschoft reageerde.

Wat heb ik gedaan : van simkaart wekelijks vervangen en wisselen tussen fysieke sim en esim want die is het probleem, telefoons resetten, netwerkinstellingen resetten, hard resets van de telefoons, simkaart in andere telefoon (die hadden we niet dus hebben we tussen onze telefoons gewisseld) tot verhuizen naar ander deel van het land want de KPN dekking zou niet goed zijn dus de problemen maken en als klap op de vuurpijl verkoop van mijn 2 lopende abonnement toestellen (2x Samsung S23) en ja u leest het goed ik betaal voor 2 toestellen die ik niet meer heb op dwingend advies van KPN klantenservice “anders helpen we niet meer” naar mijn huidige toestellen (2x Samsung A55) met exact hetzelfde probleem waardoor ik al het voorgaande keer op keer moet blijven doen maandenlang en geweigerd toen dit allemaal weer werd gevraagd.

Mijn ticket wordt gesloten om dat ik niet reageer en niet de software-update heb gedaan, die dus wel is gedaan voor alle duidelijkheid tijdens een gesprek met iemand van de Technische Dienst die zijn afspraken naar ons nooit is nagekomen, namelijk terugbellen en met ons praten en verder kijken, kreeg sms wat we moesten doen en omdat ze detecteerden dat dat niet is gedaan is het ticket zonder melding of mededeling gesloten.

Dus tja hoe wil ik iets installeren wat er niet is maar wel wordt verlangd van de Technische Dienst, omdat ik dat niet heb gedaan en hun zogenaamd contact hebben gezocht (ik ben onbereikbaar succes) is mijn ticket gesloten en daar kan ik het mee doen,

Uw collega @Maja van KPN heeft haar best gedaan om mij/ons te helpen in mijn eigen topic die ook ruim 1 maand is genegeerd door KPN moderators en een notitie bij mijn gegevens laten maken, ik hoef maar te bellen en het ticket wordt weer gestart: niet dus ze weigeren naar de notitie te kijken en ik ben er klaar mee van het kastje naar de muur gestuurd te worden door wie dan ook van KPN klantenservice technische dienst en god mag weten wie er nog hoger zitten en ons laten barsten.

Het is makkelijk te zeggen de klantenservice kan ook niet alles, dat geloven we en weten we nu ook wel, maar een ticket maken kunnen ze wel en dat is maandenlang geweigerd en wordt nog steeds geweigerd, de Technische Dienst die tickets oppakt en zomaar sluit zonder mededeling en dan zeggen dat wij moeten begrijpen?
Nee KPN MOET begrijpen dat dit geen manier is om met je klanten om te gaan, dat het geen stijl is je klanten zo te laten barsten en voor van alles uit te maken en te beledigen.

Ik sluit me aan bij @SWkzx hoe kan het de telefoon zijn als andere provider die geen KPN netwerk gebruiken, dus Vodafone en Odido en hun kleinere aanbieders wel werken met 2g-3g-4g-5g en zonder al deze ellende?

Van ellende een gratis prepaid van Vodafone besteld om te testen goh wat raar ik heb GEEN problemen meer.

Odido getest en goh nog een schok : geen problemen.
KPN in de telefoon : problemen

Ik gebruik mijn Vodafone gratis prepaid zonder beltegoed zodat mensen ons kunnen bereiken en ik zelf 112 kan bellen tot ik mijn sim only heb opgestart, gezien partner gezondheidsproblemen heeft en wekelijks 112 nodig heeft, zo fijn dat ik buren 's nachts moet wakker maken of ik 112 mag bellen omdat KPN niet werkt, sinds Vodafone erin zit kan ik ze zelf weer bellen.

Inmiddels is/wordt mijn abonnement vandaag verlaagd en ga ik zolang op sim only zitten want na 5-6 maanden ben ik er klaar mee om met levens te spelen.

En dan ga ik kijken of ik alsnog artikel 13.2 kan gebruiken. Ben het zat na maanden als aapje gebruikt te worden, beledigingen en leugens te horen krijgen van de KPN klantenservice.

Ja ik vind het jammer hoe sommige van KPN moderators hier reageren, terwijl ik ook respect heb voor degene die ons serieus op elke mogelijk manier en kunnen van hun uit ons hebben proberen te helpen en ook tegen een muur oplopen.

Het vertrouwen in KPN is weg van mijn zijde als jarenlange trouwe klant.
Ik wens iedereen extreem veel succes om dit te winnen bij KPN en iets voor elkaar te krijgen.