Skip to main content

Ik heb het zelfde probleem. Gisteren nieuwe simkaart geprobeerd en het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik lees op het web dat dit probleem allang bekend is. Mij is geadviseerd om mijn toestel langs te brengen bij een KPN winkel. Weet niet of dat de oplossing is en ik kan niet zonder mijn toestel ivm werk. KPN wat is de echte oplossing???

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @Cheta, welkom op ons forum, goed dat je ons gevonden hebt! Balen dat je problemen met jouw 4G verbinding ervaart. Je hebt al een nieuwe simkaart ontvangen, maar deze heeft het probleem niet verholpen. Dit doet mij vermoeden dat het probleem in jouw toestel zit. Om dit uit te sluiten, wil ik je vragen een zogenaamde kruistest uit te voeren. Hierbij ruil je twee simkaarten van twee toestellen om. Als je jouw simkaart in een ander toestel stopt, ervaar je in dat toestel dan problemen? En als je een andere simkaart in jouw toestel stopt, heb je dan nog steeds problemen jouw toestel?


Hi Denise, helaas heb ik geen ander toestel om het te testen. Ik ben nu gedwongen een nieuw toestel te kopen om te kijken of dat de oplossing is. De huidige toestel is 6 maanden oud. En zoals aangegeven kan ik mijn huidige toestel niet afgeven voor reparatie “als dat de oplossing is”. Ik ben meer dan 10 jaar of langer klant, ben altijd tevreden geweest ook op de manier hoe jullie alles oplossen behalve nu. 


Ik weet niet zo goed wat je als oplossing verwacht, @Cheta. We zullen eerst moeten uitzoeken waar het probleem door wordt veroorzaakt alvorens we over kunnen gaan op een oplossing. Een nieuwe simkaart heeft niet tot verbetering geleidt, zeg je. De volgende stap is dan om te kijken of het probleem in het toestel zit. Dit begint bij het controleren of een toestel de meeste recente updates heeft. Soms is er een bug in het besturingssysteem geslopen, waardoor ineens problemen ontstaan. Vaak wordt dit door de leverancier met een volgende update recht gezet. Vandaar dat het belangrijk is om te zorgen dat jouw toestel de meest recente updates krijgt.

Als ik ook dit niet de oplossing is, dan moeten we verder op onderzoek uit. We hebben dan wel het resultaat van een kruistest nodig. Misschien dat je een toestel van vrienden, familie of collega's kunt gebruiken om de kruistest uit te voeren? Of je kunt eventueel bij een KPN winkel langsgaan om een kruistest uit te laten voeren. Alleen zo kunnen we er achter komen of het aan het toestel ligt of niet.