Skip to main content

Sinds in februari mijn abo van telfort werd overgenomen door kpn, kom ik elke maand MBs te kort. In al die jaren bij Telfort nooit gehad. En ik ben niet ineens meer gebruik gaan maken van internet. Hoe kan dit?

Hallo @Kimberly-1984 , in je telefoon kun je zien welke apps die data opslokken.

 


Hoi, ja dat snap ik maar hoe kan het dat ik al die jaren bij Telfort nooit MBs tekort kwam en sinds 3 maanden geleden KPN Telfort heeft overgenomen ik elke maand halverwege de maand al door mijn MBs heen ben? Ik ben niet in die 3 maanden ineens meer gebruik gaan maken van MBs dan die jaren daarvoor


Hallo @Kimberly-1984 , misschien is je internetgebruik veranderd i.v.m. de corona-crisis.

Nogmaals, in je telefoon kun je precies zien welke apps grote dataverbruikers zijn, ook op de achtergrond zonder dat je het in de gaten hebt.

 


Hoi @Kimberly-1984, ik kan me voorstellen dat je wilt weten waarom jouw dataverbruik ineens hoger is. We denken hier op het forum graag met je mee.

Ik begrijp dat je dit opmerkt sinds jouw mobiele abonnement van Telfort naar KPN is overgezet. Technisch werkt het gebruik van internet en verbruik van MB's hetzelfde, de overgang naar KPN heeft daar niets aan veranderd. Daarom raad ik je aan om de tip van JanD uit te proberen. In de instellingen van je mobiele telefoon kan je bij ‘mobiel internet’ zien hoeveel MB's al je apps gebruikt hebben. Ik verwacht dat je er op die manier zo achter bent waar jouw MB's naartoe gegaan zijn.

Als je er niet uit komt of als je vragen hebt, laat het gerust weten.
Â