Skip to main content

Ik heb mijn sim overgezet in een andere Nokia 7.1.

Ik heb een sms van KPN gekregen met de volgende tekst:

“Beste klant, de netwerkinstellingen van je mobiele telefoon zijn op jouw verzoek gewijzigd. Zet je toestel uit en opnieuw aan zodat het goed werkt. Groet KPN.”

Maar sindsdien heb ik geen modiel internet meer en ik weet niet hoe ik dit weer terug kan krijgen.

Wat kan ik hier aan doen?

 

Hans

Hoi @horhan 

Welkom op het forum van KPN

Waarschijnlijk komt dit probleem, omdat de netwerkinstellingen binnen jouw Nokia 7.1 ook niet helemaal correct staan, waardoor je momenteel geen gebruik kunt maken van het mobiel internet.

Dus ik adviseer je daarom ook, om de netwerkinstellingen in jouw Nokia 7.1 eveneens te resetten, zodat de juiste instellingen ervoor terug worden geplaatst, en je (hopelijk) weer kunt internetten met jouw Nokia 7.1

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

Laat even weten, of je hiermee het probleem hebt kunnen oplossen!


Hallo Michel,

 

Bedankt voor je reactie.

Jammer genoeg heeft dat niet geholpen.

 

 


Hoi @horhan 

Heel graag gedaan!
Alleen jammer dat het resetten van de netwerkinstellingen niet heeft geholpen.
Dan gaan we over op het handmatig instellen van de internet instellingen op jouw Nokia 7.1, via het stappenplan van toestelhulp.

Druk op de volgende link, en je komt uit op het stappenplan: Internet handmatig instellen Nokia 7.1

Selecteer eerst de juiste Android OS versie die draait op jouw Nokia, en volg de stappen.

Laat even weten, of dit wel heeft geholpen.


Hallo Michel,

IK heb alles gedaan, maar internet doet het nog steeds niet.

Ik heb contact gehad met KPN, ze sturen mij een nieuwe SIM toe.

Hopelijk werkt dat.

 


Hoi @horhan 

Vervelend om te vernemen, dat het probleem met het internet op jouw Nokia 7.1 nog steeds niet is opgelost, en ook mijn adviezen hierin niets hebben uitgehaald.
Goed, dat je ook even contact hebt gezocht met KPN, en er nu een nieuwe simkaart naar je onderweg is, in de goede hoop dat dit het probleem gaat oplossen voor jouw.

Laat het nog even weten, zodra je de nieuwe simkaart in je bezit hebt.

Wens je hierbij alvast een fijn Oud & Nieuw toe!


Hallo Michel,

 

De nieuwe simkaart heeft de problemen, jammer genoeg, niet opgelost.

Ik heb toen weer contact opgenomen met de KPN. de medewerker van de klantenservice heeft in het systeem een vinkje gewijzigd en toen had ik mobiel internet, maar de volgende dag kreeg ik weer een SMS met de tekst:

“Beste klant, de netwerkinstellingen van je mobiele telefoon zijn op jouw verzoek gewijzigd. Zet je toestel uit en opnieuw aan zodat het goed werkt. Groet KPN.” en toen had ik geen mobiel internet meer.

Ik heb echt geen verzoek om de netwerkinstellingen te wijzigen ingediend, ik zou trouwens niet eens weten hoe dat moet.

IK ga maar weer contact opnemen met de KPN.

Ondanks dat heb ik wel een fijne Oud en Nieuw gehad.


Hoi @horhan 

Als eerste uiteraard de beste wensen voor dit nieuwe jaar 2024!!
Een nieuw jaar met nieuwe kansen!

Maar op het gebied van jouw Nokia 7.1 wil het maar niet vlotten, en heb je nog steeds (op een korte periode na) geen werkende internetverbinding.
Waar de medewerker een vinkje heeft gezet in het systeem, kan ik je vanzelfsprekend niet zeggen, maar het lijkt erop dat dit iets van een reset is geweest, omdat je daarna de sms ontving om je Nokia 7.1 even uit en dan weer aan te zetten.

Het beste is om nu contact op te nemen met de storingsdienst (technisch dienst) van KPN (0800-0402), omdat het nu wel valt onder een technisch probleem.
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker in verband met een storing.

Zei kunnen vaak wat verder kijken op technisch gebied.

Hoor graag van je, wat de technische dienst heeft gedaan.


Hallo Michel,

 

Update:

Het probleem is nog steeds niet opgelost.

Door een robot wordt steeds uitgaande gesprekken en mobiel data geblokkeerd.

Dat is sinds 19 december al 29 keer gebeurd.

Ik heb bijna dagelijks telefonisch met de storingsdienst, maar ze weten niet hoe het komt, als ze deblokkeren wordt het meestal binnen een half uur weer geblokkeerd.
Het is om moedeloos van te worden.

Je krijgt natuurlijk steeds een ander aan de lijn en dan moet je weer het hele verhaal uitleggen.

 

Mvg,

Hans


Hoi Hans,

Jeetje daar kun je echt moedeloos van worden!
Het lijkt wel dat het om een complex probleem gaat in jouw geval, maar dat daar onvoldoende verder onderzoek naar wordt gedaan, om dit voor je op te lossen.

Het is voor een medewerker natuurlijk een simpele weg om het te deblokkeren, maar als dit niet helpt heeft die optie ook geen zin meer.
En het is wel heel gemakkelijk om tegen een klant te zeggen “ik weet niet hoe het komt”.
Nee als medewerker zou je dan actie moeten gaan ondernemen, eventueel in samenwerking met een achterliggende afdeling, om dit vervelende probleem voor je te gaan oplossen.

Tijdens mijn werkzaamheden bij de providers waar ik zelf ooit in dienst ben geweest, heb ik dit nooit tegen een klant gezegd, maar zette ik alles in om het probleem zo spoedig mogelijk voor de klant op te lossen, eventueel in samenwerking met een andere afdeling.

Ik raad je daarom het volgende aan, te gaan doen:

Bel nogmaals met de storingsdienst van KPN, en eis dat er verder onderzoek wordt opgestart om dit probleem zo spoedig mogelijk voor je op te lossen.
Geef hiervoor een tijdperiode aan van 1 a 2 weken, waarbinnen het opgelost moet zijn.
Ga dus niet akkoord met het deblokkeren, want dat heeft geen enkel nut en lost het probleem dus niet op, zeg dit ook duidelijk tegen de medewerker.

Maak er eventueel een officiële klacht van, want dan komt het ook op het bureau van de back office te liggen, die vaak meer mogelijkheden tot hun beschikking hebben.

Wees duidelijk in wat je wilt, maar blijf wel netjes aan de telefoon!

Ik hoor graag van je, wat er is besproken aan de telefoon en welke stappen er genomen gaan worden.

 


Hallo Michel,

Vorige week woensdag heb ik de storingsdienst weer gebeld en toen kreeg ik de juiste persoon aan de lijn, die het probleem begreep en welke afdeling het zou kunnen oplossen.

Het probleem is uiteindelijk opgelost, ik weet niet hoe. Maar op een of andere manier werden mijn uitgaande gesprekken en mobiel data steeds automatisch geblokkeerd en dat is uitgezet.
Nu al vanaf donderdag geen problemen, duimen maar dat het zo blijft.

 

Mvg,

Hans

 


Beste Hans,

De aanhouder wint zal ik maar zeggen!
Goed dat je eindelijk een medewerker aan de telefoon kreeg, die het probleem wel begreep en dit gelijk voor je doorgezet heeft naar een andere afdeling, waarschijnlijk de back office.

Fijn om te horen dat daarmee het probleem voor je is opgelost, en je nu weer alles kunt doen met jouw Nokia 7.1.

Uiteraard duim 👍🏻👍🏻 ik met je mee, dat dit zo blijft.
Ik vond het fijn, om je te mogen helpen!