Skip to main content
Beantwoord

Sinds vanmiddag heb ik geen 5G verbinding meer, kan niet bellen of gebeld worden

• September 18, 2026
  • 4 reacties
  • 62 keer bekeken

Sinds vanmiddag heb ik geen 5g meer. Heb mijn mobiel geüpdatet, alle stappen doorlopen wat is gevraagd. Maar niks werkt ,via de bot bij mijnkpn kom ik niet verder dan dat ze me bellen. Maar dat is juist het probleem.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Maik1977, welkom allereerst bij onze community en mijn grote dank aan Michel voor zijn hulp hier. 

Fijn dat het weer werkt. 

Nog een kleine toevoeging voor andere meelezers waarbij het toch aan de simkaart of iets anders ligt, neem dan contact met ons op met een ander toestel/telefoonnummer indien mogelijk. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Maik1977 

Welkom op de community van KPN.

Heb je al gecheckt op de Storing en werkzaamheden pagina van KPN.
Het is goed mogelijk dat er een storing gaande is op het mobiele netwerk bij jouw in de buurt, of werkzaamheden aan het netwerk.

Is er geen storing en zijn er geen werkzaamheden bekend, dan adviseer ik je om de netwerkinstellingen op je smartphone te resetten, aangezien je hiermee de meeste problemen en fouten oplost.

Hier het stappenplan:

Android

• Open Instellingen op je telefoon.
  • Tik op Algemeen beheer.
  • Kies Resetten (of Reset).
  • Tik op Netwerkinstellingen resetten.
  • Bevestig je keuze met Instellingen resetten

iPhone (iOS)

• Open de Instellingen-app op je iPhone.
  • Tik op Algemeen.
  • Tik op Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  • Kies onderaan voor Stel opnieuw in.
  • Tik op Herstel netwerkinstellingen.
  • Voer je toegangscode in en bevestig de keuze

Mocht je na het resetten van de netwerkinstellingen nog steeds niet kunnen bellen, gebeld worden en internetten, dan zou het ook nog aan de simkaart zelf kunnen liggen.
In dat geval adviseer ik je om jouw simkaart in een ander toestel te stoppen, om te zien of je hiermee het probleem meeneemt of dat het probleem juist oplost (dit heet een kruistest van je simkaart).
Hiermee controleer je dus of het aan de simkaart zelf ligt of aan het toestel zelf.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 18, 2026

Hoi Michel,

Net mijn mobiel uit gezet en een tijdje gewacht. Daarna aangezet en 5g was er weer. Vanmiddag deed ik dat ook maar toen gebeurde er niks.

Bedankt voor het meedenken.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Fijn dat het is opgelost ​@Maik1977 
En je weet nu ook gelijk, welke stappen je kunt nemen mocht het weer een keer gebeuren.
Een keer de netwerkinstellingen resetten kan juist positief werken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 22, 2026

Hi ​@Maik1977, welkom allereerst bij onze community en mijn grote dank aan Michel voor zijn hulp hier. 

Fijn dat het weer werkt. 

Nog een kleine toevoeging voor andere meelezers waarbij het toch aan de simkaart of iets anders ligt, neem dan contact met ons op met een ander toestel/telefoonnummer indien mogelijk. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.