Skip to main content

Hallo,

Nu pas de tijd gevonden helaas om aan te geven dat we sinds onze verhuizing (van Dordrecht naar Zutphen) 22 juni 2024 gewoon onbereikbaar zijn, voor ouders/familie/instanties.

Compleet geen netwerk, diverse keren telefoons herstarten per dag, als je een gesprek hebt, ineens wordt verbinding verbroken omdat je geen netwerk meer hebt.

Zoals gezegd lopen we hier al een hele tijd tegenaan en kan ik nu pas dit aangeven omdat je zonder telefoon toch op enen andere manier alles moet regelen.

Bellen naar KPN heeft geen nut, tegen de tijd dat iemand opneemt/je te woord staat ben ik al diverse keren netwerk verloren.

Zelfs nieuwe telefoons gekocht en de oude verkocht (dat is balen nu blijkt dat het niet de telefoons waren) met exact hetzelfde probleem, uiteindelijk met moeite en balende kop een gratis simkaart van Vodafone laten komen om te kijken of het aan de woning ligt, na alle andere opties te hebben geprobeerd die je anders toch voorgesteld krijgt omdat KPN ontkende dat er problemen waren… en ja hoor ik ben bereikbaar met Vodafone, echter het is prepaid dus ik ga er niks opzetten om te bellen, dat is gewoon gekkenwerk.

Las net een bericht in het nieuws bij RTL en dacht ik moet nu toch echt die melding maken maar het is onhandig om niet bereikbaar te zijn en eigenlijk niks te kunnen aangezien mijn man regelmatig met spoed ambulance nodig heeft en we geen vaste lijn in huis hebben, dus KPN het is ook levensbedreigend voor mensen.
Leuk dat jullie het probleem erkennen maar dan nog hoe kan dit ineens zo gebeuren?

Onze telefoons zijn nu 2x A55 van Samsung en we hadden 2x S23 van Samsung.
Ik kon het niet eerder melden omdat er andere zaken zijn die ik eerst moet en nog bezig ben om te regelen maar het nu moment van rust is in de hectiek en ik moet afwachten op reacties van anderen.

Maar de compensatie geld voor mensen die klacht hebben neergelegd, wat als je die klacht niet eerder kon neerleggen net zoals ik/wij?
En ga ik dan ook bericht krijgen over de compensatie?
Word ik meegenomen in die cyclus en groep die compensatie kan/gaat krijgen?

Hopelijk gaat dit opgelost worden want dit is onhoudbaar en onacceptabel.

SMS van TD :

SERIEUS!!!!!??????

Ik heb verdorie onze 2x samsung s23 waarvoor ik 70 euro abonnementskosten per telefoon voor betaal (totaal 140 euro per maand nog steeds tot eind mei 2025) met deze problemen op dringend/dwingend advies van KPN Klantenservice verkocht omdat ik andere telefoon moest kopen en ik NIET rijk ben om alles opnieuw en dubbel te hebben en bij niemand telefoon kon lenen omdat niet iedereen meer dan 1 telefoon heeft of andere reden om niet even de simkaart eruit te halen en zelf onbereikbaar wil zijn.

En dan moet ik nu weer de simkaart in een andere telefoon plaatsen en mijn esim overzetten of weer naar simkaart veranderen en dus weer nummers verplaatsen van esim naar simkaart?
Ben je gek en heb je wel geluisterd?

NEE dat doe ik niet want dat heb ik al diverse maanden gedaan… UGH
Ook de simkaart wordt elke 2 maanden vervangen en geswitched tussen simkaart en e-sim want het is de simkaart die het doet, zie ik eruit als een aapje dat dom bezig blijft en stom opdrachten uitvoert en blijft herhalen? Die al door 0800 en 1200 zijn uitgevoerd en gedaan?

NEE.

Dit is verdorie om gek van te worden, waarom blijft de TD dingen vragen en mij laten doen die ik al tig keer gedaan heb, zelfs VOOR ik contact opnam en moet ik dit opnieuw doen?
Dit is BELACHELIJK EN VERNEDEREND, want als je niet meewerkt hieraan wordt je "taak/ticket” gesloten en kun je de rambam krijgen.

Sinds eind mei 2024 deze problemen en mij behandelen als melaats en gewoon niet horen wat je uitlegt en te horen krijgen : ik ben die afdeling niet dus het moet opnieuw, NEE STOP DAARMEE.

Zo blijf ik vast in het zelfde proces en situatie.
Los het verdorie op in plaats van mensen woest en pissed off te maken, snap heel goed waarom mensen buiten hun boekje gaan met zulke sms-berichten en reacties notabene van blijkbaar heel KPN.

Wat een ballenservice, alles om de schuld bij de klant te leggen en de hele tijd maar dezelfde dingen doen : hoe vaak moet ik verdorie andere telefoon kopen of regelen?

Je bent niet wijs dat dit elke week moet of kan.

En dan hierna zeker zeggen dat ik de telefoon moet resetten, wat ook al elke week gebeurt want dat moet en is dringend/dwingend advies van KPN en ook dat weiger ik want ook dat is al gedaan!! Ik heb verdorie meer te doen dan alles instellen en weer goed zetten

De problemen zijn er nog steeds na alle apenkunstjes en ik wil gewoon een oplossing zonder dat ik de schuld krijg en het onmogelijke moet doen.

Deze sms sluit inderdaad niet echt aan bij de hele geschiedenis die je hebt met de gemelde storing @Chris en Fem 😕 Ik hoop dat er inmiddels weer contact met je op is genomen zoals aangegeven in de sms en dat er nu wél schot in de zaak zit. 

@Maja van KPN  Hallo, na deze sms is er helemaal geen contact meer met ons opgenomen, er zou maandag, dat ik de sms kreeg, telefonisch contact worden opgenomen dit is een week eerder telefonisch afgesproken en dit is tot nu toe niet gebeurt.
Ben benieuwd wanneer dat wel gedaan gaat worden.

zo jammer dit :

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5471936/storing-kpn-netwerk-providers-geld-terug

Het betreft niet alleen iphone gebruikers,zoals het artikel zegt/vertelt.
Dit is diep triest voor alle Samsung gebruikers (S24, S23, A55 etc) die deze problemen ook al hebben sinds inmiddels 4 maanden.

Het betreft niet alleen iphone gebruikers,zoals het artikel zegt/vertelt.

Waar lees je in dat artikel dat het niet alleen iPhone gebruikers betreft?

Ik lees alleen maar over de iPhone 11 en 12.

Ja, Ik weet dat er ook problemen gemeld worden met Samsung telefoons maar de frequentie daarvan is vele, vele malen lager en het is ook echt de vraag of er überhaupt een correlatie is met de problematiek op de iPhone 11 en 12.

Ik zie nergens staan dat Samsung gebruikers er ook last van hebben, daarom zeg ik het gaat niet alleen om de iphone gebruikers zoals het artikel wel beweert.

De frequentie is lager? KPN klantenservice weet dat er een deel samsung gebruikers is en dat de problemen veel groter is alleen hun mogen geen tickets aanmaken en dus lijkt de frequentie lager.
Als ze niks aanmaken/melden/registreren tja dan is er ook geen probleem bij Samsung gebruikers.
En niet iedereen zit op een forum, heb het idee dat er meer iphone gebruikers op forums zit dan Samsung gebruiker en dan heb je ook al snel vertekent beeld, want niet iedereen maakt een topic of meld het of denkt dat het bij KPN kan liggen maar bij zichzelf.

Zoveel redenen om een laag Samsung frequentie probleem te hebben.

Maar ja KPN ben nog steeds op je TD aan het wachten dat ze me maandag 16 september 2024 terug bellen, die dag i allang voorbij en heb alleen sms gehad die er niks mee te maken had dus ja hoe nu verder want tja er staat een ticket/taak open en er kan geen nieuwe worden aangemaakt, maar het probleem is niet en wordt zo in dit tempo ook niet opgelost en het woord compensatie en 13.2 wordt ook niet gehoord.

Update : 30-09-2024 en sinds dat sms bericht op 16-09-2024 (wat een telefoongesprek zou moeten zijn volgens de afspraak tijdens telefoontje week eerder) heeft er nog steeds niemand verder contact opgenomen.

Afspraken maken en nakomen is ook geen KPN ding meer blijkbaar, ik vind het belachelijk en schandalig KPN dat dit zo wordt gedaan.

Je maakt afspraak met mij/ons wanneer je ons terugbelt, ik zorg dat ik ergens sta de hele dag dat ik bereikbaar ben en heb iemand moeten vragen de en betalen om de hele dag op mijn partner te letten en voor wat??? We krijgen dan een sms om de sim in andere telefoon te doen, omdat dat niet kan hangt nu dus het hele TD taak gebeuren vast.

En verder 0,0 reactie of wat dan ook vanuit de TD.

Maar wel telefonisch zien en erkennen dat ik vanaf MEI 2024 internet problemen heb, dat dus toegeven en nu ons laten hangen omdat jullie systeem ziet dat we niets met de SMS doen, namelijk simkaart gaat niet in andere telefoon waardoor de taak vaststaat.

Daar lijkt het op, en bellen levert op : U moet geduldig wachten tot de TD contact met U opneemt want ze hebben het druk. Het feit dat ik zeg dat er een afspraak was wanneer ze zouden bellen werd als leugen afgedaan want ik probeer voor te dringen.

Echt KPN dit gaat echt fout, tot nu toe ben ik netjes aan de lijn gebleven en beleefd maar ik geloof wel dat een scheldkanonnade er aan zit te komen door mij voor van alles uit te maken, o.a. dat ik een leugenaar ben, maar niet mijn probleem op te lossen met die onwetende en incompetente klantenservice-medewerkers aan de telefoon.

Ik wil gewoon dat de taak verder wordt opgepakt bij de TD en dat de gebroken afspraken alsnog worden nagekomen.

Hi @Chris en Fem,

Ik ben een stukje wijzer: na de sms van 16 september, is er meerdere malen een contactpoging geweest met een verzoek aan jullie maar daar lijkt iets mis te zijn gegaan aangezien je zegt dat je niks meer van de technische dienst vernomen hebt. Ze geven aan dat er meerdere malen verzocht is om de software up te daten, maar dat daar vervolgens geen enkele reactie vanuit jullie op kwam en wegens het uitblijven van een reactie is de melding uiteindelijk gesloten.

Verzoek is nu dus of jullie alsnog software update uit willen voeren, zou je mij willen laten weten of dat lukt en of dat een verschil maakt?

@Maja van KPN , dank voor je uitleg al ben ik er wel heel boos over en niet richting jou maar richting de TD.

Er is geen software update, deze is al gedaan op de laatste telefonische contact van 10 september 2024.

En toen gaven we al aan, dat we elke dag controleren (al is er maar 1 x per maand Samsung software/beveiligingsupdate) of er updates zijn vanuit Samsung.

Wij hebben 4g-5g aan moeten zetten van mijnheer TD op 10 september 2024, voor die tijd en tijdens dat gesprek stond alleen 3g aan en daardoor waren we bereikbaar en gezegd dan zijn wij onbereikbaar zodra 4g-5g aangaat want dat werkt niet via KPN.

Net als mobiel internet dat schiet naar E en heeft 0,0 netwerk bereik.

De 2 klachten waarvoor ticket / taak/ melding is gemaakt na veel moeite en gezeur en gezeik/

Om die reden hebben wij onze reserve/noodnummer van Vodafone (die zonder problemen in onze telefoon werkt op 4g-5g) doorgegeven op 10 september tijdens het gesprek met mijnheer TD als bereikbaarheid.

Hoe vaak moet ik de simkaart in ander toestel doen?

Hoe vaak moet ik software update installeren, deze is er maar 1 keer per maand vanuit Samsung tot nu toe.
Ik krijg letterlijk de hele tijd dezelfde verzoeken.

Telefoon updaten (dit wordt elke dag gecontroleerd) en simkaart van telefoon wisselen of vervangen.

En dan is het interessant dat melding is gesloten, terwijl mijnheer aan de lijn op 10 september aangaf dat de taak niet gesloten kan worden, zelfs als wij niet reageren.

Ik snap er de ballen niet meer van en begin nog gefrustreerder te raken van de hele situatie, niet bereikbaar, geen contact vanuit jullie naar ons kunnen maken en dan nog zeggen dat ik fout ben en iets verkeerds doe?
Dit schiet niet op, het bewijst voor mij alleen dat er een serieus probleem is met ons netwerk op KPN en dat is enorm frustrerend.

Maar geen sprake van compensatie vanaf mei 2024, gewoon melding sluiten terwijl de klacht is : ik ben onbereikbaar/wij zijn onbereikbaar, ik heb geen internet en zie een E, wij hebben geen mobiel internet en wifi bellen werkt ook niet en dan taak/ticket/melding sluiten omdat je mij niet te pakken krijgt en niks hoort?
En ik heb notabene een reserve/noodnummer achtergelaten tijdens het telefoongesprek op 10 september juist omdat onze beide KPN nummers NIET werken.

Dit is echt te bizar voor woorden, ik heb gedaan wat ik kan en ik blijf dezelfde vragen krijgen van dingen om te doen.

Want dit gaat zo niet werken als hun ons niet te pakken krijgen als wij 4g-5g aan hebben en bellen op wifi doet het ook niet, internet en wifi is geen KPN in onze woning sinds verhuizing.

Is de melding weer open en is er toestemming dat ik 3g aanzet en 4g-5g uit zodat we WEL bereikbaar zijn en met de TD kunnen praten?

Maar het verzoek  software update uitvoeren is lastig als die er niet is, ik kan er geen toveren.
En dat is elke keer het verzoek, ik blijf vastzitten in dezelfde cirkel aan vragen en dingen doen zonder vooruit te komen of iets opgelost te krijgen.

In het display van het toestel zie ik dat wifi bellen zou moeten werken. Heb je op beide toestellen de voorkeur voor wifi bellen aanstaan? Kun je dat misschien delen zodat we kunnen meekijken?

Aan de streepjes te zien is de dekking in huis niet voldoende. Door toestel op voorkeur wifi bellen te zetten voorkom je dat je toestel terugvalt op 4G of 5G. Tenzij je uit het bereik bent van je wifi signaal. Hoe is het wifi bereik in huis?

Ik heb mijn Samsung toestel op voorkeur wifi bellen staan.

Ik zal morgenochtend opnieuw navraag voor jullie doen @Chris en Fem, zou je voor mij het Vodafone nummer waar jullie nu op bereikbaar zijn, nog willen noteren in jullie profiel? Dan zal ik er in ieder geval voor zorgen dat de technische dienst dat nummer als contacttelefoonnummer heeft staan want ik krijgt toch sterk het vermoeden dat het de vorige keer mis is gegaan met het noteren daarvan 😕

En merken jullie nog een verschil als jullie de tip van @Neville proberen?

@Maja van KPN  dank je wel voor waar mogelijk je hulp hierin, na alle ellende waarderen wij dit enorm.
Dank je wel hiervoor, wetende dat je ook beperkt bent in wat je kan doen, maar fijn dat je je wel inzet.

De tip van Neville is iets wat ook al aanstaat sinds 10 september omdat dat moest van de TD en waar we ook al maanden mee aan het testen zijn zonder TD en al vaker als tip om te proberen is gegeven ook al in dit topic, maar dat helpt niks om bereikbaar te zijn.

Zoals je ziet (als je de laatste foto bekijkt) staat er een hoorntje met wifi en een 1, links naast de netwerken, dat is de voorkeur bel via wifi, zodra iemand belt valt de verbinding weg omdat die probeert terug te gaan naar KPN netwerk.

Die staat dus aan en doet niks, kan zijn volgens de TD van 10 september omdat onze internet geen KPN is.

Het nummer waarop we bereikbaar zijn staat vermeld in het profiel bij Mobiele telefoonnummer(s) (Privé), achter de KPN nummers plus wie welk nummer gebruikt.
Het Vodafone contact telefoonnummer staat al sinds half juni 2024 in het profiel op die plaats.

Zoals je ziet (als je de laatste foto bekijkt) staat er een hoorntje met wifi en een 1, links naast de netwerken, dat is de voorkeur bel via wifi, zodra iemand belt valt de verbinding weg omdat die probeert terug te gaan naar KPN netwerk.

Die staat dus aan en doet niks, kan zijn volgens de TD van 10 september omdat onze internet geen KPN is.

@Chris en Fem 

Weet  je echt zeker dat wifi bellen voorkeur aan staat? 🙂

Ik vind het namelijk raar dat je zegt dat het toestel tijdens het bellen terugvalt naar het mobiele netwerk. Kun je een foto delen zoals ik die heb gedeeld waarop voorkeur wifi bellen schuifje aanstaat. Als het schuifje goed staat heb ik niks gezegd. 😉🙂

Het wifi hoorntje hoeft volgens mij niet perse aan te geven dat voorkeur voor wifi bellen ook aan staat. Bij matige of slechte dekking kan het toestel ervoor kiezen om het wifi hoorntje te laten zien. Het toestel kan dan tijdens het bellen als nog terugvallen op het mobiele netwerk. Met voorkeur bellen via wifi zou je volgens mij dit moeten kunnen voorkomen, zolang het toestel verbonden is met wifi.

Bij mijn Samsung toestel staat voorkeur bellen via wifi aan en wanneer ik bel of gebeld wordt blijft mijn telefoon op wifi bellen (hoorntje) zitten. Ongeacht of ik goede of slechte mobiele dekking heb. Tenzij het toestel buiten het bereik van het wifi signaal is. Dan valt de verbinding terug op het mobiele netwerk. Zo werkt het bij mij. 🙂

@Chris en Fem 

Ter verduidelijking hoe het in mijn Samsung toestel staat.

Wifi bellen staat aan. Dit zal ook bij jou het geval zijn.

Je kunt dan kiezen tussen:

• Voorkeur Wifi

Of

• Voorkeur mobiele netwerk 

Hier moet je voorkeur dus op wifi staan. Als dit op mobiele netwerk staat "wat ik vermoed" heb je dus kans dat je toestel terugvalt op het mobiele netwerk. Wat je in jouw geval niet wilt. Je wilt tijdens het bellen op wifi blijven als er wifi signaal is. Omdat de 4G en 5G dekking in huis niet voldoende is.

Je kunt dit menu vinden in de telefoon app, dan de 3 puntjes rechtsboven kiezen, instellingen kiezen en dan "Bellen via wifi" kiezen, deze zal aan staan. Vervolgens "voorkeur voor bellen" selecteren nu krijg je de keuze zoals in mijn screenshots. Deze op voorkeur wifi zetten. "Standaard staat deze op voorkeur mobiele netwerk."

Als voorkeur wifi al op voorkeur wifi staat weet ik niet wat er dan aan de hand is. Ik hoor graag van je. 🙂

@Neville voorkeur via wifi bellen staat aan (CrazyDog is KPN):

@Chris en Fem 

Dat is jammer. 😌 Ik had gehoopt dat dit je probleem zou oplossen. 

De tip van Neville is iets wat ook al aanstaat sinds 10 september omdat dat moest van de TD en waar we ook al maanden mee aan het testen zijn zonder TD en al vaker als tip om te proberen is gegeven ook al in dit topic, maar dat helpt niks om bereikbaar te zijn.

Jammer dat dit bij jullie al goed stond, zonder resultaat. Nog even voor mijn beeldvorming: dit speelt bij beide nummers en ook bij beide toestellen?

Het nummer waarop we bereikbaar zijn staat vermeld in het profiel bij Mobiele telefoonnummer(s) (Privé), achter de KPN nummers plus wie welk nummer gebruikt.
Het Vodafone contact telefoonnummer staat al sinds half juni 2024 in het profiel op die plaats.

Ah ik zie hem nu, bedankt. Aan de ‘achterkant’ van het systeem waar onze community op draait, zie je niet de hele tekst die in de regels staat, ik had de 1e telefoonregel wel al helemaal bekeken maar de 2e regel nog niet en daar staat hij inderdaad keurig vermeldt! Ik zie dit nummer niet echt ergens terugkomen dus denk dat mijn vermoeden klopt dat het mis is gegaan doordat dit nummer niet als jullie contactnummer genoteerd is op de juiste plaats in de systemen.

Hoe vaak moet ik de simkaart in ander toestel doen?

Hoe vaak moet ik software update installeren, deze is er maar 1 keer per maand vanuit Samsung tot nu toe.
Ik krijg letterlijk de hele tijd dezelfde verzoeken.

Telefoon updaten (dit wordt elke dag gecontroleerd) en simkaart van telefoon wisselen of vervangen

De melding kan niet weer heropend worden, er zal weer een nieuwe aan moeten worden gemaakt (ik snap dat dit enorm vervelend voor jullie is, maar iets anders is niet mogelijk). Ik zal wel een duidelijke notitie achterlaten in ons contactsysteem met de mededeling dat er een ticket aangemaakt moet worden voor de technische dienst, dat er in die ticket vermeld moet worden dat jullie geen nieuwe software updates zien, dat jullie de simkaarten al in andere toestellen getest hebben en dat jullie niks meer gehoord hebben van het vorige ticket omdat waarschijnlijk het juiste contactnummer (vodafone nummer) niet goed over is genomen in de ticket. 

De laatste notitie van de technische dienst voordat ze de ticket hebben gesloten , is dat ze op 19-09 zagen dat er ‘nog steeds geen software update uit was gevoerd’ dus ik weet niet helemaal waar dit mis gaat in jullie onderlinge communicatie. Misschien hebben jullie wel een ander beeld bij een softwareupdate dan wat de technische dienst bedoelt, maar dat zou dan anders of beter aan jullie uitgelegd kunnen worden zodat jullie goed weten wat precies de bedoeling is.

Ik hoop van harte dat het vanuit deze nieuwe ticket nu toch echt opgelost gaat worden voor jullie!

Hallo @Maja van KPN ,

Ja het gaat om beide nummers en beide toestellen.

MAAR… een mogelijk feitje wat een probleem kan geven en wat al bekend was, in dit topic, bij de klantenservice, bij aanmaken ticket/taak/melding en op 10 september is uitgelegd met de TD aan de telefoon :

Onze 2x Samsung S23 die bij het abonnement en nummers horen zijn beiden in mei / juni 2024 vervangen door nieuwe toestellen door onszelf nadat we de oude 2x S23 die het probleem ook had hebben verkocht, dit was echter wel op "dwingend” advies van de telefonische klantenservice van KPN en in een KPN winkel werd ons dit ook gezegd.

Dwingend advies noem ik het want de telefonische klantenservice van KPN wou niet verder helpen als ik dit niet deed, zelfde geld voor de behandeling in de KPN winkel, ik moest dit doen anders werd ik verder niet geholpen.

Dus noem ik het onder dwang om hulp te krijgen van KPN beide Samsung S23 die bij abonnement en nummers horen verkocht om 2 andere toestellen te halen en verder testen.

Dat waren de telefoons die bij het abonnement hoorden, we betalen er nog steeds voor maar hebben die 2x Samsung S23 niet meer omdat ons werd gezegd door telefonische klantenservice toen we eind mei/begin juni over dit probleem belden dat onze telefoons kapot zijn, nadat er simkaart wissel, software update etc al was gedaan.

Om vervolgens dit sinds die tijd nog steeds te doen, via telefonische klantenservice van KPN, winkel KPN medewerker die me dit laat doen voor beide toestellen nu 2x Samsung A55 en bijbehorende nummers.

Simkaart wisselen / vervangen, ik ben elke week van simkaart gewisseld of van e-sim naar fysieke simkaart en terug, net als het andere nummer.
Er is een grens aan wat nut heeft.

Mij elke week of bij contact vragen netwerk resetten is ook wekelijks ding en lost niks op.

Waar we mee gestopt zijn omdat ik niet elke week mijn gehele telefoon opnieuw wil instellen met beltonen fotos etc en gezondheids apps van instanties die hun (van de instanties) elke keer opnieuw hun apps moeten instellen op telefoon partner i.v.m. partner met gezondheidsproblemen ben ik met de hard reset en fabrieksinstellingen wekelijks terugzetten gestopt.

Ook dit lost het probleem niet op.

De 2x Samsung S23 zijn verkocht om 2x Samsung A55 te kunnen halen en het te testen in andere telefoons, die exact hetzelfde probleem hebben als op de 2x S23, dus uiteindelijk voor niks telefoons de deur uit en ingewisseld (maar wel betalen voor iets wat ik niet meer heb door “advies” van KPN).

Dus nee de S23 zal geen update krijgen omdat wij die toestellen niet meer hebben door zoals ik het noem dwingende advies van KPN winkel en telefonische klantenservice, de A55 heeft geen update en we controleren serieus elke dag en er is niks om te updaten.
Geen google, geen telefoon, geen apps helemaal niks.

Als U ziet/hoort dat er is gevraagd software update uit te voeren op 19 september 2024 en de laatste update is gedaan op 10 september met het telefoongesprek van de TD en er komen geen updates meer na 10 september voor de telefoon, dan is het toch logisch dat dat niet gezien wordt door KPN dat dit niet is gedaan : als er niks valt te updaten kan ik ook niks updaten, dat is toch logisch?
En dan om die reden zeggen “we sluiten het want er is niks gedaan” is zwaar oneerlijk en fout, er was een duidelijk afspraak gemaakt dat wij teruggebeld zouden worden op 16 september 2024 en geen sms meer zouden krijgen toen wij TD 10 september 2024 spraken, omdat tijdens testen met ons aan de telefoon, sms ook al niet binnenkwamen, dit was bekend dat sms niet aankomt dat dingen niet werken.
Dat was ook het hele punt met de ticket/melding/taak.

Maar goed de uitleg van de TD op 10 september 2024 voor de softwareupdate :

Samsung, instellingen, softwareupdate dowloaden en installeren. automatisch downloaden via wifi staat aan en laatste software update is gedaan op 10 september.

Dit geld voor beide toestellen en beide nummers.

Zoals je ziet, er is niks om te updaten en ik ga er echt van uit dat dat de software update is die ze bedoelen, zo werd het wel uitgelegd aan de telefoon op 10 september dat dat de plek is waar ik heen moest zoals ik heb beschreven boven de afbeelding.

En vandaag gecontroleerd, ik kan er niet meer van maken als iets er niet is dan is het er echt niet.

De telefoons die wij nu hebben horen NIET bij het abonnement zijn 2x Samsung A55 5G en dit is allemaal al diverse keren via de telefonische klantenservice, hier in dit topic en op 10 september compleet uitgelegd.

Maar de TD blijft me dezelfde dingen vragen te doen net als de telefonische klantenservice van KPN en medewerker KPN winkel al doet sinds eind mei/begin juni 2024 en elke keer als ik contact heb met iemand van KPN.

Ik zie het nut er niet meer van in na nu 5 maanden en nog steeds hetzelfde probleem dat ik steeds maar weer hetzelfde moet doen bij elk contact met wie dan ook van KPN. En welke fase dan ook bij KPN.

Dat klopt gewoon niet en brengt ons niet verder.
Dus al 5 maanden met contact KPN doe ik hetzelfde omdat iedereen hetzelfde vraagt keer op keer terwijl het allemaal al gedaan is (behalve nieuwe / andere telefoon) want rijk ben ik niet en is al gedaan net als al het andere.

Hopelijk lukt het je om een nieuw ticket/taak/melding aangemaakt te krijgen voor beide nummers (ze hielden zich bezig met 1 ticket/taak/melding want als die opgelost kon worden dan kon de ander op dezelfde manier opgelost worden en konden beide ticket/taken/meldingen gesloten worden).

Hopelijk gaan er andere dingen gedaan worden want dit is mij niet verder helpen met hetzelfde te vragen te doen keer op keer.
Het is niet bemoedigend en wel beledigend zelfs aan het worden als ik dit hele verhaal vanaf mei 2024 moet uitleggen, het is veel en 90% wordt vergeten en genegeerd en dan moet je hetzelfde doen keer op keer.

Het vertrouwen dat dit opgelost gaat worden en dat ik klant blijf bij KPN na mei 2025, is er gewoon niet meer eerlijk gezegd.

5 maanden betalen voor 2 abonnementen die 0,0 werkend zijn is belachelijk en onwerkelijk.

Ik snap heel erg goed de onvrede over de hele situatie @Chris en Fem en hoop met jullie mee dat er nu toch een oorzaak en oplossing gevonden gaan worden.

Het aanmaken van de ticket kan ik niet voor jullie doen, dus hiervoor zullen jullie zelf nog weer een keer moeten bellen. Ik heb een notitie gemaakt waar ik in heb benoemd:

• dat jullie nog een keer gaan bellen, op aanraden van mij als moderator en na overleg tussen mij en iemand van de technische dienst
  • dat er op het moment géén ticket meer open staat en dat de vorige gesloten is na vermoedelijke miscommunicatie over het juiste contactnummer
  • wat het juiste contactnummer is en dat dit een Vodafone nummer is omdat jullie daar nu wel op bereikbaar zijn
  • dat jullie géén nieuwere software beschikbaar hebben en er dus niks te updaten valt en dat jullie ook al meerdere malen de sim in een ander toestel hebben getest

De collega die jullie aan de lijn krijgen, zal deze notitie kunnen zien dus het zou duidelijk moeten zijn dat er nu weer een nieuwe melding aangemaakt moet worden en ook wat er in die melding moet komen te staan.

@Chris en Fem , is er inmiddels al actie ondernomen voor jullie? 

@SWkzx  dat ik weer zelf er achteraan moet gaan en dus weer alles opnieuw moet doen want klantenservice neemt niet aan wat hierboven staat, heb ik besloten eerlijk gezegd mijn abonnement zo laag mogelijk te zetten per deze week, zodat ik speling krijg (20 euro per maand per abonnement minder betalen) om ergens anders 2 nieuwe abonnementen te nemen en wel weer bereikbaar te zijn.

Dan heb ik dus het laagste abonnement zonder internet, alleen wat belminuten plus kosten telefoon die we niet meer hebben dankzij KPN “dwingend advies”.
Dan maar geld zo kwijt tot eind mei 2025 want ik heb geen fut meer om te blijven vechten tegen niet geschikte en niet begrijpende medewerkers van KPN klantenservice sorry.

Ben zelf ziek inmiddels en heb dus wel andere/belangrijkere dingen aan mijn hoofd nu.

Ik ben het gedrag van KPN zo zat dat ik niet weer maanden van kastje naar de muur laat sturen.

Ik ben dankbaar wat moderator @Maja van KPN hier probeerde te doen maar ik ga niet weer alles opnieuw doen want dat is wel wat klantenservice zegt en doet en probeert ondanks het feit dat er een notitie moet zijn waar ik naar verwijs, die ook wordt genegeerd door de klantenservice van KPN.
Het lukt niet Maja, het lukt gewoon niet om een ticket open te krijgen op de 2 nummers die onder mijn naam vallen en ik wijs op het feit dat er notitie moet zijn en het boeit de medewerker niks.
Het is gewoon belachelijk.

Dus nee er is geen actie verder ondernomen door ons en voor ons.

Ik hoop oprecht wel dat het voor jou en anderen wel wordt opgelost maar ik vrees ervoor.

Dat spijt me te horen. Jouw verhaal vind ik toch wel één van de vervelendere.. Met een zieke echtgenoot en flinke kosten moeten maken voor nieuwe toestellen. En dan elke keer dat kastje naar de muur verhaal.

Persoonlijk heb ik deels een oplossing. Ik heb mijn abonnement nu bij Odido lopen en daarmee weer een goedwerkende 5G verbinding en dus geen zorgen meer. Resteert enkel nog de compensatie voor de maanden bij KPN, met een slechte verbinding. Helaas blijkt ook dat geen sinecure. Eén van de moderatoren heeft in ieder geval gisteren haar best voor me gedaan, door intern een klacht in te dienen. KPN gaat me nu binnen 3 werkdagen terugbellen, dus ben benieuwd wie wat waar wanneer. 

@SWkzx ik ga via Delta abonnement nemen omdat we daar ook onze glasvezel vandaan gaan halen, die gebruikt odido netwerk dus heb goede hoop dat we dan weer bereikbaar zijn.

Ik ben blij te horen dat je overstap/extra abonnement je probleem oplost, jammer dat het zo moet gaan.

Fijn te lezen dat er ook voor jou een moderator eindelijk in debres springt en probeert te helpen, ik denk dat wij en anderen er lang genoeg mee bezig zijn geweest en wat meer verdienen dan we hebben gehad aan oplossingen.

Ik weet niet of ik nog voor compensatie ga, tenzij een moderator hier in de bres springt schat ik dat ik 0% kans heb en de fut nog minder.

Maar fingers crossed voor jou dat het deels of geheel terugkomt na alle problemen en moeite om verder te komen en serieus genomen te worden.

En dank voor je hulp en proberen het voor ons/mij op te nemen tegenover KPN.

Enorm gewaardeerd en voelde me altijd erg gesteund door je en je opmerkingen.
Ben benieuwd hoe het voor jou gaat aflopen uiteindelijk en zal het zeker volgen. 😁

Wat enorm jammer dat er niks in gang is gezet naar aanleiding van mijn notitie @Chris en Fem  😕

Als ik het goed begrijp, hebben jullie voor beide nummers de meest minimale abonnementsvorm gekozen en gaan jullie je contract uitzitten. Ik snap dit wel, na alle gedoe 😥

Zou ik zelf nog 1 poging mogen wagen om te kijken of ik jullie situatie weer in behandeling kan krijgen bij de technische dienst? Of heb je er echt geen zin meer in om hier opnieuw mee aan de slag te moeten?

@Maja van KPN  Tuurlijk mag je een poging wagen 😀 (dank je wel), maar deze week per 18 oktober 2024 gaat het abonnement naar de laagste vorm zonder internet.

Denk niet dat de TD dit erg handig gaat vinden maar ik kan en wil het inmiddels ook niet terugdraaien. Dat is een vaststaand feit en voor de 18e denk ik niet dat ze met oplossing komen.

Geen idee of achter compensatie aangaan nut heeft, klacht neerleggen word zelfs niet eens meer beantwoord.
Wat kan ik nog doen, als alles wordt tegengewerkt en je alles hebt gedaan volgens de regels en adviezen?

Echter zijn de problemen wel degelijk aanwezig de E en geen internet die niet kan op een Samsung (volgens TD) alleen op de Iphone maar wel op mijn telefoon Samsung A55 gister en vanochtend :

Reageer