Skip to main content

@kpn:

ik heb belangstelling voor de nieuwe S22 ultra van Samsung. Via GSMweb.

Ben al jaren lid van KPN en dat naar alle tevredenheid. Wat mij nu opvalt is dat ik als verlenger bij dezelfde specificaties 7 euro per maand duurder uit ben dan een nieuw contract.

Dat vindt ik op zijn zachts gezegd wel bijzonder. Een trouwe klant wordt dus een slechter contract aangeboden als een nieuwe klant.

Wordt ik nu gedwongen om gewoon een nieuw contract af te sluiten met bijv. nummerbehoud om hetzelfde maandbedrag te realiseren? 

En kan dat überhaupt, een nieuw contract sluiten terwijl je al een contract bij de aanbieder hebt? 

Ik hoor graag wat de gedachtegang hierachter is en wat ik dan het beste kan doen.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @jandra enb als je rechtstreeks bij KPN kijkt en niet bij GSMweb, ben je dan ook duurder uit?

 


Hallo @jandra enb als je rechtstreeks bij KPN kijkt en niet bij GSMweb, ben je dan ook duurder uit?

 

Dan ben ik nog duurder uit……

 

Gr. Jan


Hallo @jandra niemand verplicht je om te verlengen als het aanbod je niet aanstaat. Als je wèl aan een andere telefoon toe bent, koop je die gewoon los bij een zaak die je past met een prijs die je past en stop je daar je bestaande simkaart weer in.

Succes.

 


Hallo @jandra niemand verplicht je om te verlengen als het aanbod je niet aanstaat. Als je wèl aan een andere telefoon toe bent, koop je die gewoon los bij een zaak die je past met een prijs die je past en stop je daar je bestaande simkaart weer in.

Succes.

 

Dat is onzin natuurlijk.

Ik ben het wel eens met de Topic Starter dat er meer gedaan mag worden voor vaste trouwe klanten


Nog meer?? U krijgt vaak al kleinere kadootjes zoals films, extra snelheid etc. Inderdaad geen grote kortingen.  Dat is logisch want dan moeten de prijzen omhoog.  Kortingen betaald u altijd zelf.


Het verschil zit in de toestelkosten. Niet in het abonnement. Toestelkosten en abonnementskosten staan los van elkaar. Als u verlengt bij GSMweb en u vindt de toestelkosten te hoog, dan moet u bij GSMweb klagen. Niet bij KPN.


Nog meer?? U krijgt vaak al kleinere kadootjes zoals films, extra snelheid etc. Inderdaad geen grote kortingen.  Dat is logisch want dan moeten de prijzen omhoog.  Kortingen betaald u altijd zelf.

Allemaal dingen waar ik geen gebruik van maak 😉


Ik heb zelf ff zitten kijken, ik ben uitgegaan van 10 gb databundel en 250 belminuten, nieuw:

Het abonnement kost dus € 16,50 per maand. Het toestel kost € 984,-. Dit betaalt u in 24 maanden, 41 euro per maand.

Verlengen:

Ook nu kost het abonnement € 16,50. Daar zit dus geen verschil in. Het toestel echter kost nu opeens € 1060,-. Waarom dat is weet ik niet. KPN kan daar niets aan doen. U koopt het toestel bij GSMweb, niet bij KPN.

Bij de start van het abonnement betaald u dus eenmaal 76 euro. Dan zijn de toestelkosten per maand hetzelfde: 41 euro.


Blijft het natuurlijk wel raar dat je voor een verlenging moet bij betalen en voor een nieuwe klant niet.

Contract duur is toch exact hetzelfde 🤷‍♀️


Maar waarom verlengen als je met het huidige abonnement tevreden bent? Het abonnement stopt niet als je niet verlengd maar loopt gewoon door. 


Blijft het natuurlijk wel raar dat je voor een verlenging moet bij betalen en voor een nieuwe klant niet.

Contract duur is toch exact hetzelfde 🤷‍♀️

Maar het toestel is duurder. Vraag me niet waarom. Vraag dat aan GSMweb. 


Blijft het natuurlijk wel raar dat je voor een verlenging moet bij betalen en voor een nieuwe klant niet.

Contract duur is toch exact hetzelfde 🤷‍♀️

Maar het toestel is duurder. Vraag me niet waarom. Vraag dat aan GSMweb. 

Ik heb het idee dat de prijzen per dag veranderen.

Ik heb Woensdag mn Abonnement verlengd bij Kpn zelf met de S22 Ultra 256gb..ik moet 105 bij betalen maar krijg nog 50 euro retour van Samsung en de Buds.

Toestel kwam op 1056.

En hele mooie deal blijkt nu want de prijzen  zijn inmiddels overal omhoog gegaan en zonder 50 euro retour.

Ik zou de topic starter sowieso adviseren ook bij Belsimpel.nl en meerdere te kijken voor betere deals


Het verschil zit in de toestelkosten. Niet in het abonnement. Toestelkosten en abonnementskosten staan los van elkaar. Als u verlengt bij GSMweb en u vindt de toestelkosten te hoog, dan moet u bij GSMweb klagen. Niet bij KPN.

hieronder het antwoord van GSMWeb:

Bij het afsluiten van een nieuw abonnement ontvangen wij een bonus die aanzienlijk hoger ligt dan bij het afsluiten van een verlenging. Deze bonus berekenen wij vervolgens voor een groot gedeelte door in de prijs. Hierdoor kan het soms voorkomen dat de bijbetaling of de maandelijkse kosten bij een nieuw abonnement lager liggen dan de maandkosten of bijbetaling bij een verlenging.

Ligt dus duidelijk bij KPN in dit geval.

 

Gr. Jan


Ik heb zelf ff zitten kijken, ik ben uitgegaan van 10 gb databundel en 250 belminuten, nieuw:

Het abonnement kost dus € 16,50 per maand. Het toestel kost € 984,-. Dit betaalt u in 24 maanden, 41 euro per maand.

Verlengen:

Ook nu kost het abonnement € 16,50. Daar zit dus geen verschil in. Het toestel echter kost nu opeens € 1060,-. Waarom dat is weet ik niet. KPN kan daar niets aan doen. U koopt het toestel bij GSMweb, niet bij KPN.

Bij de start van het abonnement betaald u dus eenmaal 76 euro. Dan zijn de toestelkosten per maand hetzelfde: 41 euro.

Antwoord GSMWeb:

Bij het afsluiten van een nieuw abonnement ontvangen wij een bonus die aanzienlijk hoger ligt dan bij het afsluiten van een verlenging. Deze bonus berekenen wij vervolgens voor een groot gedeelte door in de prijs. Hierdoor kan het soms voorkomen dat de bijbetaling of de maandelijkse kosten bij een nieuw abonnement lager liggen dan de maandkosten of bijbetaling bij een verlenging.

Ligt dus wel bij KPN

Gr. Jan


Blijft het natuurlijk wel raar dat je voor een verlenging moet bij betalen en voor een nieuwe klant niet.

Contract duur is toch exact hetzelfde 🤷‍♀️

Maar het toestel is duurder. Vraag me niet waarom. Vraag dat aan GSMweb. 

Ik heb het idee dat de prijzen per dag veranderen.

Ik heb Woensdag mn Abonnement verlengd bij Kpn zelf met de S22 Ultra 256gb..ik moet 105 bij betalen maar krijg nog 50 euro retour van Samsung en de Buds.

Toestel kwam op 1056.

En hele mooie deal blijkt nu want de prijzen  zijn inmiddels overal omhoog gegaan en zonder 50 euro retour.

Ik zou de topic starter sowieso adviseren ook bij Belsimpel.nl en meerdere te kijken voor betere deals

Ik zal zeker meerdere aanbieders raadplegen @Xandoortje.

Maar het verschil tussen verlengen of nieuw abbo kom je overal tegen, vandaar mijn vraag.

Antwoord GSMWeb op vraag waarom verschil in prijs:

Bij het afsluiten van een nieuw abonnement ontvangen wij een bonus die aanzienlijk hoger ligt dan bij het afsluiten van een verlenging. Deze bonus berekenen wij vervolgens voor een groot gedeelte door in de prijs. Hierdoor kan het soms voorkomen dat de bijbetaling of de maandelijkse kosten bij een nieuw abonnement lager liggen dan de maandkosten of bijbetaling bij een verlenging.

Gr. Jan


Hi Jan, nog van harte welkom op ons forum @jandra. Zoals je ziet is ons forum vooral voor en door klanten. We hebben hier verschillende behulpzame gebruikers die anderen graag op weg helpen. Goed om te zien dat er al hulp toegesneld is.

Het kan inderdaad gebeuren dat websites als GSMweb (en ook mobiel.nl en Belsimpel) dezelfde toestellen voor een ander bedrag aanbieden. Het verschil zit 'm (ook) in het inkoopbeleid; dit soort websites kopen vaak heel groot in, waardoor ze de toestellen voor een hele scherpe prijs kunnen aanbieden. Dit soort websites bieden abonnementen aan van verschillende aanbieders, waaronder van KPN. Je kunt daarom gerust de S22 bestellen via een van deze sites, in combinatie met de verlenging van jouw KPN abonnement. Zo heb je het toestel dat jij graag wilt voor de prijs die jou het beste bevalt, en behoud je gewoon een KPN abonnement met je eigen mobiele nummer. 

Een bevestiging van wat al is verteld: Als je nu geen aanbod vindt dat je goed bevalt, kan je er ook voor kiezen om te wachten met verlengen. Dan blijft je abonnement gewoon zoals het is. Eventuele toestelkosten vervallen automatisch als het contract afgelopen is. Het aanbod kan per periode per aanbieder verschillen. Ik hoop dat je snel een aanbod vindt dat je goed bevalt.


@Alexandra Goed verhaal, alleen mis ik een deel van een antwoord op de vraag die gesteld word, waarom is verlengen duurder dan een nieuw abonnement afsluiten, antwoord is al door GSM web eigenlijk gegeven, voor een verlenging krijgt GSM web provisie  X en voor een nieuw abonnement provisie Y en zij rekening een deel door naar de klant, eigenlijk heel gewoon gedrag.

Daarom is verlengen duurder dan een nieuwe klant aanbrengen.


Hallo @jandra niemand verplicht je om te verlengen als het aanbod je niet aanstaat. Als je wèl aan een andere telefoon toe bent, koop je die gewoon los bij een zaak die je past met een prijs die je past en stop je daar je bestaande simkaart weer in.

Succes.

 

Dat is onzin natuurlijk.

Ik ben het wel eens met de Topic Starter dat er meer gedaan mag worden voor vaste trouwe klanten

Vind je, ik vind dat er maar eens gestopt moet worden met kortingen en extraatjes en kadootjes, gewoon een faire prijs voor iedereen, nu betaal je een periode teveel om iets terug te kunnen geven, want XXXXXXXXXX winst moet wel gehaald worden, en iedereen xx te laten betalen lijkt mij eerlijker dan iedereen  op een gegeven moment xy en sommigen weer wx of misschien wel ax om ze binnen te krijgen en te houden.


@Doornekamp33 De prijs van het abonnement is altijd gelijk. De toestelkosten kunnen verschillen, zoals Nick eerder in het topic al vertelde. Het heeft te maken met het beleid van het betreffende bedrijf, in dit geval GSMweb. Als iemand de prijs op een bepaalde website te hoog vindt, is het verstandig om verder te kijken naar een aanbod dat beter bevalt.

Het verschil zit in de toestelkosten. Niet in het abonnement. Toestelkosten en abonnementskosten staan los van elkaar. Als u verlengt bij GSMweb en u vindt de toestelkosten te hoog, dan moet u bij GSMweb klagen. Niet bij KPN.

Antwoord GSMWeb:

Bij het afsluiten van een nieuw abonnement ontvangen wij een bonus die aanzienlijk hoger ligt dan bij het afsluiten van een verlenging. Deze bonus berekenen wij vervolgens voor een groot gedeelte door in de prijs. Hierdoor kan het soms voorkomen dat de bijbetaling of de maandelijkse kosten bij een nieuw abonnement lager liggen dan de maandkosten of bijbetaling bij een verlenging.


@Alexandra , Ik reageerde dan ook op de regel dat er wel iets meer gedaan mag worden voor vaste klanten zoals ook met nieuwe klanten gebeurt.

Daar geef ik aan dat wat mij betreft alles mag worden afgeschaft, dus korting op abbo, maar ook op toestellen, “gratis” extraatjes, geef de laagst mogelijke faire prijs ipv de 1 iets hoger om de ander iets minder te laten betalen, onder aan de streep moet er een X bedrag over blijven en die zal door iedereen bij elkaar opgebracht moeten worden.

Kijk naar wat GSMweb doet, die krijgen een X bedrag voor een verlenging een Y bedrag voor een nieuwe klant en berekenen de laagste prijs door aan hun klant waarvan ze kunnen blijven voortbestaan, hun extra voordeel geven ze in de vorm van een goedkopere prijs op het toestel door, ipv bijvoorbeeld 100 euro op het toestel te moeten verdienen is 25 euro voldoende.(let op geef het als een simpel voorbeeld)