Skip to main content

Hi,

Afgelopen dagen merk ik dat mijn mobiele telefoon af en toe (meerdere keren per dag) ineens enkel via Edge bereik heeft, of soms nog wel met 4G verbindt maar dan slechts 1 streepje waardoor ik ook niks meer kan doen waarvoor ik data nodig heb. Dit gebeurt op verschillende locaties, vooral in Den Haag. Waar kan ik het beste naar een oplossing zoeken? Toestel, simkaart of netwerk? Toestel is een iPhone 11.

Hoi @LDH-DH, welkom op ons forum!
Volgens de dekkingskaart moet er in vrijwel heel Den Haag wel goed bereik zijn. Heb je de mogelijkheid eens een ander toestel te proberen? Het zit niet vaak in de simkaart maar die kun je altijd het makkelijkst in de winkel even omwisselen. Hoe heb je de internetinstellingen staan? 

Binnenshuis kan het trouwens een heel eind helpen VoWifi aan te zetten, mobiel bereik is daar altijd wat lastig.


Dank voor het antwoord! Inmiddels mijn simkaart gewisseld in de winkel waarna het er veelbelovend 

uit zag, maar een half uur later sprong hij toch weer op edge. Een paar keer op vliegtuigmodus of even uit en aan zetten en dan verbindt hij vaak weer (even) met 4G maar het probleem komt toch terug. Een aantal keer geprobeerd simkaarten te wisselen maar tijdens die periodes was er niks aan de hand bij beide telefoons. Worst case neem ik een nieuwe telefoon maar zou toch graag eerst alle opties bekijken - ik weet niet of ik verder nog wat kan doen?


Hadden ze in de winkel ook nog even gekeken naar de instellingen? Misschien dat er daar ergens iets niet helemaal goed staat.


Dit is het probleem:

 

Â