Skip to main content

Op mijn seizoenplaats in Zeeuwsvlaanderen *** ging ik op aanraden van Kpn van Canaaldigitaal over naar Digitenne, daarvan heb jaren een voordelig en  goed product gehad.

Hetzelfde gelde voor mijn mobiel inclusief internet

De laatste jaren veranderde er iets bij kpn betreffende bereik en signaalsterkte

Avonden zonder bereik digitenne is geen uitzondering

Inmiddels meer dan 10 keer contact met kpn en vernieuwing apperatuut bracht geen verbetering

Nu geeft kpn opeens aan dat op bovenstaande postcode nauwelijks of geen digitenne mogelijk is

Dit na bijna 10 jaar, waarvan 7 jaar goede ontvangst waarbij kpn graag het abonnementsgeld ontvangt

Dit jaar ook verschrikkelijk bereik van internet op je mobile telefoon of tablet met hotspot kpn

30 seconden wachten op de eerste pagina en verder geheel onmogelijk is geen uitzondering

Soms moet je vertrouwelijk op internet via kpnveilig bv bankzaken doen, maar de slechte verbinding maakt dat onmogelijk, en ben dan aangewezen op een onveilige campingwifi

Dit alles gewoon in Nederland op postcode ****, waar honderden kpnklanten aan de kust vertoeven en waarbij duizenden vakantiewoningen in de omgeving staan of komen

Zinloze en verspilde gesprekken gehad met de klantenservice die nu maar adviseerde een klacht op dit forum te zetten

Bij deze, Wil

 

Admin: adres verwijderd i.v.m. privacy

Misschien is het beter om de 2 problemen te splitsen, ze zullen niets met elkaar van doen hebben.

Over digitenne :

Dit na bijna 10 jaar, waarvan 7 jaar goede ontvangst waarbij kpn graag het abonnementsgeld ontvangt

Dus dat is na de overgang naar het T2 systeem ? Toen heb je ook een ander kastje gekregen.

Nu geeft kpn opeens aan dat op bovenstaande postcode nauwelijks of geen digitenne mogelijk is

Was dat eerder anders ? Ik zit zo zien op dezelfde afstand van de (een andere) mast, en ook op basis van  postcode buiten bereik. Maar toch al jaren een uitstekende ontvangst.

Nu wel met een niet-KPN ontvanger, voor DVB-T2.

(Abonnement opgezegd bij overgang naar T2 wegens opnemen onmogelijk gemaakt.)

Het was wel een beetje vogelen om de juiste antenne opstelling te vinden, nu met een hark(=yagi) antenne op zolder.

O ja, de dichtstbijzijnde mast voor digitenne in dat gebied staat in Goes.


Hallo @Wil Bosman ,

Het probleem bij jou in Zeeuws Vlaanderen is dat het daar lastig is om voldoende ontvangst te krijgen via Digitenne. Zeker in aan de westkust. Je zit namelijk niet in de buurt van een zendmast, maar redelijk ver verwijderd van de zendmast in Goes. Je kunt dit zelf ook goed zien als je naar deze dekkingskaart kijkt, de westkust valt buiten het officiële ontvangstgebied:
 

De ZTE ZXV7200-ontvanger van KPN is ook niet de allerbeste ontvanger. Gelukkig heb je sinds dit jaar een alternatief. Je kunt bij KPN (telefonisch via 0800-0402) jouw ontvanger (gratis) omwisselen voor het nieuwe CI+-module.

Lees er meer over in de kennisbank:

 

Daar heb je wel een moderne TV voor nodig. 

Heb je die niet, dan is er een andere mogelijkheid:

Het alternatief is om zelf een aparte ontvanger te kopen. Ik raad iedereen altijd de XORO 8761 aan, aangezien die bij mij goed draait met het CI+-module.

https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/6173475_-hrm-8761-ci-xoro.html

Hiermee ga je al een betere ontvangst krijgen. 

 

Wil je een nog betere ontvangst?

Dan zou je een betere antenne kunnen kopen: 

https://digitennes.nl/antennes/478-rebox-re-23ga-dvb-t2-power-plus-buiten-antenne-80km-8717056977386.html

 

Voor het mobiele internet heb ik geen oplossing, los van het gebruik van de WiFi op de camping. 


Heel leuk, die kaartjes met bereik.

Toen kpn mij toen jaar geleden overhaalde om naar digitenne over te stappen was het bereik prima

Dit is pas enkele jaren geleden ontstaan door aanpassingen in de masten.

Dit is mij zo uitgelegd door de kpn winkel terwijl klantenservice zegt dat daar altijd slecht bereik was

Wie zit hier nu onzin te verkopen

Ik heb al een nieuwere decoder en antenne, maar ook nu weer het advies voor een kaart in de tv en weer een andere antenne, overeigens kost mij dat ook weer een nieuwe tv in de caravan

Waarom is kpn niet eerlijk en zorgd dat mijn product goed is met de juiste apperatuur

Mijn mening is dat bij dergelijke klachten, kpn moet zorgen voor recente actuele apparatuur voor goede ontvangst, en is mijn antenne ineens niet  meer goed, laat ze dan minstens de aangeprezen antenne met 80 km bereik gratis leveren, dan zorg ikzelf voor deugdelijke aansluiting en apperatuur

Hetzefde betreffende het bereik geldt ook voor mijn telefoon internet

Ook hier al diverse keren in de kpnwinkel geweest met weer de allernieuwste telefoon en weer de melding van het belabberende bereik van kpn op die lokatie

Waarom niet een mast in zeeuwsvlaanderen, daar wonen en recreeren toch ook Nederlanders

Terug naar canaldigitaal kan ik niet omdat ik na de eerste jaren goed bereik de schotel met bijbehoren heb verkocht


. . .Dit is pas enkele jaren geleden ontstaan door aanpassingen in de masten

Dat vroeg ik al, dat vermoedde ik al.

Zijn er andere digitenne gebruikers in je buurt met wel goede ontvangst ?

Het is zeker zo dat het nieuwe systeem lastiger is om goed te krijgen, maar met een goede antenne, op voldoende hoogte en vrij zicht richting Goes moet het kunnen.

De mast in Goes heeft een gemiddeld zend vermogen, 10kW ERP.

 

Als ik in de buurt woonde dan kwam ik je helpen, de laatste keer dat ik daar kwam was ik in het theater in ? ging ik met de veerboot 🙂 .


Zeeuwsvlaanderen aan de kust rond postcode 4503 pa enz. Duizenden vakantiehuizen en alleen al onze camping met 5000 gasten. Bij nagenoeg alle hollandse gasten staan masten met digitenne en alle dezelfde klachten. T3gen de avond geen of slechte ontvangst

Dit hoort Kpn  Digitenne op te lossen door klanten deugdelijke apperatuur te leveren