Skip to main content
Sinds jaren bij T-mobile te hebben gezeten overgestapt naar kpn mobiel.

Dit omdat ik thuis alles van kpn heb dus extra voordeel krijg.

Ik heb een Samsung Galaxy s9 dus geen ouwe telefoon.

Ik zit nu ongeveer een half jaar bij kpn maar het bereik van zowel telefoon als internet is echt dramatisch.

Waar ik bij T-mobile gewoon overal bereik had ,blijkt het bij kpn niet het geval.

Daarom kpn maar even gebeld hoe dat kan.

Krijg ik antwoorden dat de mast misschien de verkeerde kant op staat ,lachertje natuurlijk.

Tevens moet ik proberen om volte??? uit te zetten, geen idee wat dit is en de mevrouw aan de telefoon wist ook niet hoe ik dat moest doen.

Dan moest ik maar van 4G af en op 3G proberen ,nou geen verandering dus.

Werd mij geadviseerd om maar even naar de kpn winkel te gaan zodat ze daar mijn instellingen kunnen aanpassen om zo weer overal bereik te hebben.

Mevrouw in de winkel wist ook niet echt waar dat aan kon liggen en heeft waarschijnlijk de helpdesk gebeld.

Voorstel :een nieuwe simkaart geïnstalleerd en maar even proberen.

Helaas ook dit maakt geen verschil.

Het betreft een zakelijk abonnement en moet nu steeds naar buiten om iemand behoorlijk te woord te kunnen staan.

Dit lijkt mij niet de bedoeling terwijl mijn collega's gewoon binnen kunnen bellen.( geen kpn )

Ga nu dan ook weer terug naar T-mobile en moet alleen nog even regelen dat mijn abonnement per direct kan worden beëindigd.

Ik snap niet dat een bedrijf als kpn het niet voor elkaar krijgt een fatsoenlijk bereik te kunnen realiseren.

Dit wilde ik even kwijt omdat ik behoorlijk teleurgesteld ben in kpn.



*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @majoroca . Allereerst ben ik blij dat je de moeite hebt genomen om je verhaal hier te doen. Ik kan me levendig voorstellen dat je ontevreden bent als het bereik zo te wensen overlaat. Ik kijk graag met je mee en wellicht kan ik je nu ook al wel het één en ander uitleggen.



Je hebt je gegevens al vermeld in je profiel. Je hebt het over een zakelijk abonnement en ik kan ook zien dat je dit bij ons afneemt. Dit Forum is bedoeld voor klanten van de consumententak en als moderator heb ik alleen inzicht in de gegevens van consumentenklanten. Ik zie echter ook dat je als consument klant van ons bent en je opmerking over ‘extra voordeel’ doet me vermoeden dat het gaat over KPN Compleet. Dit is specifiek iets dat bij de consumentenmarkt hoort, dus je mobiele aansluiting die je bedoelt zou ook consumentenaansluiting kunnen zijn. Wil je voor de duidelijkheid je mobiele nummer nog vermelden in het profiel? Alles staat hoe dan ook op hetzelfde adres, dus qua uitleg maakt het niet veel uit.



Ik snap dat je het niet zo ervaart, maar als KPN bieden we eigenlijk een heel goed bereik. We hebben één van de best geteste netwerken en bijna overal in Nederland kunnen we uitstekende dekking bieden. Er zijn zeker plekken waar dit minder is. Je zult begrijpen dat wij als provider niet overal masten kunnen plaatsen en dat impliceert dat je –bij wijze spreken- midden in het bos op de Veluwe minder bereik zult ervaren dan in het hart van de Randstad.



Dat een zendmast ‘de verkeerde kant op staat’ vind ik een wat generieke opmerking, maar niet 100% een ‘lachertje’. We richten –net als elke andere provider- onze zendmasten op de gebieden waar de meeste mensen wonen, om een zo goed mogelijk dekking te bieden. Het dichter je er op zit, es te beter zal het in principe zijn. Als je –wederom bij wijze van spreken- 3 kilometer van een zendmast verwijderd bent én er staat nog allerlei bebouwing tussen, dan zal het niet beter worden. Het signaal van een telefoon gaat door de lucht en muren van gebouwen kunnen dit signaal verzwakken. Bereik binnenshuis zal vaak minder zijn dan bereik buitenshuis.



Als ik kijk naar jouw adres zou het bereik vrij goed moeten zijn, al kun je binnenshuis inderdaad minder goed bereik ervaren. Ik heb ook begrepen dat er voor later dit jaar mogelijk een nieuwe zendmast op de planning staat. Ik heb met een collega van onze Technische Dienst gesproken en ze willen jou graag persoonlijk spreken, zodat er verder gekeken kan worden. Zou je dit willen doen? Je bereikt ze via de telefonische klantenservice en je kunt dan vragen naar de Technische Dienst.



Nog wat uitleg, naar aanleiding van je verhaal. Met VoLTE wordt het bellen over het 4G-netwerk bedoeld. Jouw toestel is daar geschikt voor en ik wil je eigenlijk aanraden om juist wel te gebruiken. Hier lees je er meer over en zie je hoe je de status kunt checken.



Wat je ook kunt doen is bellen via wifi. Dat letterlijk bellen via wifi als het mobiele signaal niet voldoende is. Jouw toestel is hier ook geschikt voor en dit zou bij verminderd bereik in huis een heel goede oplossing kunnen zijn. Hier lees je hoe je dit aanzet. Ik hoor uiteraard graag of dit voor jou ook werkt.


Mijn advies is om niet zowel een thuisaansluiting als mobiel abonnement via KPN te nemen.

Ookal is dit voordeliger.

Als het niet werkt heb je er niks aan.

Heel veel klanten ondervinden problemen in huis.

Als je je woonhuisaansluiting plat legt en je hebt wel bereik in huis dan kan iedereen bedenken dat het probleem KPN is

Niet je telefoon en niet je bereik.

 


Reageer