Skip to main content

Wij wonen op de rand van België en onze KPN bereik is zo ontzettend slecht.

Er wordt steeds tussen KPN en Belgische netwerken geswitcht voor bereik door onze telefoons.

 

Is dit voor iemand herkenbaar en heeft iemand wellicht een goede oplossing?

 

Gr Anouk Christianen 

Hoi, @AnoukVC86 . Welkom op het forum van kpn 💐

Voor het gebruik van de bundel maakt het natuurlijk niet uit. Die geldt in NL en de hele E.U.

Wil je op het KPN netwerk blijven zet dan Automatisch netwerk selecteren uit.

En thuis gebruik je '’uiteraard'’ de instelling Bellen via wifi. Dan heb je in en om het huis een berebereik.


Hi Peter,

het probleem is dat hij steeds tussen verschillende netwerken schakelt dus als je hem vastzet op 1 netwerk dan heb je dus een groot deel van de tijd geen bereik.

 

bestaat er geen antenne die je bereik versterkt?


bestaat er geen antenne die je bereik versterkt?

Nee. Dat is er voor geen enkele smartphone.

En waarom noem je het een 'probleem’? Het heeft geen invloed op de kosten of het gebruik.

En dan beter via Belgisch netwerk dan geen netwerk.


Het hele probleem is geen netwerk omdat we zo dicht bij de grens zitten. De smartphone pakt ook geen stabiel Belgisch netwerk, anders zouden we daar gebruik van maken.


Oh, je krijgt ook geen Belgisch netwerk. Dan is het vast een gebied waar alleen Proximus actief is. Dat is ook voor Belgen zelf met andere providers een probleem.

Staan je adresgegeven (postcode) al ingevuld in je forumprofiel (onderaan formulier opslaan). Daar is het alleen te lezen voor de kpn moderators en jijzelf en niet de rest van de wereld.

Zodra je topic aan de beurt is bij het kpn moderator team kunnen ze gelijk e.e.a. checken of navragen omtrent het bereik bij jouw.

B.T.W.

Voor 112 maakt het niet uit. Als je telefoon dan geen netwerk heeft maakt het automatisch verbinding met die van Vodafone of T-mobile. Dat is onderling zo afgesproken met de providers.


Hallo @AnoukVC86, welkom!

Ik denk dat @PeterG het wel bij het rechte eind heeft. Het handmatig kiezen van een netwerk is hier de oplossing. Daarmee zeg je telefoon dat deze moet verbinden met een bepaald netwerk. Hiermee voorkom je dus dat deze gaat schakelen tussen verschillende netwerken. Alleen als het netwerk dat jij gekozen hebt niet beschikbaar is, kom je zonder verbinding. Maar zolang het netwerk binnen bereik is, dan zou het gekozen netwerk moeten verbinden. 


Ik had iets vergelijkbaars met T-Mobile. De oplossing is niet eenvoudig, omdat je bij het vastzetten van een provider een grotere kans hebt om geen verbinding te hebben. Ik heb toen KPN en Vodafone met prepaid een aantal maanden getest en uiteindelijk voor KPN gekozen. Vodafone was nipt de tweede en T-Mobile veruit de slechtste. En dan ontdek je al gauw waar de gaten/slechte ontvangst in de netwerken zitten.


Ook ik heb dit probleem in Epen. Iedere dag melding 'welkom in België'. Ook last van het wegvallen van de verbinding tijdens telefoongesprekken. 


@Terziet55 Dan raad ik jou hetzelfde aan als wat PeterG en Denise adviseerden, hopelijk gaat het dan beter:

Ik denk dat @PeterG het wel bij het rechte eind heeft. Het handmatig kiezen van een netwerk is hier de oplossing. Daarmee zeg je telefoon dat deze moet verbinden met een bepaald netwerk. Hiermee voorkom je dus dat deze gaat schakelen tussen verschillende netwerken. Alleen als het netwerk dat jij gekozen hebt niet beschikbaar is, kom je zonder verbinding. Maar zolang het netwerk binnen bereik is, dan zou het gekozen netwerk moeten verbinden.