Skip to main content

Beste allen,

Volgende week vertrek ik weer voor 6maand naar de Belgische Ardennen om daar te gaan werken. Ik verblijf in het plaatsje;

Ouren, 4790 in de gemeente Burg-Reulandt.

De enige provider die daar te ontvangen is, is Proximus. Echter lukt het niemand met een KPN mobiel abonnement om signaal te krijgen via Proximus, terwijl mensen met VodafoneNL wel kunnen overschakelen. Ook heb ik verhalen gehoord dat het wel mogelijk is om via KPN zakelijk te bellen en te appen. 

 

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn of hoe ik dit kan oplossen? Overstappen? Ben al in de plaatselijke kpn winkel geweest maar voor de meeste verkopers is dit een onbekende afdeling. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

 

Hi @Bas Steen, wat een heerlijk vooruitzicht, ik ben zelf heel erg dol op die regio en was er voor Corona elk jaar meerdere malen te vinden!

Wel enorm balen dat alleen Proximus daar bereik heeft, we hebben geen overeenkomst meer met Proximus waardoor onze klanten geen gebruik kunnen maken van elkaars netwerk. Dit is helaas ook niet iets waar ik een oplossing voor heb 🙁

Wat je kan overwegen, is om voor de maanden dat je daar bent een lokale simkaart te gebruiken. Oftewel een Belgisch nummer nemen via Proximus, in jouw geval. Mocht je een dual sim toestel hebben, dan kan je beide naast elkaar gebruiken en heb je data via je Belgische simkaart maar kan je met je Nederlandse nummer WhatsAppen 😉