Skip to main content

Goedemiddag, 

 

Zijn nu een half jaar verhuisd naar onze nieuwe woning in Ederveen. Helaas is het bereik van het KPN netwerk hier niet heel goed. Buiten maximaal 2 streepjes. Aangezien wij een geheel nieuw huis gebouwd hebben, is het bereik binnen zeer slecht, soms zijn we zelfs helemaal niet bereikbaar of moeten we buiten gaan staan om te bellen. Niet bevorderlijk dus…

Wil dus over op WIFI bellen, maar nu blijkt mijn toestel (Samsung A50) hiervoor niet toereikend. Mijn contract bij KPN kan ik pas mei 2021 verlengen en zo dus ook het toestel vervangen…

Had eerst een Telfort contract en dit is overgezet naar KPN. (mei 2019)

Hoe kan dit opgelost worden?

 

Met vriendelijke groet 

Corine Hendriks 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dag @Corine Hendriks Van harte welkom hier op het KPN Forum. Goed dat je dit meldt. Bereik kan soms een lastige kwestie zijn. We beroepen ons er altijd op dat in praktisch heel Nederland goed bereik bieden, maar je zult maar net tot die paar procent horen waar het even iets minder is. 

In algemene zin: het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Echter, hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing. Een nieuw en goed geïsoleerd huis is dus goed voor je energierekening, maar je loopt het risico dat het bereik soms minder is.

Nu heb ik je gegevens niet bij de hand, maar ik heb wel kort gekeken naar de situatie in je woonplaats. In het noorden van het dorp staat een zendmast en het bereik lijkt best redelijk te zijn. Dan gaan dus ook de zaken meespelen die ik hierboven noemde; de obstakels die invloed hebben op je bereik. Je geeft al aan dat je een nieuw huis hebt en dat het bereik binnen veel minder is dan buiten. Ik durf de conclusie aan dat het één en ander met elkaar samenhangt. 

Je zult begrijpen dat we als telecomprovider geen invloed hebben op externe omstandigheden zoals bebouwing. Ook kunnen we niet lukraak zendmasten plaatsen. Om die redenen is optimaal bereik binnenshuis niet 100% te garanderen. Daarom is bellen via wifi bijzonder handig en dat is toch echt de beste oplossing die we in dit soort gevallen kunnen bieden. Ik heb dus geen pasklare oplossing voor je. Wat me trouwens wel opvalt is dat je aangeeft dat je toestel niet geschikt zou zijn. Als ik echter kijk op de lijst zou je toestel wel geschikt zijn. 


Reageer