Skip to main content

Ik heb een zeer slecht bereik. IK moet naar buiten of naar zolder om mijn gesprek te volgen. Vaak wordt mijn gesprek beeindigd, net als ik na grote moeite iemand te spreken krijg. Heel irritant. Als ik dus iemand gevraagd heb om terug te bellen ben ik er niet zeker van dat ik contact krijg. Vaak krijg ik te horen, dat ik niet bereikbaar was. Ik heb abonnement KPN, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn. Ik heb een nieuw mobieltje, dus dat ook niet.

Hoi @Vissertje47! Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit heel irritant is (zeker met het weer in deze tijd van het jaar).  Wij kunnen binnenshuis geen dekking garanderen : het mobiel bereik vraagt binnenshuis om sterkere signalen dan buitenshuis. De sterkte van je netwerk wordt door verschillende factoren bepaald: bijvoorbeeld de isolatie van jouw woning. Ik ben heel benieuwd wat onze dekkingskaart verteld over het bereik van jouw postcode, wil je dat eens nakijken en laten weten?

Ik ben benieuwd naar welk type toestel jij nu hebt? Heb je deze problemen trouwens ook als je buiten staat?
Een aantal vragen die mij helpen om jouw situatie beter in kaart krijgen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik het één en ander voor je nakijken.

Tot slot nog een mogelijk mooi alternatief: Mobiel bellen via wifi

 


IK heb mijn gegevens van mijn profiel ingevuld. 


Dank je wel! Het probleem speelt al een tijdje, hè? Ik lees dat je er al een aantal keer contact over hebt opgenomen. Ik heb jouw postcode even opgezocht op onze dekkingskaart en zie dat je precies in een bedekkingsgat valt en dat verklaard jouw bereikbaarheidsproblemen. Wat ik ook zie, is dat wij van 15 november 2020 tot en met 20 november 2020 (tot 18:00 uur) bezig zijn met onderhoudswerkzaamheden. Overdag kun je hier hinder van ondervinden. Ik heb jouw nummer en e-mailadres genoteerd voor updates over dit onderhoud: je wordt op de hoogte gehouden (we gebruiken jouw gegevens alleen voor deze communicatie. Wanneer de werkzaamheden klaar zijn, worden jouw gegevens verwijderd).

Ik wil je vragen mij te laten weten hoe het bereik is na 20 november 2020. Door de werkzaamheden die nu in behandeling staan, kan ik bijvoorbeeld geen netwerkklacht aanmelden.

Heb je mijn tip mobiel bellen via wifi nog bekeken?


 


@Vissertje47 De onderhoudswerkzaamheden zijn afgerond: hoe ervaar je het bereik nu?


Shyrin,

volgens mij is bellen via wifi op mijn mobiel automatisch ingesteld.

Terwijl ik deze mail aan het tikken , dat doe ik op de eettafel die ongeveer  1½ meter vanaf het raam waar tegen ik mijn mobiel als ik thuis ben altijd neerleg om bereik te hebben, zie ik op mijn telefoon, Alleen Noodoproepen staan, dus dat betekent geen bereik. Wat de werkzaamheden ook moge zijn, het is voor het bereik niet van toepassing denk ik dan maar.

Ik zou verder niet weten wat te doen.

vr gr

John Visser


Zo te lezen is het niet te doen, met het bereik!
Jammer dat de werkzaamheden geen verbetering hebben opgeleverd. Aan de hand van onze dekkingskaart is het ook te verklaren dat je binnenshuis weinig tot geen mobiel bereik hebt. Op korte termijn is dit niet te verhelpen. Wat ik bij deze heb gedaan is een netwerkklacht geregistreerd voor onze technische dienst. Hoe meer meldingen er bij hen terecht komen, des te eerder kan er ook gerichte actie worden ondernomen. 
Bellen via wifi staan niet automatisch ingesteld: wil je het even controleren? Wij bieden deze optie aan, je toestel moet er ook geschikt voor zijn. Het instellen kan door naar het Startscherm te gaan → Kies voor Instellingen → Verbindingen -->Bellen via Wi-Fi en deze optie aanvinken. Dat is het enige alternatief wat wij aanbieden bij geen tot slecht mobiel bereik.


Shyrin,

bedankt voor de snelle reactie. Dat Bellen via Wfi kan ik niet op mijn mobiel vinden bij instellingen. 

Ik heb een Motorola G7 power. 

vr gr

John Visser


Hallo @Vissertje47 , klik op het bellen-icoon, klik rechts bovenin op de 3 verticale puntjes, klik op instellingen, zet in het menu Bellen vi Wi-Fi aan en als voorkeur wifi of mobiel netwerk.

Voor alle zekerheid de mobiel een keer herstarten.

Succes

 

 


Beste JanD, bedankt voor je snelle reactie. Bellen vi Wi-Fi aan staat er niet bij!! Jammer

vr gr

John Visser


Beste JanD, bedankt voor je snelle reactie. Bellen vi Wi-Fi aan staat er niet bij!! Jammer

vr gr

John Visser

Hallo @Vissertje47 , dan ondersteunt jouw toestel he VoWifi helaas niet.

Â