Skip to main content

Ik heb ook sins een jaar slecht berijk  keer gebeld  kreeg ik een nieuw sim kaart   net weer gebeld  de vrouw aan de telefoon gaf aan dat het klopt  dat de postcode slechtberijk heeft  en  dat het  best kan kloppen dat , dat door andere antennes  berijk slechter is.  Ik gaf aan dat ik bewust  een kpn abonoment heb  voor het goed berijk  en dat ik daar dus voor betaal.  Er kon niks aan gedaan worden  ? Dus pech gehad . Een product  wat  niet meer zo werkt  als toen ik het abbonoment  heb afgesloten. Kreeg  als tip  wifi  bellen.  Als ik dat wilde  had ik wel een andere providere gepakt  wat  8 euro per maand  minder kost

Dag @Gilbert79  Van harte welkom hier op het kpn forum! Bereik kan soms een lastige kwestie zijn. We beroepen ons er op dat we in bijna heel Nederland goed bereik bieden, maar je zult maar net tot die paar procent horen waar het even iets minder is. 

In algemene zin: het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Echter, hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing. Het zou in jouw situatie heel goed kunnen zijn dat daar recentelijk iets in veranderd is, aangezien je aangeeft dat het eerder beter was. 

Je zult begrijpen dat we als telecomprovider geen invloed hebben op dit soort externe omstandigheden. Ook kunnen we niet lukraak zendmasten plaatsen. Om die redenen is optimaal bereik binnenshuis niet 100% te garanderen. Daarom is bellen via wifi toch echt bijzonder handig en is het de beste oplossing die we in dit soort gevallen kunnen bieden. 


Beste Bart  ,  zo als ik aan gaf was het berijk eerst goed. daarom  heb ik bij jullie een abonoment afgesloten .  En expres  een duurder abonoment  zo dat ik veel kan bellen.  Helaas is er hier buiten  ook niet overal wifi.  En betaal ik dus voor onbeperkt bellen  bij jullie  maar  gebruik dat niet via jullie netwerk.  Kan ik nou dan dus ook  het abonoment veranderen? Zo dat ik minder betaal. Omdat de kwaliteit  achteruit is gegaan en ik niet via jullie  maar daar wel voor betaal


Hallo @Gilbert79 Of je je abonnement kunt aanpassen hangt een beetje af van het soort abonnement dat je hebt. Hussel-abonnementen kun je één per kalendermaand omhoog en omlaag wijzigen: zo'n wijziging gaat dan in op de eerste dag van de volgende. Je kunt dit zelf doen in MijnKPN. 

Zoals ik schreef: er kan altijd iets veranderen, in een omgeving of bij je thuis. Optimaal bereik binnenshuis is dan ook niet te garanderen: als het je echt daarom gaat is bellen via wifi toch echt de beste oplossing.  Op onze site vind je trouwens een handige dekkingskaart, waarmee je goede indruk krijgt over het bereik op jouw locatie. 


Beste  bart  en zo als ik al aan gaf  het berijk  is  buiten  zelfs tegen woordig  slecht. En heb daar niet overal wifi. En ja  de dekkings kaart  handig  als die 2 jaar geleden  heer goed berijk aan gaf  ik een contract afsluit en jaar later niet berijk weg . Vind het vreemd  dat ik het nou zelf moet oplossen met wifi. Dus jullie geven als tip doe alles met wifi  ?  Waarom verkopen jullie dan een abonoment?   Denk dat we hier niet uit komen . Maar rustig wachten tot dit duur contract die ik met jullie afsluit met diensten die jullie niet  kunnen leveren is afglopen