Skip to main content

 

Vorig jaar contact over slecht mobiel bereik op postcode 4484 gehad met KPN.  Oorzaak een mast die iets te ver weg staat. oplossing misschien in de toekomst.

Na deze week weer een aantal telefoontjes gemist te hebben kruipt de ergernis weer omhoog.

Mijn partner is klant bij Symio en heeft vrijwel nooit problemen terwijl ik denk dat we het over dezelfde mast hebben.

Beiden Samsung mobiele telefoons van hetzelfde type.

Misschien overstappen naar Symio of toeval ?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dag @EduardoW! Welkom en excuses voor de late reactie. Ik heb je topic over het hoofd gezien:confused: . Wat irritant dat je oproepen mist. Simyo gebruikt inderdaad ook ons KPN netwerk, dus het is gek dat jij telefoontjes mist en je partner geen problemen ondervindt. Ik neem aan dat ,wanneer je gebeld wordt, de telefoon helemaal niet overgaat of dat je na enige tijd ineens een melding krijgt met ‘gemiste oproep van...’, klopt dit? 

Kun je eens controleren of 4G-bellen ‘AAN’ staat? Zet dit eens uit. Ga naar: Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Bellen via 4G: uitzetten. 

Ik ben benieuwd of dit iets oplevert. Hoor graag van je!


Ga ik doen. Dank voor uw reactie.


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat je inmiddels weer (fatsoenlijk) gebeld kunt worden. Anders hoor ik het graag. 


Nou nee. Ik word dagelijks ook door dezelfde persoon gebeld. 27/4 helemaal niks. Omdat deze persoon bekend is met slecht bereik, af en toe herhalen en dan lukt het soms. Andere bellers weten dat niet. Het kleinste verticale streepje is meestal zwart en soms dat niet. Meestal slecht bereik dus.

 

 

I


Oh dat is wel heel dramatisch. Heb je met jouw simkaart in het toestel van je partner, ook zo enorm slecht bereik? Wellicht kun je eens een testbelletje plegen met dat toestel. Zijn het trouwens alleen inkomende oproepen waar je problemen mee ervaart, dus niet wanneer je zelf belt? 

Een nieuwe simkaart heb je in het verleden al gehad, toch? 


Mijn vaste beller.net geappt. 

Vanaf 28/4 gelijk verbinding. Afkloppen maar.

Ik zal over een paar weken nog ff terugkoppelen.

Zelf bellen ging overigens altijd goed. Merkwaardig maar toch.

Dank voor uwmail.

 

.


Nog vergeten. Er is geen nieuwe simkaart verstrekt.

 


Dan stuur ik een nieuwe naar je toe. Kunnen we in ieder geval uitsluiten dat de simkaart de boosdoener is. 


Dank voor uw bemiddeling.


Uw adviezen opgevolgd, nieuwe simkaart geplaatst maar de resultaten zijn matig.

Eigenlijk niet veel opgeschoten. 

 


Mogelijk is er een defect aan het toestel, probeer eens de sim kaarten te wisselen om te kijken of het daar aan kan liggen.