Skip to main content

Goedemorgen. Ik zit in het postcode gebied 8102 SV.  Maar de verbinding is hier ronduit slecht. Men kan hier niet fatsoenlijk bellen. En laten we het maar niet over het internet hebben. Dit is ronduit slecht. Wat kan de kpn hier aan doen?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @Ronald76, welkom! Jammer te horen dat je slecht bereik ervaart. Als ik op de dekkingskaart kijk, zie ik in dat postcodegebied een goede dekking. Dus in het algemeen zou ik geen problemen verwachten. Wel kan het op individuele plekken binnen een postcodegebied minder zijn door omgevingsfactoren. Staan er, bijvoorbeeld, veel hoge bomen dan kunnen die de dekking verstoren. Als ik de postcode in kwestie opzoek op Google Maps dan zit ik in de buurt van een camping, waar ik nogal veel bomen zie. In dat gebied hebben we een aantal masten staan in Heino en Raalte. Die masten in Heino zitten ongeveer in het verlengde van al die bomen. Dus die ontvangst zal zeker niet ideaal zijn. Maar vanuit de masten in Raalte verwacht ik in de basis geen problemen. 

Controleer dan ook voor de zekerheid je toestel zelf. Herstart hem eens, dat helpt vaak al. Als je een ander mobiel toestel bij de hand hebt, plaats jouw simkaart eens daarin en kijk hoe het bereik dan is. Is het dan beter, dan zit het probleem eerder in je eigen toestel. Is het bereik niet beter, dan kan aan de locatie liggen, of nog aan je simkaart. Om dat uit te sluiten zou je eigenlijk iemand anders met KPN abonnement daar in de buurt moeten vragen hoe die het bereik ervaart. Als dat goed is, dan kan het zijn dat jouw simkaart niet goed meer is. In dat geval raad ik je aan een nieuwe simkaart aan te vragen via je MijnKPN (gratis).

Als anderen met een KPN abonnement op deze locatie ook problemen ervaren, dan wil ik jou én hen uitnodigen om dit bij ons kenbaar te maken via 0800-0402. Er kunnen dan meldingen aangemaakt worden. Als er voldoende meldingen binnenkomen kan er verder onderzoek gedaan worden of er wat aan gedaan kan worden.


Nou wat een antwoord waar ik niets mee kan. Nou stuur maar een nieuwe sim kaart maar dit zal het probleem niet verhelpen. Mijn partner heeft het zelfde probleem. En zo nog veel meer mensen op de camping die geen of heel slecht ontvangst hebben.  Vorig jaar ging het nog wel zoveel qua ontvangst. Graag dit onder de aandacht brengen. Ik kon nu niet eerder reageren vanwege het ontvangst.