Skip to main content

Goedemiddag,

Wat een gedoe en frustratie na de omzetting van Telfort naar KPN. Na deze ‘naamsverandering’ hebben ik en mijn vrouw (Apple X en 11Pro) nog altijd de volgende problemen:

1- gesprekken gemist;

2- onbereikbaar;

3- netwerk 4g valt weg en doet het pas weer wanneer de telefoon uit wordt gezet;

4- na één keer overgaan wordt het gesprek naar de voicemail doorgeschakeld.

 

Al deze problemen hadden wij niet voor de omschakeling!! Dus hou op te zeggen dat er alleen een naamsverandering heeft plaatsgevonden!! Dat is natuurlijk klink klare onzin.

Het goedkopere abonnement van Telfort wordt op deze wijze door KPN uitgerookt!! Bellen naar KPN heeft geen zin en zo te zien op dit forum, heeft de helpdesk en de TD ook geen flauw benul waar het aan kan liggen!! Of wel soms??

Voor ons is het duidelijk. Als dit de kwaliteit is waar KPN voor staat dan stappen we over. Ik ben het namelijk zat om telkens weer de telefoon aan en uit te moeten schakelen als ik van zendmast en of stad wissel. Nogmaals, hiervoor, voor de omzetting dus, hadden we hier geen last van!

Graag hoor ik of er inmiddels wel een oplossing is gevonden.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hi @AdHCastricum, welkom hier. Wat rot dat je sinds de overgang naar KPN zo veel problemen hebt. Ik heb niet bij voorbaat al een aanwijsbare reden, daarom zoek ik graag met je mee naar de oplossing.

Ik heb meer informatie nodig om je er goed mee te kunnen helpen. Het gaat om problemen met het bereik, maak ik uit je topic op. Waar speelt dit, is dit alleen thuis of ook als je ergens anders bent? Hoe is de dekking voor mobiel internet en bellen als je deze op de kaart bekijkt? Sinds wanneer hebben jullie hier last van, en hebben jullie sinds dien al een andere simkaart gekregen of opgehaald in de KPN Winkel?


Dag Alexandra,

De problemen zijnet zowel de telefonische als mobiele internet. Dit is echt vanaf het moment van de overgang van Telfort naar KPN.

Ik heb toen al contact gehad met KPN. Eerst zou het aan een defecte zendmast te hebben geleden. Maar ik moet nog altijd lijdzaam toezien dat ik en mijn vrouw zo nu en dan thuis telefonisch niet bereikbaar zijn. Dit merken we doordat we wel een voicemail berichtje ontvangen.

Buiten merk ik dat ik zo nu en dan geen bereik heb. Kennelijk doordat ik van zendmast ben gewisseld. Dan pas ik de truck toe die ik eerder van KPN heb gekregen, het uit en weer inschakelen van de telefoon.

Maar bel me anders even. Dit kost teveel tijd!

 

Mvg Alex


@AdHCastricum Hi Alex, dat is niet fijn en ook niet de bedoeling. Daar moet naar gekeken worden, om te zien hoe dat verbeterd kan worden. Ik kan je zelf helpen via het forum, maar kan me voorstellen dat je graag direct contact wilt hebben. Je kan telefonisch of via chat contact opnemen met onze klantenservice, op die manier helpt mijn collega je meteen verder. Als je dat doet hoor ik graag hoe het is afgelopen.


Hoi Alexandra,

Uiteraard heb ik in het verleden contact gehad met de KS van KPN. Hierbij was het advies om de telefoon eerst uit en daarna weer aan te zetten. Dit helpt idd maar ik wordt en ben het zat om telkens weer de telefoon uit en aan te moeten zetten. Daarbij is het ook niet goed te praten dat door de omschakeling van Telfort naar KPN ik nu deze handelingen moet uitvoeren om weer internet op de tel te krijgen.

 

Dan is daar nog bijgekomen (sinds een jaar of zo geloof ik) dat de bereikbaarheid is verslechterd. Nu val ik in herhaling…...ik krijg soms ineens een bericht dat ik een tel. heb gemist terwijl ik altijd verbonden ben. Hier is dan bijgekomen dat ik meestal niet eens de kans krijg om op te nemen alvorens deze wordt doorgeschakeld naar de voicemail (na 1x over te zijn gegaan). Super irritant allemaal. Maar mijn contract met Telfort/KPN loopt deze zomer af. Dan ben ik er dus vanaf. Ik weet namelijk hoe het hoort…..dat was voor de overgang van Telfort naar KPN. Onder de naam Telfort liep het goed, nu niet meer.

 

Het telefonisch contact opnemen heeft KPN de nek omgedraaid. Ik kom namelijk nergens meer een telefoonnummer voor particulieren tegen. Daarbij verwijs jij mij naar een website zonder telefoonnummer maar met allemaal zogenaamde 12 in een dozijn oplossingen. Het uit en aan zetten en dergelijke. 

 

Helaas is het allemaal net niet slecht genoeg om juridisch te spreken van een wanprestatie. Maar als dit niet wordt opgelost ben ik met mijn gezin weg bij KPN en zal ik deze lijn ook doortrekken op mijn werk.

 

Maar Alexandra, wat heb jij nog nodig om te onderzoeken of en hoe je mij zou kunnen helpen? Zoals ik eerder heb aangegeven…..via de chat is echt langdradig en dan haak ik af. Maar dat lijkt wel de opzet van de KPN-klantenservice…. Dus kom nu aub met en een telefoonnummer (mij bellen mag ook) zodat er contact kan worden gelegd en we uiteindelijk tot een oplossing komen. Het is na het behandelen van alle klachten na de omzetting van Telfort naar KPN toch ook bij jou wel duidelijk geworden dat er iets is misgegaan??!!

 

Alexandra, graag concreet aangeven wat jij nodig hebt om mij te helpen.

 

Groet Alexander


Heb nu een kpn-collega van je aan de telefoon gehad en krijg nieuwe sim.

Eens kijken of dat helpt.


Hallo @AdHCastricum Ik spring even in, omdat @Alexandra een weekje vrij is. Heb je inmiddels die nieuwe simkaart in gebruik genomen? En heeft het geholpen? 

Even wat extra achtergrondinformatie. Op de pagina waar Alexandra naar verwijst staan alle manier om contact te leggen met de klantenservice, ook het telefoonnummer (0800-0402). Als je direct iemand persoonlijk wilt spreken is dat de handigste manier, al werkt een chat vaak ook heel goed. Hier op het Forum kun je uiteraard ook terecht. Het idee achter het forum is dat onze klanten met elkaar in gesprek gaan in openbare topics en samen naar oplossingen zoeken. KPN-medewerkers, zoals Alexandra en ik, zorgen dat alle besproken informatie goed vindbaar is en we begeleiden de gesprekken waar nodig. Als je er echt niet uitkomt, kunnen we inhoudelijk ook bijspringen. We werken echter wel via deze topics, zodat ook meelezers iets aan het besprokene hebben. 

Bereik is soms een lastige kwestie en om je goed advies te kunnen geven is het belangrijk om de zaken duidelijk te hebben. Vandaar ook dat Alexandra vroeg naar wat je precies ervaart. Speelt het gebrek aan bereik voornamelijk binnenshuis of ook buitenshuis? Is het op één specifieke locatie of op meerdere plaatsen? En sinds wanneer speelt het? Je hebt daar al grotendeels antwoord op gegeven: het speelt grotendeels thuis, ik vermoed in huis, en je ervaart dit sinds de overstap van Telfort naar KPN. 

Telfort maakte gebruik van ons mobiele netwerk. Technisch zou het dus niet zo moeten zijn dat je problemen ervaart als gevolg van de overstap: er is namelijk geen enkel verschil in de netwerken. Ik geloof je uiteraard direct als je zegt dat het wel zo is en een simkaartwissel kan inderdaad helpen: soms zijn simkaarten verouderd en dan wil je wel eens dit soort problemen ervaren. Ik ben dus heel benieuwd of dit bij jou geholpen heeft. 

Als problemen met bereik ervaart op dezelfde locatie vermoed ik niet dat je wisselt tussen zendmasten (tenzij je echt op de grens van bijvoorbeeld het bereikgebied van twee verschillende zendmasten zit): je bent en blijft op dezelfde plaats en daarmee verandert je positie ten opzichte van die zendmast niet. Het kan wel zijn dat er een defect is aan zendmast, een korte storing of iets in die zin: dat zou dan een tijdelijk verminderd bereik tot gevolg moeten hebben. Dit soort zaken worden echter snel opgemerkt en in de regel ook snel hersteld. 

Wat kan er dan wel zijn? Het kan zijn dat het bereik niet goed is, omdat je ver van een zendmast zit: het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Echter, hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing. Een nieuw en goed geïsoleerd huis is dus goed voor je energierekening, maar je loopt het risico dat het bereik binnenshuis soms minder is. 

Als dit het geval is, heeft je telefoon uit- en aanzetten niet heel veel effect: de uitgangssituatie wordt tenslotte niet anders. Wel is er tegenwoordig een heel goed oplossing: je kunt bellen wifi. Daarmee ondervang je feitelijk de bereikproblemen in je huis. Was je hier van op de hoogte? Op deze pagina lees je alles over bellen via wifi