Skip to main content

In februari dit jaar overgestapt van Tele2 naar KPN. Bereik is ronduit slecht op en rond mijn adres in Utrecht Leidsche Rijn. Meestal één streepje bereik en gesprekken worden regelmatig verbroken. 4G van Tele2 was stukken sneller dan 5G van KPN. Max snelheid meestal rond 10 Mbit. Getest met een iPhone X, Oneplus 6 en Sony Xperia 5ii, allen met hetzelfde matige resultaat. Aan de simkaart ligt het ook niet, mijn werkgever heeft alle mobiele contracten bij KPN lopen en met dit nummer ervaar ik hetzelfde probleem.

Meer dan een maand geleden dit probleem gesignaleerd bij de klantenservice. De technische afdeling heeft dit onderzocht en gaf aan dat er momenteel problemen zijn met de Samsung A52 en dat deze opgelost worden. Probeer deze technici maar eens terug te bellen om uit te leggen dat je nog nooit een Samsung A52 hebt gehad, dat gaat dus niet. Zij kunnen jou alleen bellen, jij hen niet. Ik kreeg vandaag te horen dat het ticket was gesloten, zonder het oplossen van mijn probleem. 

Er werd mij vandaag na 1,5 uur bellen en verschillende keren  met de klantenservice verteld dat ik maar even €480 moest betalen om mijn sim only abonnement af te kopen voor de resterende 12 maanden. Daar kan ik echt niet bij. Enorm klantonvriendelijk, zeker gezien het feit we ook nog een glasvezelaansluiting bij KPN hebben lopen. De laatste klantenservice medewerker die ik heb gesproken gaf aan dat ze toch nog een keer die technische afdeling willen inschakelen. Die stap wil ik graag overslaan, het heeft toch geen zin. Ik wil heel graag een kosteloze beëindiging van mijn mobiele contract zodat ik mijn mobiele nummer weer kan meenemen naar T-Mobile of Tele2. Kunnen jullie dit op korte termijn voor mij regelen? Vriendelijk bedankt!

 

 

Hallo @Vlietm, welkom. 

Wat vervelend dat er in jouw regio slecht bereik is. Helaas kunnen wij jou op het forum niet goed helpen met het beëindigen van abonnementen. Ik begrijp dat je al contact hebt gehad met de klantenservice, maar ik zou je toch willen verzoeken om nog een keer te bellen met mijn collega's via 0800-0402. Mijn collega's moeten namelijk voor jou een onderzoek starten bij de mobiele backoffice (zogeheten NSSD). De backoffice kan jou vervolgens verder helpen.